Gwen's Lastavaza

Maar je kunt ze ook vertellen wat je plannen zijn....en dat je functioneren op seksualiteit wilt verbeteren en dat je deze kennis wilt opdoen in Australia:D

Dat je hun vraagt dat deze opwaardering vanjezelf centjes kost en hun vraagt om een sponsor om de daagjes zonder geldzorgen door te brengen in mooie Australia.
En daarna verslag uitbrengt ten goede van het bedrijf waar je voor werkt op gebied van aandachtende functionarissen op seksueel gebied en zo op een ander level brengt.
JackView attachment 126

Dat is een goed plan Jack!! Ik denk alleen niet dat mijn werk daar geld voor heeft.. Ik werk in de gehandicapten zorg, en daar wordt nu al flink bezuinigd he ;-)

Pff.. Net tegen mn moeder verteld dat ik mijn keuze definitief heb gemaakt. Die was er alles behalve blij mee. Ze vind me echt dom dat ik in mn eentje wil gaan backpacken en staat er dan ook totaal niet achter. Jammer.. :(
Maar goed, ik doe het voor mezelf.
 
Dat is een goed plan Jack!! Ik denk alleen niet dat mijn werk daar geld voor heeft.. Ik werk in de gehandicapten zorg, en daar wordt nu al flink bezuinigd he ;-)

Pff.. Net tegen mn moeder verteld dat ik mijn keuze definitief heb gemaakt. Die was er alles behalve blij mee. Ze vind me echt dom dat ik in mn eentje wil gaan backpacken en staat er dan ook totaal niet achter. Jammer.. :(
Maar goed, ik doe het voor mezelf.
Laat haar anders http://australie.rvandenblink.nl even doorlezen. Wij waren dan weliswaar met twee mensen, maar het geeft een heel goed beeld van het backpacken :p Het enige verhaal wat iets minder positief was hebben we volgens mij nog nooit geplaatst op het blog ;)

Ah wel dus:

Dit bracht ons via Cooma en nog wat andere niet te onthouden plaatsnamen in Mansfield. Om wat dollartjes te besparen, besloten we daar te gaan camperen op een wildcamp. Dit zijn campeerterreinen die over heel weinig faciliteiten beschikken (bijv. alleen water, een eco-wc en een bbq-plaats) en die je overal in Australie vindt. We belandden 7,5 km buiten een dorpje genaamd Jamieson. Tentje opgezet, vuurtje gemaakt, gegeten, prima. Tot we het ineens toch wel heel erg donker begonnen te vinden. En stil. En afgelegen. Kortom, we kregen een beetje de kriebels. Wegwezen hier, dachten we. We zetten de lampen van de auto aan om de angst voor het donker een beetje te verminderen en begonnen de tent etc. in te pakken. Vuur gedoofd, ingestapt en guess what: onze geliefde Bloody Mary weigerde te starten. Slik. Uhm, lopen naar het dorpje en onderweg aankloppen bij huizen dan maar. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Goed, met een beetje fantasie kun je je inbeelden dat dit wel een gezellig avontuurje was haha. Uiteindelijk kwam een man ons te hulp, gaf ons een jump start en we konden weer
icon_smile.gif
We hebben toen in de auto geslapen, in het dorp en onder een lantaarnpaal
icon_smile.gif
 
Hey Gwen,
Leuk dat je gaat backpacken door Oz. Als ik het mij goed herinner heb je hier stage gelopen bij de kinderbescherming toch? Zelf heb ik ongeveer 8 jaar geleden door Oz gebackpacked en ik kan je een eigen auto, of dit samen met een ander kopen, echt heel erg aanraden! Op deze manier kom je op de mooiste plekjes. Ook worden er bij hostels veel lifts aangeboden om zo de benzinekosten te delen. Als ik lees dat je met 2000 euro wil gaan schrik ik wel een beetje. Een jaar geleden heb ik door NZ gereisd (met eigen busje.. wat een vrijheid) en kwam daar ook lui tegen die zo'n bedrag mee hadden en die zaten echt klem. Nu is het wel zo dat het in NZ lastiger is om werk te vinden, maar toch. Australie is duur en je wil toch ook wat leuke dingen doen. Als meisje heb je het voordeel dat je ergens in een gehucht in een bar kan werken en dan vaak accommodatie, eten en salaris krijgt. Heb ik ook gedaan en dat is echt mijn beste herinnering!!!!
Maar zou je toch echt willen aanraden wat meer mee te nemen (4000 bv) dan heb je wat meer zekerheid.
Ook is Wooffen of helpx erg leuk om te doen! Werken tegen accommodatie en eten.
Ik denk dat het goed is om jezelf af te vragen wat je wil...wil je veel zien en doen of meer op 1 plek en werken?
Ik woon nu in Melbourne, dus als je deze kant op komt geef maar een gil!
Ook als er iets is mag je me altijd contacten!!
 
