Zonnekracht Australie

Welke merken van niet-zo-chemische producten hebben jullie ervaring mee?

Hi, wij gebruiken nu Zinc wat erg goed werkt. Ook UV Natural is een fijn merk, helemaal gemaakt van natuurlijke produkten. Wel een stuk duurder helaas dan de literpakken bij de Woollies en Coles...
 
Je hebt ook Clear Zinc... zie je er wat minder raar uit :p

Ja maar dat is dan weer niet cool ;) Je hebt het ook in kleurtjes!

ad61d3cf-c503-497c-9531-1bef67304cdd.jpg
 
Je kunt ook langs een gumtree lopen, Sommige soorten schijnen ook een natuurlijk uv-werend stofje af te scheiden.
Ik weet niet of het ook in het water blijft zitten. :D
 
Welke merken van niet-zo-chemische producten hebben jullie ervaring mee? Ik heb al gehoord van het merk Yes to ... (carrots, blueberrys etc) maar nog geen ervaring mee, zouden ze in priceline moeten verkopen!

Edit: hebben blijkbaar geen zonnecreme

Hi Nuttieke,

In Nederland haal ik altijd Lavera Sun Sensitiv Family Sun Spray (SPF 15 medium - getest in Italië, werkte prima, maar ik verbrand ook niet snel). Ik heb even gegoogeld op Lavera Australia en dit was het resultaat: http://bioliving.com.au/lavera/shopping/sun_care. Helaas staat die zonnebrand er niet bij.. maar misschien kun je daar verder vragen?

Succes!
 
SPF30 is toch zeker wel het minimum wat je nodig hebt in Australie mits je een donkere huid hebt!
 
Ook met een donkere huid is een hoge factor aan te raden. Beter nog, het is aan te raden om helemaal niet in de zon te gaan liggen bakken. Het risico op huidkanker is hier hoger dan waar dan ook.
 
Ook met een donkere huid is een hoge factor aan te raden. Beter nog, het is aan te raden om helemaal niet in de zon te gaan liggen bakken. Het risico op huidkanker is hier hoger dan waar dan ook.

Oké, misschien had ik er bij moeten vertellen dat ik a) een wat mediterraan tintje heb en b) niet van het bruinbakken in de zon ben, dus naast slop ook slip, slap, seek and slide ;-)

 
Nou, inderdaad. Sponsored by....
Volgens mij is het grootste probleem een luxe probleem.
De natuurlijke reactie op sterke zon is de schaduw opzoeken.
Bakken in de zon is dus eigenlijk altijd onverstandig.
Het gevaar wordt groter wanneer je uit je normale habitat gaat. Genetisch ben je aangepast aan je normale habitat. Heb je een donkere huid en verhuis je naar een gematigder klimaat, dan krijg je te weinig vitamine D binnen. verhuis je als bleke Brit naar de tropen, dan wordt je huid vergiftigd met een overdosis UV.
Zo eenvoudig is het. Ik geloof niet in al die antiverouderingshuidverzorgingsfabels.
 
Ik geloof niet in al die antiverouderingshuidverzorgingsfabels.
Ja en nee. 'Vroeger' (en als we het over genetische aanleg hebben dan is dat heeeeel veel vroeger) werden mensen misschien 40 of 50, en dan was de huid ook op. Dus dat we nu hulpmiddelen gebruiken is niet heel raar. Net als dat je je tanden moet poetsen als je na je 40e nog wilt kunnen kauwen.
Buiten dat ben ik het me je eens dat de cosmetische industrie ons graag te veel hulpmiddelen aanpraat.
 
Back
Top