Hier nog al eentje (tweetje eigenlijk) die terug naar NL gaat

skippie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal!
Bij de nieuwe Xpditers zijn we waarschijnlijk niet heel bekend want zo veel tijd besteed ik niet meer op het forum, maar de oude " garde" kent Skippie en meneer Skippie vast nog wel. :)
Ook wij gaan het mooie Australie achter ons laten! Het is iets wat voor ons al een tijdje speelt, waar we vaker over na hebben gedacht en nu de moeder van mijn vriend ernstig ziek is, heeft dat voor ons de doorslag gegeven.

Ik gooi ff een copietje (heel saai) van ons Facebook berichtje hier neer..... Scheelt mij weer typ tijd :p

" Precies 4 jaar geleden kwamen we aan in het mooie verre Australië.....dus.....
tijd om naar huis te gaan! Haha ja echt, maar zonder gekkigheid, wat een geweldig tijd hebben we hier gehad! Wat een avontuur. We zijn heel blij dat we dit hebben mogen mee maken! GEWELDIG!!
En wat een verschrikkelijk mooi land is dit toch! We hebben in de 4 jaar dan ook heel veel genoten maar er was ook iets wat steeds een beetje meer begon te knagen... we missen onze vrienden en familie in Nederland toch behoorlijk , en meer dan we vantevoren hadden kunnen denken. De afstand maakt het erger, je kunt niet eventjes op en neer. Je maakt niet meer ECHT deel uit van hun leven, het is een beetje zoals toe kijken vanaf de zijlijn zeg maar. Alle social media bij elkaar vervangt dat toch niet.Vrienden en familie krijgen kindjes, kindjes worden groot of mensen worden ziek...we wonen hier super mooi maar simpelweg gewoon TE ver van jullie vandaan.
Wat werk betreft heb ik het hier ook niet echt makkelijk gehad, niet mijn plekje gevonden zeg maar.
Maar alles bij elkaar was Australië een super vette ervaring die we voor altijd zullen koesteren en waar we met veel plezier op terug kunnen kijken, dat neemt niemand ons meer af! Het is geen gevalletje van ''we hebben het toch geprobeerd''.....nee, we hebben het maar mooi GEDAAN!!
We hebben nog geen ticket geboekt maar dat zal snel gebeuren en dan zien we mekaar over een paar maandjes weer! "

Dit was voor onze vrienden en familie niet een verrassing hoor, we hebben ze natuurlijk netjes allemaal persoonlijk een mailtje gestuurd of het via Skype laten weten. Ze zijn allemaal erg blij :)

Ik vind het belangrijk dat alle soorten ervaringen hier op dit mooie forum gedeeld worden, zodat iedereen een eigen beeld kan schetsen hoe het leven van een emigrant eruit ziet. Voor iedereen anders! Maar het is echt niet alleen maar rozengeur en manneschijn...of uh zonneschijn ;)
Het is een super mooi land, fijn klimaat (hoewel ik het soms een beetje ta lang te heet vindt), het heeft hele aardige mensen ( hoewel ze ook zwaar irritant kunnen zijn hoor, igg wel de Queenslanders), de natuur is to die for, en ik krijg nooit genoeg van het wildlife ( ik mis hier een smilie met hartjes in de ogen )
Maar zo ver van je vrienden en familie zitten is toch wel wat moeilijker dan we van te voren hadden gedacht. Ook is het wat werk betreft de afgelopen 4 jaar DRAMA geweest. Dat hielp voor mij natuurlijk ook niet met settelen. Maar ik kan me wel inleven dat als ik wel een okee baan had gehad hier, ik/wij ook altijd nog het gevoel hadden dat er iets niet klopt....er zou altijd een soort pijntje in je hart blijven omdat je het leven van je vrienden en familie niet meer deelt (live bedoel ik dus)
De afstand is toch verschrikkelijk hoor jongens, vergis je er niet in. En wij dachten echt niet van te voren dat het voor ons zo moeilijk zou zijn want we zijn spontaan en gezellig genoeg (zelfkennis hey....uhmm) :rolleyes: dus , ach we maken wel nieuwe vrienden. Maar ik denk dat je na een bepaalde leeftijd toch moeilijker weg kunt komen uit je vertrouwde omgeving. We hebben hier zeker ook nog leuke mensjes ontmoet hoor, maar dit heeft het missen van vrienden in NL niet minder gemaakt.

Maar voor alle aanstaande emigranten: GA!!! Het is er geweldig en wie weet blijf je er wonen, anders heb je net als wij igg een fantastische levenservaring erbij gekregen, dat pakt niemand je af.

Ik zeg altijd, ze moeten Australie in de Middelandse zee pleuren.....dan zou ik er nooit weg gaan! ;)
Want tuurlijk, gaan wij ook het mooie van Australie missen straks, het zou raar zijn als dat niet het geval zou zijn. Maar andere dingen wegen toch zwaarder.