PS: Ik heb me nooit een moment onveilig gevoeld... wel je gezond verstand gebruiken maar dat is in NL net zo. En verder... als je backpacked ben je eigenlijk nooit alleen! Je ontmoet zoveel mensen en je trekt dan weer een tijdje met die en dan weer met die op. So no worries voor mama :)
 
Hey Gwen,
Leuk dat je gaat backpacken door Oz. Als ik het mij goed herinner heb je hier stage gelopen bij de kinderbescherming toch? Zelf heb ik ongeveer 8 jaar geleden door Oz gebackpacked en ik kan je een eigen auto, of dit samen met een ander kopen, echt heel erg aanraden! Op deze manier kom je op de mooiste plekjes. Ook worden er bij hostels veel lifts aangeboden om zo de benzinekosten te delen. Als ik lees dat je met 2000 euro wil gaan schrik ik wel een beetje. Een jaar geleden heb ik door NZ gereisd (met eigen busje.. wat een vrijheid) en kwam daar ook lui tegen die zo'n bedrag mee hadden en die zaten echt klem. Nu is het wel zo dat het in NZ lastiger is om werk te vinden, maar toch. Australie is duur en je wil toch ook wat leuke dingen doen. Als meisje heb je het voordeel dat je ergens in een gehucht in een bar kan werken en dan vaak accommodatie, eten en salaris krijgt. Heb ik ook gedaan en dat is echt mijn beste herinnering!!!!
Maar zou je toch echt willen aanraden wat meer mee te nemen (4000 bv) dan heb je wat meer zekerheid.
Ook is Wooffen of helpx erg leuk om te doen! Werken tegen accommodatie en eten.
Ik denk dat het goed is om jezelf af te vragen wat je wil...wil je veel zien en doen of meer op 1 plek en werken?
Ik woon nu in Melbourne, dus als je deze kant op komt geef maar een gil!
Ook als er iets is mag je me altijd contacten!!

Hee ... (naam vergeten :oops:)

Ik was inderdaad degene die 2,5 jaar geleden bij de kinderbescherming stage ging lopen.
Super bedankt voor je reactie, daar heb ik echt wat aan.
Ik wil graag zo veel mogelijk van Australië zien. Wel werkende, maar dus niet 4 maanden voor 1 werkgever werken. Dat in een gehucht werken lijkt mij ook echt super leuk!! En als je dan voor die tijd iig geen leef koste hebt, is dat helemaal super!! Ik heb me nu ook aangemeld op de Couch Surfing Website en ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens wil proberen. Maar dan wel bij iemand waar veel recensies bij staan, zodat je weet dat je niet bij een of andere geschifte gek in huis gaat slapen.
Financiën moet ik echt allemaal nog heel goed uit gaan zoeken. Als ik in Maart ga, zou ik 3000 euro hebben ong. Maar dan wil ik ook nog mijn auto verkopen, waar ik hopelijk toch nog wel 1000 euro voor krijg (of meer moet denk ik zelfs nog wel lukken). Maar mijn auto heeft over 2 weken apk, dus dan kan ik eens even kijken hoe het er voor staat en met de garage over hebben wat zij de auto nog waard vinden.
Ook zal ik waarschijnlijk mijn boxspring en (bed)bank moeten verkopen omdat ik die waarschijnlijk nergens op kan slaan. Dat brengt ook weer wat geld in het laadje..
Volgend jaar komt er ook geld vrij wat mijn oma vanaf mijn geboorte gespaard heeft. Geen idee hoeveel dat is, en wanneer het precies vrij komt, maar daar wil ze het vandaag met mij over hebben.. Ze klonk alleen niet erg vrolijk :confused: Dus mss heeft mijn moeder alles al verteld en gezegd dat ze het er allemaal niet mee eens is.. Naja, we zullen zien wat ze zo gaat zeggen.

Zijn er website's ofzo voor dat Wooffen of Helpx?

