Medicals

Tineke

Member
Hallo,

Ik lees hier veel verschillende informatie over de medicals... Ik zie vooral veel mensen die hun medicals in Antwerpen hebben laten doen, is hier een speciale reden voor of komen jullie gewoon uit Belgie? :-D

Op de site van de ambassade in Berlijn staat er maar 1 paneldokter in Nederland en dat is de huisartsenpraktijk van Ritz en Smeenk in Amsterdam. Heeft iemand hier ervaring mee? (Ik heb ze net proberen te bellen, maar ze waren er niet). Is de wachttijd lang voordat je een afspraak kunt maken? En als Nederlander, moet je deze medicals dan in Nederland doen of mag je ook naar bijvoorbeeld Antwerpen? En wat zijn de kosten voor de medicals ongeveer?

Ons dochtertje van 7 maanden gaat ook mee naar Australie (uiteraard haha), maar moet zij ook de medicals ondergaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
(jullie ervaring en dit forum wordt zeer gewaardeerd :-D)
 
Hoi! Wij hebben begin juni medische keuring laten doen voor ons 2jarig zoontje in A'dam. Je kunt ongeveer 2 weken van te voren een afspraak maken, er was in ieder geval toen geen wachtlijst. Wij waren voor hem 70 euro kwijt.
Jullie baby moet een medische keuring ondergaan, maar beperkt (geen bloedtest/longfoto). Ik zie geen reden om niet naar A'dam te gaan. Geschikte arts en praktijk is op een leuke plek, direct een leuk dagje uit ;)
 
Hoi, wij hebben gekozen voor Antwerpen vanwege de lagere kosten en voor ons uit Dordrecht is Antwerpen net zo snel aan te rijden. Wij waren voor de medicals en x-ray voor 2 personen €220 kwijt in Antwerpen. Het is een super aardige arts en erg informeel allemaal

Groetjes
Yvonne
 
En hij doet volgens mij de helft van de testen niet als hij ziet dat je redelijk gezond bent
smiley.gif
 
hi wij zijn in Groningen geweest, maar dat is alweer paar jaar geleden.


groetjes Simone
 
Wij waren in Utrecht geweest, erg aardige doc. Geen wachtlijst vlgs mij...
Je vind de visum dokters ergens via de website van immi.gov ( maar wij hebben het doorgekregn via ons emigratie buro )
 
hoi, hoi,

sinds dit jaar is er nog maar 1 panel arts in NL die medische keuringen voor emigratie naar Oz mag doen. Dat is die in A'dam. Ligt er natturlijk aan waar je woont maar in Antwerpen je keuring laten doen is aanzienelijk goedkoper dan in NL. Wij hebben 'm in Antwerpen gedaan in feb. Was zo gepiept, beetje oudbollig en muffig. De xrays worden een paar deuren verderop gedaan en de afspraak met de arts is in samenwerking dus ben je snel in 1 keer klaar. De kindjes hoeven alleen maar een plasje te doen.

Groetjes, Betty
 
Heyhoi,

Wij hebben op 22 augustus onze medicals in Antwerpen gedaan. We belden op vrijdag en konden maandagmiddag meteen terecht en werden heel vriendelijk geholpen. Later kwamen we erachter dat de medicals in a'dam bijna 2 keer zo duur zouden zijn geweest, dus al met al een goede keuze... En vanuit Rotterdam maakte het voor ons qua reistijd niet veel uit!

Veel succes!
 
Vanuti het oosten des lands is Dusseldorf (of Dortmund, haal ze altijd door elkaar maar staat wel ergens op het forum :) ) nog een optie. Is ons goed bevallen. En we kozen ervoor, omdat Antwerpen en Amsterdam wegens vakanties een aantal weken niet beschikbaar waren.
 
Hoi

Ben van de week in Antwerpen geweest voor mijn medicals. Afspraak enkele dagen eerder gemaakt, dus dat ging zeer snel. Kosten vielen me ook reuze mee. Kosten voor de x-ray waren € 26.- en voor de medische test enkele deuren verder moest ik € 80.- afrekenen. Allemaal handje contantje, dus je hoeft je niet af te vragen of zo'n bezoekje in de boeken komt te staan. Lijkt een beetje op de betaling van de medische test in Nederland die ik moet maken voor mijn rijbewijs. Ook allemaal onder de tafel.

Maakt voor mij natuurlijk allemaal geen moer uit, zolang ik mijn visum maar krijg.
 
Wij kozen voor Brussel omdat zij i.t.t. Antwerpen met het e-health systeem werken. We konden binnen 2 weken terecht. Een iets langere wachttijd dan bij Antwerpen, maar het feit dat onze papieren niet met de postbode mee hoefden, deed ons besluiten te wachten.
Tip: Wil je in Brussel een afspraak maken, vraag dan naar Martien (zij spreekt als enige Nederlands).

Het verschil in kosten met Amsterdam was aanzienlijk.
We betaalden: Eur 40.00 p.p. voor de x-ray, Eur 15.00 p.p. voor de bloedtest, Eur 45.00 (dacht ik) voor het lichamelijk onderzoek. Het is geen moderne kliniek, maar de arts (dr. Kasemans) was zeer kundig en sprak op zijn manier goed Nederlands. Binnen een paar dagen was alles bij DIAC.
Op 29 mei hadden we onze medicals, op 06 juni kregen wij ons visum! :)

Veel succes!
 