Mocht je meer vragen hebben, gooi ze gewoon in de groep, ik vertel graag onze ervaring. Ik zal wat vaker de komende tijd op het forum kijken ;)

Groetjes Ingrid
 
Dank voor het delen van jullie ervaring en mooi verwoord: jullie hebben het toch maar mooi gedaan! Die 4 jaar pakken ze niet meer af.

Succes met het voorbereiden van de terugkomst en geniet nog even extra van al het moois daar.
 
Heel mooi gezegd Skippie! Ik herken wel veel dingen die je beschrijft. Maar met een Australische man zit ik hier toch een beetje vast, haha! Nee zonder gekkigheid, ik mis alles en iedereen in NL ook heel veel maar ik denk dat ik het wel trek om hier te blijven wonen. En in NL zou mijn man ook maar zijn familie missen dus da's van de regen in de drup. Maar jep, ik voel je pijn ook wel een beetje!

Succes met alle voorbereidingen en aftellen geblazen naar het moment dat je al die mensen die je zo mist weer ziet!
 
Mooi verwoord! Skippie het ga je goed in Nederland. Bedankt voor deze misschien minder leuke maar vooral heel belangrijke en reële bijdrage. Zo zie je maar weer, je weet het nooit. En dat is het mooie aan het leven!
 
Hoi Ingrid heel veel geluk bij alles wat jullie doen, en inderdaad het is een levens ervaring die niemand meer van jullie kan afnemen.
Sukse met alles en strekte voor wat er gaat komen.
 
Wauw, wat een mooie beschrijving van deze 2 zo tegengestelde emoties; zowel je vaderland als je 2de thuis in je hart gesloten. Zoals je zegt, het is een ervaring die niemand je afpakt. And who's to judge? Hoe vaak wij al niet de vraag krijgen 'jaja, jullie komen gewoon weer een keertje teurg, dat houden jullie niet vol'. So what? Dan kom je weer terug naar NL. Heb je dan gefaald, of onbezonnen geweest? Ik denk het niet, maar juist je hart gevolgd om het leven te leiden wat jij zelf wilt!
Ik zeg; welkom terug in NL, doe wat je hart je ingeeft, en mocht je het voor elkaar krijgen om Australie in de Middellandse Zee te plaatsen, laat het ons ff weten ;)!
 
Hoi, ja voor ons ben jeen oudgediende. Tegen de tijd dat wij op het forum kwamen zaten jullie overal midden in (damn, zijn we al zolang bezig?)

Bedankt voor het delen. Het is goed dat dit soort dingen ook besproken worden zonder negatieviteit.

Veel succes met de volgende stap in je leven!
 
Met de tickets in de hand (bij wijze van) met frisse tegenzin deze post begonnen te lezen....
Maar petje af voor de manier waarop je je verhaal doet Skippie. Ik kan dit uiteindelijk zeer waarderen. Dit forum is niet gebaat bij enkel rozegeurverhaaltjes. En ja, wij gaan zeker!
Als het onverhoopt niet lukt, hoop ik dat wij er net zo naar kunnen kijken als jullie nu doen.
Bedankt voor deze waardevolle post!! :up:
 
Een zware beslissing, maar inderdaad deze ervaring pakken ze je nooit meer af.
Veel success met het terug gaan en het aanpassen naar de NLse maatstaven.
 
Dank je wel voor het delen Ingrid! Wij zijn redelijk van dezelfde 'lichting', wonen nu bijna vijf jaar hier.
Niets is voor altijd, de wegen zijn open. En dat geeft een heerlijk, vrij gevoel!
Veel plezier straks in Nederland, je gaat een gezellige tijd tegemoet!
 
Helemaal waar! Jullie hebben het maar wel mooi gedaan!!
Dat neemt niemand jullie meer af!

Begrijpelijk ook, goed om te delen.
 
Mooi beschreven Ingrid! En 't is waar: ook al gaan wij ook terug, ik had de ervaring hier nooit willen missen. We zouden ons altijd hebben zitten afvragen van "wat als?" Dus idd mensen: GA! Maar ga niet met de kleppen voor de ogen en hou rekening ermee dat het mss niet allemaal is wat je ervan verwacht. En durf dat dan ook aan jezelf toe te geven. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of het gaat of niet. En als je dan toch besluit om terug te gaan: je hebt het idd toch maar mooi gedaan. En het is een ervaring die niemand je ooit nog afpakt.
 
Hoe vaak wij al niet de vraag krijgen 'jaja, jullie komen gewoon weer een keertje teurg, dat houden jullie niet vol'. So what? Dan kom je weer terug naar NL. Heb je dan gefaald, of onbezonnen geweest? Ik denk het niet, maar juist je hart gevolgd om het leven te leiden wat jij zelf wilt!
Ik zeg; welkom terug in NL, doe wat je hart je ingeeft, en mocht je het voor elkaar krijgen om Australie in de Middellandse Zee te plaatsen, laat het ons ff weten ;)!
Hahaha als een een verhuis bedrijf zo ver kan krijgen dan zal ik het laten weten Graagweg! :D
Wij hebben dat ook vaker gehoord "jullie komen toch wel weer terug" oh hoe f*kking irritant is dat he!>:D Ik zou bijna hier blijven om hun ongelijk te geven....:p