Ik weet dat het niet gigantisch ontzettend absurd gevaarlijk is, maar daar krijg ik mijn moeder blijkbaar niet van overtuigd.. Beetje jammer :(

Super bedankt voor de invite. Het lijkt me erg leuk om in Aus ook nog wat Nederlanders te ontmoeten van het forum :).

Groetjes Gwen
 
...Ik heb me nu ook aangemeld op de Couch Surfing Website en ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens wil proberen. Maar dan wel bij iemand waar veel recensies bij staan, zodat je weet dat je niet bij een of andere geschifte gek in huis gaat slapen.
Houd er dan wel even rekening mee dat je zelf ook al wat recenties moet hebben eer ze je "willen". Dus, ga eens in Nederland naar een meeting van CS, leer wat mensen kennen en voeg die toe aan je vriendenlijst, en vul zeker je profiel goed in! Dat is zo'n beetje het ergste bij CS: mensen die om een slaapplek vragen en zelf geen profiel invullen of niet de moeite nemen mijn (jou, de host) profiel door te lezen.
Succes iig! Wij hebben een aantal x "gesurfd" in Sydney en Melbourne en dat was erg fijn. Ook naar een Meeting geweest in Melbourne, en je hebt direct een heel hoop nieuwe vrienden. CS is redelijk open mind en de mensen die naar zo'n meeting komen zullen je niet rap "vreemd" bekijken. Een gevoel wat ik soms in een jeugdherberg wel kreeg als je daar alleen aankwam.
 
Houd er dan wel even rekening mee dat je zelf ook al wat recenties moet hebben eer ze je "willen". Dus, ga eens in Nederland naar een meeting van CS, leer wat mensen kennen en voeg die toe aan je vriendenlijst, en vul zeker je profiel goed in! Dat is zo'n beetje het ergste bij CS: mensen die om een slaapplek vragen en zelf geen profiel invullen of niet de moeite nemen mijn (jou, de host) profiel door te lezen.
Succes iig! Wij hebben een aantal x "gesurfd" in Sydney en Melbourne en dat was erg fijn. Ook naar een Meeting geweest in Melbourne, en je hebt direct een heel hoop nieuwe vrienden. CS is redelijk open mind en de mensen die naar zo'n meeting komen zullen je niet rap "vreemd" bekijken. Een gevoel wat ik soms in een jeugdherberg wel kreeg als je daar alleen aankwam.

Thanks voor de info! Ik heb mezelf nu ook beschikbaar gesteld als Host.. Geen idee of er veel man naar Tilburg komt, maar we zullen zien. Zo'n meeting klinkt wel leuk. Kun je me vertellen waar op de website ik die kan vinden???
 
CS is redelijk open mind en de mensen die naar zo'n meeting komen zullen je niet rap "vreemd" bekijken. Een gevoel wat ik soms in een jeugdherberg wel kreeg als je daar alleen aankwam.
Er zijn toch zat mensen die alleen backpacken??
 
Ok, vanavond met mijn beste vriendin terrasje gepakt en nog wat plannen doorgesproken. Zij had nog wel wat goede ideeen, waar ik heel toevallig vandaag ook aan had zitten denken. Ik heb een goed idee om nog 2000 euro extra te sparen, zodat ik met meer zekerheid kan gaan backpacken, wat mijn moeder misschien ook enigszins gerust zal stellen.
Ga echter eerst over 1,5 week alles met mijn tante bespreken, voordat ik mijn wilde ideeen bij mijn ouders op hun bord dump..

Dit is het idee:
- Ik vertrek in April naar Australië.
- Tot die tijd spaar ik minimaal 300 euro per maand (van juni tm maart) = 3000 euro
- Ik verkoop mijn auto tegen die tijd, wat me hopelijk 1000 euro oplevert.
- En dan het aller belangrijkste, waar ik de hulp van anderen bij nodig heb: Ik geef per 1 dec mijn huisje op en ga nog 2 maanden bij mijn ouders wonen en 2 maanden bij mijn opa en oma. Daarmee bespaar ik 4 maanden huur, wat neerkomt op 2000 euro.
In totaal zit ik dan dus op 5000 tot 6000 (met auto verkoop) euro.

Met het geld dat ik als eindejaarsuitkering krijg en de zorgtoeslag over heel 2012 kan ik makkelijk mijn ticket betalen. Als ik dan in April vertrek, dan krijg ik ook nog eens eind mei mijn vakantiegeld, en eind juni ofzo belastingteruggave.

