Medicals

Wij hebben destijds alleen het bonnetje/bevestiging van visa application meegegeven. Dat was ook genoeg.
 
Thanks allemaal voor de reacties!

Ik denk dat het toch Antwerpen wordt. Ik ga maandag even bellen voor een afspraak!

@Marieke: ja, daar kwam ik twee weken geleden opeens achter dat alles in Rotterdam opeens op afspraak werkt. Vorig jaar toen ik voor het NL partnervisum een uittreksel uit de GBA nodig had kon ik zo binnenlopen en stond ik na een half uur weer buiten met het document en nu duurt het +/- anderhalve week voor je terechtkan. Omdat ik dinsdag voor een week naar Roemenie ga voor mijn werk, ga ik een afspraak maken voor 1 augustus. En hopelijk krijg ik dan net als jij een week later de VOG thuisgestuurd en kan ie naar Berlijn

Met betrekking tot de VOG heb ik trouwens nog een vraagje. Als ik op de site van de gemeente kijk staat er dat je eigenlijk alleen een VOG kunt aanvragen met een ingevuld formulier door je toekomstige werkgever. Zelf dacht ik daarom dat ik mijn deel van de VOG invul en de brief uitprint die bij de e-mail van mijn co zat waarin staat dat ze om een police check vragen. Is dat ok, of heb jij andere info aangeleverd?

Alvast bedankt!

Vervelend he met die afspraken en kom ook niet 2 minuten te laat, want dan moet je weer achteraan aansluiten.
Je kan voor de aanvraag gewoon de mail van de CO uitprinten waarin gevraagd wordt om een VOG, zo heb ik dat ook gedaan en dat is voldoende. Succes em veel plezier in Roemenië!
 
Net mijn VOG aangevraagd bij de Gemeente. Toevallig was er vandaag bij Stadsdeelkantoor Kralingen-Crooswijk nog een gaatje want anders had ik anderhalve week moeten wachten :) Kwam er net wel achter dat de arts uit Antwerpen tot 20 augustus met vakantie is, dus dat wordt Amsterdam of Brussel ...
 
Net mijn VOG aangevraagd bij de Gemeente. Toevallig was er vandaag bij Stadsdeelkantoor Kralingen-Crooswijk nog een gaatje want anders had ik anderhalve week moeten wachten :) Kwam er net wel achter dat de arts uit Antwerpen tot 20 augustus met vakantie is, dus dat wordt Amsterdam of Brussel ...
Oh da's minder idd. gelijk Brussel of amsterdam maar even bellen. Maarre, stadsdeelkantoor KC, dan wonen wij niet ver van elkaar. Koffie doen binnenkort?
groeten, Marieke
 
Hi Marieke,

Ik woon zelf in het Oude Noorden, maar de wachtlijst in Noord was anderhalve week vandaar KC. Ook niet echt ver weg natuurlijk :) Lijkt me leuk om binnenkort een keer koffie te doen en ervaringen uit te wisselen. Ik ga morgen voor mijn werk een week naar Roemenië, maar ben vanaf 1 augustus weer in het land. Kun je via dit systeem trouwens ook een berichtje naar iemand sturen zonder dat het op het forum komt?

Groetjes,
Froukje
 
Yes, klik op de persoon en klik op Start Conversation

of

Klik boven op je inbox, start new conversation en type de naam
 
Kralingen Crooswijk. Leuk, heb ik gewoond bij Metro Voorschoterlaan. Maar dan aan de goedkope kant zeg maar :)
 
Hi allemaal,

Nog 1 vraagje over de medicals. Ik belde Brussel gisteren en ik moest een code doorgeven. Ik begreep echter niet helemaal waar ze het over hadden aangezien de dame in kwestie niet zo goed Nederlands sprak.

Ik zit nu in Roemenie voor werk dus m'n vriend heeft even gegoogled en hij denkt dat ze de de Subclass bedoelen. Aangezien mijn visum niet in de lijst staat (subclass UF/309 visa application / partnervisum) denkt hij dat we subclass 679 – Sponsored Family Visitor moeten aangeven. De andere visa gaan allemaal over werk en retirement. Klopt dit?

Alvast bedankt!

@Afterbang: leuk dat je ook in Rotterdam gewoond hebt!
 
"...You will need to use your unique Transaction Reference Number (TRN) to do this..."Die hebben ze nodig om de gegevens van het onderzoek via E-Health aan je dossier te koppelen.
 
Bedankt. Ik kan dat nummer alleen nergens vinden. Ik heb ook geen online application gedaan. Ik zal de brieven nog eens goed doorlezen!
 
TRN nummer moet wel ergens staan... hmmm zal zo eens kijken of ik het snel kan vinden.
(je TRN is eigenlijk gewoon je referentie nummer van je dossier zeg maar)
 
Kan het ff niet vinden. N is de archivaris... ik niet. Maar het TRN nummer staat op de papieren die je van DIAC hebt gekregen/PDF's
 
Nee, voor dit visum heb je geen e-health en dus ook geen nummer. Ik had het zelfde. alles gaat op de ouderwetse manier, met papier. Dat moet je dus ook aan die dame doorgeven. Helaas is het niet anders
 
Hi allemaal,

Ik dacht dat het goed was om mijn ervaringen met de medicals even terug te koppelen. Ook voor anderen die nog moeten kijken waar ze heen willen. Ik heb het in eerste instantie in Antwerpen geprobeerd, maar de dokter daar is tot 20 augustus 2012 met vakantie. Vandaar dat ik uiteindelijk in Brussel ben geweest.

De kosten waren:
- X-ray: 45 euros
- Medical examination: 45 euros
- Laboratory: 50 euros

In totaal dus 140 euro.

Het maken van een afspraak was wat lastig omdat de dames aan de receptie niet goed NL en Engels spreken. Het onderzoek zelf ging echter supersnel. Ik was direct aan de beurt en alles was zo gepiept. Ik vond het wel een beetje raar dat de dokter me nauwelijks heeft onderzocht. Ik heb de x-ray gehad en daarna ben ik gewogen en gemeten, is mijn bloeddruk gemeten, is er bloed geprikt en moest ik in een potje plassen. Verder heeft de dokter me niet onderzocht en stelde hij me ook geen enkele vraag. Best raar aangezien er een hele lijst moest worden ingevuld. Dat deed hij dus zo uit de losse pols.

Aan de ene kant handig, maar eerlijk gezegd ook wel een beetje corrupt naar mijn idee. Waarom mogen slechts een paar dokters in NL en Belgie als paneldokter fungeren als ze het onderzoek niet eens serieus uitvoeren? Mijn eigen dokter had dit een stuk grondiger gedaan.

Een nadeel is ook dat ze de formulieren niet naar Berlijn willen sturen (een tijdje geleden zijn iemands formulieren kwijtgeraakt) en dat mijn visum (partnervisum) niet via e-health kan worden verwerkt. Het gevolg is dat ik nu een week later terug moet komen om de resultaten op te halen, kopieen te maken en het pakket zelf op te sturen naar de ambassade in Berlijn.

Al met al maakt dit Brussel niet goedkoper als je de enige bent die een visum aanvraagt aangezien je twee keer op en neer moet (voor een gezin zal het waarschijnlijk wel goedkoper uitvallen). Gelukkig is Brussel wel een erg leuke stad dus mijn vriend en ik hebben er dit weekend een stedentripje van gemaakt en volgende week ga ik er nadat ik de formulieren heb opgehaald ook nog een leuk dagje van maken.

Groetjes
 
Back
Top