Met de tickets in de hand (bij wijze van) met frisse tegenzin deze post begonnen te lezen...
Sorry!!:oops::D Tis toch wel typisch dat er zoveel Brabanders gaan he..... Tuurlijk, het is de meest ongezonde provincie om te wonen maar wel de gezelligste toch nog steeds hoop ik? ;)

Veel success met het terug gaan en het aanpassen naar de NLse maatstaven.
Ik hoop maar dat de 4 jaar kort genoeg was om niet heel erg te moeten wennen aan de Nederlandse dingetjes Wilsil :up:

@afterbang: Och wat sneu dat jullie nog steeds niet weg zijn....ik volg niet veel meer op het forum maar ik hoop dat je toch je dromen nog binnenkort kunt laten uitkomen!
@ Jerden, Denise, leuk om zo saampjes in het zelfde schuitje te zitten he ;) Tot gauw
 
Hey Skippie(s), hier ook n paar niet-zo-active-oud-gedienden.
Jammer dat jullie gaan, uiteraard, maar jullie mogen trots zijn op jullie enthousiasme, doorzettings vermogen, en juiste instelling! Jullie hebben er alles aan gedaan en ervan genoten, good on ya!

Quote van jou:
"Ik zeg altijd, ze moeten Australie in de Middelandse zee pleuren.....dan zou ik er nooit weg gaan! ;)"

---Dah pas-nie, joh!--- Wel interessant....

Onwijs veel succes! Wij zijn blij jullie eens ontmoet te hebben, en als je weer eens langs komt zijn jullie altijd welkom.

Groetjes, RenS

P.S.
Had je mee gekregen dat wij inmiddels naar Sydney zijn verhuist (nou ja, we zitten er nog midden in, ik typ dit terwijl we 'camperen' in ons nieuwe huis)? Heb een betere baan gekregen.....dezelfde baas als vroeger in Amsterdam.
Wij noemen het een 2e emigratie...
 
Wat grappig is dat wanneer ik nu NLse programmas op internet zie, dan moet ik lachen om hoe ze praten. Het klinkt niet vind ik. Zijn we niet meer gewend.
Het enige NLs wat we horen is in ons eigen huis.
 
---Dah pas-nie, joh!--- Wel interessant....
Onwijs veel succes! Wij zijn blij jullie eens ontmoet te hebben, en als je weer eens langs komt zijn jullie altijd welkom.
Groetjes, RenS
P.S.
Had je mee gekregen dat wij inmiddels naar Sydney zijn verhuist

Oh nee joh? Past nie in de Middelandse zee? Ya think? :rolleyes::p hahaha ach we kunnen er wel een stukje af choppen....maar naast de Canarische eilanden mag wat ons betreft ook ;)
Ja ik had zoiets al eens gelezen dacht ik, dat jullie naar Sydney zijn verhuist. Wel erg leuk, maar idd weer een soort van 2e emigratie, weer allles opnieuw ontdekken en mensen leren kennen om Koningsdag mee te vieren.... Veel plezier jullie daar nog!

@ Wilsil, jij bent echt al heeeeeel lang in Australië he, als je het Nederlands niet vind klinken hahaha. Ik zal het wel weer grappig vinden om het platte Brabants te horen als we terug zijn. En als je dat niet vind klinken, dan begrijp ik je helemaal hoor!

We hebben echt zin om onze vrienden en familie weer te gaan zien in Nederland maar een beetje dubbel blijft het wel. Vanwege de gezondheid van schoonmoeder hangt er wel een onweersbui boven het hoofd. Het is minder leuk terug komen. Maar hopelijk blijven er genoeg leuke dingen over en maken de vriendjes het dubbel en dwars goed. ( ze hebben ons beloofd dat ze het waard zijn om voor terug te komen hahaha :) )
Zal de douane het goed vinden als we een bushkip, wallibi, lorikeet, lizard en koala meenemen....? Ik ga ze missen!
 
Zal de douane het goed vinden als we een bushkip, wallibi, lorikeet, lizard en koala meenemen....? Ik ga ze missen!

Gewoon zeggen dat ze er toch genoeg hebben! P.s. Geen Kookaburra?? Die zijn zo leuk :D
 
Wat een openhartige post. Je zult vast niet de laatste zijn die na x jaar toch besluit terug te gaan.
Mensen zijn uiteindelijk erg belangrijk.
Succes met de verhuizing.
 
Gewoon zeggen dat ze er toch genoeg hebben! P.s. Geen Kookaburra?? Die zijn zo leuk :D
Die herrie beesten? ;) Ze zijn zeker leuk! Pas nog in een NP eentje zo relaxt dat ik langzaam maar zeker dichterbij kwam dat ik hem/haar gewoon kon/mocht aaien!!!

@ Wilsil, bogans genoeg in NL! Alleen dan onder een andere naam....
Nee de container is al vol genoeg dadelijk ;)

Datum staat ondertussen al vast, we hebben eindelijk geboekt....dat vond ik nog best eng....nu is het ECHT. We zijn eind oktober al weer thuis.
 
Back
Top