Vakantie boeken Tasmanië

Als je het nou straks weet he, laat je dan een globale kosten-inschatting weten? Ik denk dat er vanuit ADL nog wel meer mensen naar Tassie toe willen en dat geeft dan een mooie indicatie ;)

Na wikken en wegen en een vriendin die kampeer-trauma's heeft, hebben we besloten, dat we met de auto gaan. Ik heb eerder vakantie en ga daarom vooruit: rij vanuit Whyalla naar Adelaide, van daaruit naar Melbourne waar ik de veerboot naar Devonport neem.
Zij vliegt (vermoedelijk met Virgin) naar Launceston.

De veerboot kost mij (1 persoon en een Holden Commodore) iets meer dan 500 dollar (slaapstoel, wellicht verander ik dat nog naar een bed in een 'shared' hut). Maar een auto huren op Tasmanie, kost ons sowieso al 800 dollar ofzo, afhankelijk van het type auto. Tasmanie is niet overal even vlak en om te voorkomen, dat ik rij en die vriendin moet duwen :D had ik zoiets van: dan moet je wellicht geen Hyundai Getz ofzo huren :)
Heb geen verstand van auto's en cylinders, maar een 6-cylinder, dan zaten we boven de 1000 dollar (12 dagen).

Vanwege diezelfde kampertrauma's verblijven we in hostels. Gemiddeld 30 dollar per overnachting.

Overigens is het wel zo, dat wij op 31 december de veerboot weer terugnemen om op tijd in Adelaide te zijn i.v.m. de trouwerij van een andere vriendin. Dus dat wordt heel bijzonder: Oud & Nieuw op een veerboot... :D

Er zullen vast mensen zijn, die dit goedkoper kunnen, maar ik ben hier tevreden mee. En ja, tent in de kofferbak is (wat mij betreft) dan ook nog een prima optie.
 
Dat is raar! Dan ben je aan het aftellen (nog 5 minuten, nog 2 minuten, 10, 9, 8), en dan is het ineens 'nog 1 uur' want we zitten in een andere tijdzone! of... je haalt 0, en een uurtje later nog een keer ;)
Kan dat eigenlijk wel?
 
Tijdzone is een scherpe lijn. Dus ja het is mogelijk volgens mij.

Heb ook de zon al wel eens 2x onder zien gaan (en tussendoor zien opkomen in het westen :confused: ) Als je met zonsondergang op de runway staat zie je de zon achter de horizon verdwijnen, dan stijg je op en wordt je hoek op de horizon groter dus zie je de zon weer opkomen, en dan omdat de aarde sneller draait dan een vliegtuig naar het westen kan vliegen weer onder gaan.

Maar een beetje off topic. Sorry!

Leuke trip Beebmeep, Tassie stond nooit heeeeel hoog op de agenda. Maar met al die Tassie (vakantie)gangers en plaatjes en video's die ik er van zie denk ik: Toppie!
 
Klinkt goed!!!
Vaart zo'n boot wel met oud&nieuw???

Doorgaans zijn de feestdagen de goedkoopste om te reizen
Wij gaan in december over en komen in januari terug en zijn dan iets over $1000 kwijt
Wij reizen met een kind en moeten dan een hut nemen
 
Interessant!
Wat ik me weet te herinneren van Tassie valt het wel mee met de steile wegen en in een lage versnelling kun je een behoorlijke klim maken zonder te hoeven "steppen";) Komt vast goed dus!

Cool zeg, oudjaarsnacht op de boot. Lijkt mij dat je het vuurwerk wel kunt zien voor of achter! En in het vliegtuig is natuurlijk ook wel weer is wat anders. Uitkijken voor verdwaalde vuurpijlen;) en je niet in de war laten brengen van een "rookgordijn" (van al dat vuurwerk)

Zeg, was dat niet de Concorde, die sneller vloog dan de aarde draait? En anders moet je dit toestel maar is bekijken, kun je ook de zon mee zien "opkomen in het oosten" (zie stukje getiteld "records")
 
Vuurwerk. We hebben ooit het vuurwerk gezien in Hobart. Met oud en nieuw. Daar met alle locals op de bergwand zitten wachten, over het water was de haven prachtig te zien. Picknickkleedjes erbij, campingstoelen, leuk sfeertje. Hoge verwachtingen.
Om middernacht kwam het vuurwerk, vanaf de pier. Flits. Ergens in de verte. Nog een flits. Iets dichterbij maar nog steeds erg ver weg. Nog wat flitsjes. Af en toe een keer een knalletje of een kleine pieuw poef, een halve minuut nadat de pijl al gedoofd was.
Het was een aparte gewaarwording om omlaag naar vuurwerk te kijken.
We hadden ons iets vergist in de afstanden...
 
Vuurwerk. We hebben ooit het vuurwerk gezien in Hobart. [...]
We hadden ons iets vergist in de afstanden...

Oud & Nieuw op Kangaroo Island is ook leuk: Total Fireban, dus geen vuurwerk! En we begonnen met een man of 50-60 in het plaatselijke hotel (wij zaten in de hostel) en tegen middernacht waren we nog maar met iets als 20 mensen! Maar best leuk :)
 
Doorgaans zijn de feestdagen de goedkoopste om te reizen
Wij gaan in december over en komen in januari terug en zijn dan iets over $1000 kwijt
Wij reizen met een kind en moeten dan een hut nemen

Nou, het terugvaren op de 31e is duurder dan heenvaren op de 17e. Maakte niet zo heel veel uit, maar de stoel was iets als 30 dollar duurder. Maar in overleg zijn we nu voor een gedeelde hut gegaan. Passen 4 mensen is. Was 33 dollar duurder dan de slaapstoel, maar aangezien we dan om 6uur in Melbourne aankomen en meteen een stuk willen rijden, leek het ons wel slim om dan toch in ieder geval in een bed te hebben kunnen slapen.

Tasmanie stond ook nooit hoog op mijn lijstje, maar ik blijf fantastische vakantiefoto's zien van collega's en vrienden en aangezien ik toch ook wel wat van mijn nieuwe thuisland wil zien... Heb erg hoge verwachtingen en superveel zin!
 
Ach ja, Oud en nieuw zonder vuurwerk is ook mooi. In ieder geval mis je dan de luchtvervuiling en het vegen de volgende dag:D!
En er is meer tijd om de mensen om je heen gemeend het beste toe te wensen!

Ik zeg: Kangaroo Island is Top!
 


OFX
Back
Top