Wij zijn in Amsterdam geweest. Wachttijd nul volgens mij. 's Ochtends bellen en je gegevens achterlaten. 's Middags werd ik terug gebeld en kon kiezen wanneer we wilde. (binnen een week was gewoon mogelijk) totale kosten 95 euri in ziekenhuis en 119 bij de huisarts volgens mij. Onderzoek was snel en simpel. Plasje, bloeddruk en hartslag. Vragenlijstje en klaar.

In ongeveer een week staat het op de Diac site als ontvangen. (e-health)
 
Ik moet nu ook mijn medicals laten doen en zit te twijfelen tussen A'dam, Antwerpen en Brussel. Uit jullie posts begrijp ik dat er nergens echt een wachtlijst is.

@Afterbang: die prijs in A'dam, 95 euro ziekenhuis en 119 huisarts is dat p.p?

Als ik het goed uitreken is Antwerpen 80 (medische test) + 26 (x-ray) = 106 euro p.p
en Brussel 40 (x-ray) + 15 (bloedtest) + 45 (onderzoek) = 100 euro p.p

Daarnaast vroeg ik me af of deze kosten vergoed worden door de verzekering? En zo ja of er dan nog een verschil zit tussen of je het in Nederland of Belgie laat doen?
 
Daarnaast vroeg ik me af of deze kosten vergoed worden door de verzekering? En zo ja of er dan nog een verschil zit tussen of je het in Nederland of Belgie laat doen?
Nee niet vergoed. En dat is maar goed ook. Het is een verzekering tegen ziektekosten, niet tegen emigratiekosten.
 
@Afterbang: die prijs in A'dam, 95 euro ziekenhuis en 119 huisarts is dat p.p?

Yes! :(

Volgens mij (maar dat weet Miss Afterbang beter) hebben we voor A'dam gekozen i.v.m. E-Health. En aangezien we bloedspoed hadden (DIAC/M2A hadden ons gewaarschuwd dat de deuren aan het dicht gaan waren i.v.m. de veranderingen van 1-7-2012) daarvoor gekozen. Maar 'correct me if I'm wrong' inzake de E-Health.
 
Ik ben ook in Amsterdam geweest. Nu is dit zo lees had ik idd net zo goed naar Antwerpen kunnen gaan, gezien de kosten.
Maat goed, de arts in Amsterdam was wel erg vriendelijk en ik kon vrij snel terecht. Bij het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis waar ik de bloedtest en x-ray moest doen waren ze wat minder vriendelijk. Beide zitten ook best dicht bij elkaar.
Al met al was alles zo gepiept, maar de kosten zijn idd wel hoog.
Je krijgt het idd niet terug van je verzekering.
E-health maakt niet zo veel uit, want voor t 100/309 visum (spouse) is alles helaas nog in papiervorm. Maar ook snel een afspraak voor t aanvragen van je VOG. Dit kan bij elk deelkantoor, maar de wachttijden zijn soms ruim een week. Ik zat in eens in Hoogvliet omdat daar t snelste plek was voor een afspraak. Een afspraak klinkt meer dan het is hoor, t is even snel aan de balie je formulier afleveren, je ID laten zien en betalen. Bij mij duurde het ietsjes meer dan een week voordat ik m binnen had.
Succes!!
 
Thanks allemaal voor de reacties!

Ik denk dat het toch Antwerpen wordt. Ik ga maandag even bellen voor een afspraak!

@Marieke: ja, daar kwam ik twee weken geleden opeens achter dat alles in Rotterdam opeens op afspraak werkt. Vorig jaar toen ik voor het NL partnervisum een uittreksel uit de GBA nodig had kon ik zo binnenlopen en stond ik na een half uur weer buiten met het document en nu duurt het +/- anderhalve week voor je terechtkan. Omdat ik dinsdag voor een week naar Roemenie ga voor mijn werk, ga ik een afspraak maken voor 1 augustus. En hopelijk krijg ik dan net als jij een week later de VOG thuisgestuurd en kan ie naar Berlijn

Met betrekking tot de VOG heb ik trouwens nog een vraagje. Als ik op de site van de gemeente kijk staat er dat je eigenlijk alleen een VOG kunt aanvragen met een ingevuld formulier door je toekomstige werkgever. Zelf dacht ik daarom dat ik mijn deel van de VOG invul en de brief uitprint die bij de e-mail van mijn co zat waarin staat dat ze om een police check vragen. Is dat ok, of heb jij andere info aangeleverd?

Alvast bedankt!
 
Thanks allemaal voor de reacties!

Met betrekking tot de VOG heb ik trouwens nog een vraagje. Als ik op de site van de gemeente kijk staat er dat je eigenlijk alleen een VOG kunt aanvragen met een ingevuld formulier door je toekomstige werkgever. Zelf dacht ik daarom dat ik mijn deel van de VOG invul en de brief uitprint die bij de e-mail van mijn co zat waarin staat dat ze om een police check vragen. Is dat ok, of heb jij andere info aangeleverd?

Alvast bedankt!

Wij hebben de vraag van de CO gebruikt om een VOG aan te vragen (dus JA)
De gemeente wil in ieder geval een officieel stuk zijn van de Australische overheid (briefpapier dingetje/logo etc.)
 
Back
Top