Beebmeep
XPdite Sponsor 2024
Als je het nou straks weet he, laat je dan een globale kosten-inschatting weten? Ik denk dat er vanuit ADL nog wel meer mensen naar Tassie toe willen en dat geeft dan een mooie indicatie
Na wikken en wegen en een vriendin die kampeer-trauma's heeft, hebben we besloten, dat we met de auto gaan. Ik heb eerder vakantie en ga daarom vooruit: rij vanuit Whyalla naar Adelaide, van daaruit naar Melbourne waar ik de veerboot naar Devonport neem.
Zij vliegt (vermoedelijk met Virgin) naar Launceston.
De veerboot kost mij (1 persoon en een Holden Commodore) iets meer dan 500 dollar (slaapstoel, wellicht verander ik dat nog naar een bed in een 'shared' hut). Maar een auto huren op Tasmanie, kost ons sowieso al 800 dollar ofzo, afhankelijk van het type auto. Tasmanie is niet overal even vlak en om te voorkomen, dat ik rij en die vriendin moet duwen had ik zoiets van: dan moet je wellicht geen Hyundai Getz ofzo huren
Heb geen verstand van auto's en cylinders, maar een 6-cylinder, dan zaten we boven de 1000 dollar (12 dagen).
Vanwege diezelfde kampertrauma's verblijven we in hostels. Gemiddeld 30 dollar per overnachting.
Overigens is het wel zo, dat wij op 31 december de veerboot weer terugnemen om op tijd in Adelaide te zijn i.v.m. de trouwerij van een andere vriendin. Dus dat wordt heel bijzonder: Oud & Nieuw op een veerboot...
Er zullen vast mensen zijn, die dit goedkoper kunnen, maar ik ben hier tevreden mee. En ja, tent in de kofferbak is (wat mij betreft) dan ook nog een prima optie.