Dan moet het toch lukken guys!?!?!?!?!?!?!?!

Maar goed, dan moet ik dus wel mijn ouders en opa en oma zo ver krijgen om bij beide 2 maandjes door te brengen.. :oops:
 
Dit is het idee:
- Ik vertrek in April naar Australië.
- Tot die tijd spaar ik minimaal 300 euro per maand (van juni tm maart) = 3000 euro
- Ik verkoop mijn auto tegen die tijd, wat me hopelijk 1000 euro oplevert.
- En dan het aller belangrijkste, waar ik de hulp van anderen bij nodig heb: Ik geef per 1 dec mijn huisje op en ga nog 2 maanden bij mijn ouders wonen en 2 maanden bij mijn opa en oma. Daarmee bespaar ik 4 maanden huur, wat neerkomt op 2000 euro.
In totaal zit ik dan dus op 5000 tot 6000 (met auto verkoop) euro.

Met het geld dat ik als eindejaarsuitkering krijg en de zorgtoeslag over heel 2012 kan ik makkelijk mijn ticket betalen. Als ik dan in April vertrek, dan krijg ik ook nog eens eind mei mijn vakantiegeld, en eind juni ofzo belastingteruggave.

Dan moet het toch lukken guys!?!?!?!?!?!?!?!
Goede planning is een must! I like it! Ik zou zeggen "tuurlijk gaat je dat lukken":)

Maar goed, dan moet ik dus wel mijn ouders en opa en oma zo ver krijgen om bij beide 2 maandjes door te brengen.. :oops:
Das voor jouw en Sinterklaas een weet en voor ons een vraag:p Ben je lief geweest:rolleyes:
 
Leuk om je plannen te lezen :up: . Super slim ideetje om 4 maanden bij ouders/opa oma te gaan wonen. Daar spaar je erg veel geld mee. Toen ik had besloten om op reis te gaan ben ik ook weer 6 maanden bij m'n ouders gaan wonen. Dat was wel even raar af en toe maar het was voor het goede doel zeg maar ;) . Het is erg slim om geld achter de hand te hebben op je bankrekening, gewoon in geval van 'nood' zeg maar.

Wat betreft werk hier. Hospitality betaald gewoon weg het beste en er is ontzettend veel werk in. Hiervoor heb je een RSA (responsible service of alcohol) nodig en het is goed om je RCG (responsible conduct of gaming) erbij te hebben dat geeft je meer werkgelegenheid. Het kost geld om die dagcursussen te doen (welke helemaal niks voorstellen) maar dat heb je snel terug verdient. Het enige naeel is dat de regels per staat verschillen en dat sommige staten de RSA & RCG van een andere staat niet accepteren en willen dat je de cursus opnieuw doet, andere zijn makkelijker en dan is het mogelijk om ze om te zetten. Ik weet niet waar je land maar dat is iets om te onthouden. Natuurlijk kun je fruit plukken ed (heb ik nooit gedaan $25 per uur in de kroeg tov een paar $ per mand geplukt fruit... leek mij een betere deal) veel hostels en soms zelfs caravanparks hebben een dealtje met bedrijfjes vaak zelfs busjes die je oppikken en 'thuis' droppen. Ik ken wel veel mensen die het hebben gedaan, het schijnt een soort van leuk te zijn :confused: .

Ik denk dat je moeder maar eens met mijn ma moet gaan praten. Ik herken precies wat je schreef. Ook mijn moeder vond het een enorm DOM idee. Nu was mijn plan wel iets extremer maar toch zelfde principe. 'dochter alleen op reis:eek: met rugtas:eek: , helemaal aan de andere kant van de wereld:eek: '. Bijhouden van een blog en zo nu en dan een mailtje of een telefoontje naar moeders zodat ze weet wat je doet, dat je leuke mensen ontmoet, alles oke met je gaat, hoezeer je het naar je zin hebt enzo helpt. Ze vind het nog niet leuk maar het went op een bepaalde manier, de eerste paar maanden waren het moeilijkst zei ze en ondanks dat ze het onbezonnen, idioot en heel erg dom vond (en nog wel een beetje vind) heeft ze later ook gezegd dat ze stiekum ook wel heel erg trots is :) . Ik ben inmiddels al ruim 2 jaar weg en heb nog geen moment spijt gehad. En ook ik was alleen op reis tot ik aan Dunc ben blijven plakken.

Serieus advies: Je werkt in de gehandicaptenzorg.. je bent jong, heb diploma's en ervaring. Als ze je geen onbetaald verlof geven, wat me sterk lijkt! (helemaal in de zorg zien de meeste managers de voordelen van reizen => persoonlijke ontwikkeling ed) Lekker ontslag nemen (op een respectvolle manier) en als je terug bent gewoon weer (daar)solliciteren.

wwoofen vond ik geweldig. Echt een super ervaring om (in mijn geval) in the middle of nowhere op een station te werken. http://www.wwoof.com.au. Advies: vergeet niet form 1150 in te vullen als je gaat wwoofen of fruit plukken ed voor je 2e jaar WHV. Ook al staat die nu nog niet hoog op je lijstje dan kan veranderen en dan heb je in ieder geval je formulier achter de hand.

Couchsurfen heb ik ook goede ervaringen mee. In Amerika heb ik dat 3 maanden gedaan. Hier hebben wij 2 mensen gehost maar besloten ermee te stoppen. De betreffende personen dachten dat we een gratis hotel waren, dat is niet het cs concept. Misschien dat we het later nog eens proberen. Er zijn ook CS groups mbt backpacken in OZ: http://www.couchsurfing.org/group.html?gid=36226

En vergeet wereldwijzer.nl niet: http://www.wereldwijzer.nl/forum/australie-forum voor backpack tips en reisgenootjes.

Alleen reizen heeft ontzettend veel voordelen en je ontmoet veel meer mensen dan wanneer je met z'n 2en reist. Het is makkelijker contact leggen ook in hostels. Omdat je alleen bent ben je ook op een andere manier meer gefocust op je omgeving en de mensen om je heen. Ook mijn ervaring is dat je niet alleen bent, vaak hangen er in hostels 'advertenties' voor ride share's van andere backpackers die misschien al een auto op de kop hebben getikt en benzine en gezelligheid willen delen. De meeste mensen willen toch dezelfde dingen zien (en volgen allemaal de 'off the beaten track van Lonely Planet') Dus direct een auto kopen voor maar 6 maanden zou ik niet doen (voor vele redenen). Er zijn ook leuke jongeren bustrips waar je je tijdelijk bij kan aansluiten. Mijn neefje heeft dat pas 3 maanden gedaan aan de oostkust. Hij ging ook voor t eerst alleen op reis en vond het GE-WEL-DIG. Reizen per trein kan voordelig en leuk zijn.

Het is een heel verhaal geworden. Mocht je vragen hebben weet je me te vinden en ook hier in Broken Hill ben je absoluut welkom :)
 
Tour, de baantjes in de zorg liggen in deze tijd helaas niet voor het oprapen. Ook/zeker niet als je jong bent. Misschien dat gehandicaptenzorg anders is?

Buiten dat natuurlijk de vraag of je het uberhaupt zou moeten laten daarvoor. Wij op Xpdite zeggen allemaal: Gaan! ;)
 
Hee Tour,

Wat een geweldig verhaal om te lezen!! Werd er meteen helemaal vrolijk van. Denk dat wij redelijk op 1 lijn zitten als ik het zo lees, haha. Even snel gegoogled waar Broken Hill ligt... Ziet er gaaf uit!!! Lijkt me mega leuk om op visite te komen. Ik stuur je ook even een PB.

De banen in de zorg liggen inderdaad niet voor het oprapen in Nederland op dit moment. Maar ik heb dan ook nog het geluk dat ik bij dezelfde werkgever, naast een vast parttime contract, ook nog een 0-uren contract heb (zodat ik in totaal altijd fulltime kan werken). Dat 0-uren contract zal ik sowieso behouden, wat betekend dat ik interne medewerker blijf en daarmee ook voorrang heb op vacatures als ik weer terug ben. Mits ik dus geen onbetaald verlof kan krijgen bij mijn vaste locatie.

Mama toennet nog even aan de telefoon gehad. Had een mailtje van haar ontvangen waar ook wel duidelijk uit bleek dat ze de 1e keer toen ik weg was, vaak in spanning heeft gezeten hoe het met mij ging, snachts achter de pc zat ivm tijdsverschil, etc etc. Dus dat mijn trip ook veel invloed heeft gehad op hun leven, en daar kijkt ze denk ik zwaar tegenop. Maar goed, dat is natuurlijk iets wat ze voor zichzelf ook een beetje zal moeten 'afsluiten' en het wat meer los moet laten. Maar zeker kunnen we afspraken maken hoe en hoe vaak ik ze iets laat horen zodat ze zich echt niet druk hoeven te maken. Ook was een tante al meteen tot de conclusie gekomen dat ik na Australie dan gewoon weer thuis zou gaan wonen. Was nogal in verkeerde keelgat geschoten bij mijn moeder, want dat is iets wat we (beide!) niet willen. Onze relatie is echt goed, maar mijn ouders vinden het nu wel fijn zonder kids in huis, en ik heb ook veel behoefte aan mijn eigen plekje. Wil dan dus ook in de laatste twee weken oid in Australie alvast via internet op zoek gaan naar een studentenkamertje of vakantiewoning oid, van waaruit ik dan op mijn gemak voor nieuwe woonruimte kan gaan zoeken. Sta dan ondertussen ook zo'n 5 jaar bij de woningbouw ingeschreven, dus daar kan ik dan misschien ook wel eindelijk iets krijgen.
Maar goed, of ik voor de reis nog 2 maanden thuis kan komen vraag ik me wel af hoor. Denk dat ik dat heeeel goed moet gaan brengen.. Misschien 1 maand thuis, 1 maand opa en oma, 1 maand thuis, 1 maand opa en oma.. En dan nog af en toe bij een vriendin logeren ofzo, om ze niet teveel te belasten met mijn aanwezigheid.. En daarnaast slaap ik ook regelmatig op mijn werk ivm slaapdienst.. Maar het zou zoooooo veel geld schelen!! Dus zou toch wel echt top zijn.
Anders zou ik er aan moeten gaan denken om mijn huisje NU al op te geven, en voor een kleine studentenkamer te gaan.. Dan bespaar ik ook nog wel wat geld.. Maar dat doe ik toch liever niet :(..
 
Hoi Gwen!
Leuk dat je gaat backpacken voor een half jaar! Toen ik in 2005 naar Oz ging, had ik zelf weinig geld meegenomen. Had het geld niet, maar wel de drang om naar Oz te gaan! Dat weerhield mij er niet van. Ik heb toen best veel gewerkt (ben 2 jaar gebleven). Maar als je voor een halfjaar wilt gaan, lijkt het me heerlijk om dan niet te hoeven werken en zoveel mogelijk te willen zien.
Maar zoals hierboven ook al veel is verteld over wooffing, je komt dan op een boerderij en helpt daar mee tegen kost en inwoning. Vrienden van mij vonden het geweldig! Ikzelf heb een tijdje in een working hostel gezeten. Daar werd er werk voor je geregeld in de fruitpluk of iets dergelijks. Ik heb toen appels ingepakt in South West Australië, je werd dan gedropt en opgepikt door een busje van het hostel. Heb daar echt de tijd van mijn leven gehad, superleuk!
Verder gaat backpacken vooral vanzelf, je ontmoet snel mensen in een hostel, reist wat mee met iemand zijn auto of je pakt de 'greyhound'.
Heb je al een idee wat je route gaat worden?

Oh en kijk de film Wolf Creek pas als je weer thuis in NL bent...
 
Dat Wooffeen lijkt me inderdaad super leuk!! Ik wil wel graag werken hoor, niet puur en alleen vakantie houden, omdat ik ook juist die boerderijen en middle of nowhere plekjes wil zien.

De route weet ik nog niet precies. Ik wil in april gaan, maar moet tuurlijk ook rekening houden met de seizoenen en klimaten.. Ik denk dat ik wil beginnen in Perth, maar weet niet of dat handig is. Wat denken jullie wat kwa weer handig is om te reizen?
 
Hoe fijn zou het zijn om familie te hebben die gewoon zouden zeggen: Ja natuurlijk kun je 2x 1 maandje bij ons logeren!!
:(
 
Jeetje meid, lastig he om afhankelijk te zijn van anderen. Helemaal als het een eenzijdig voordeel is. Je wilt niet dat ze het gevoel hebben dat je van ze profiteert. En van je mam snap ik ergens dat ze niet veel zin heeft om mee te werken aan iets waar ze zelf moeite mee heeft. Aan de andere kant, misschien helpt het als je aangeeft dat meer spaargeld ook veiliger is?
Buiten dat is mijn persoonlijke ervaring dat het makkelijker is als je niet afhankelijk bent van anderen. Je geeft zelf aan dat je ook nu in een klein studentenhuisje kunt gaan zitten. Als je dat doet, heb je zelf alles in de hand en ben je niet afhankelijk...
 
Back
Top