Anmac skills assessment gekoppeld aan aphra-registratie

kimani

New Member
Zo balen :(. We hebben zojuist gehoord dat de Skills assessment voor verpleegkundigen nu gekoppeld is aan de registratie, via aphra.
En laat die registratie nu juist een heel groot probleem zijn voor Nederlandse vpl....

Ik weet het nu even niet meer. Manlief was hard aan het studeren op zijn ielts...Maar of dat nog zin heeft?

Maar even laten bezinken en nieuwe oplossingen bedenken.

Iemand nog ideeën? Tips? Of meer mensen die hier tegenaan lopen?
 
Hi,

Wilden jullie puur alleen de skills assessment doen voor een visum en niet de AHPRA registratie? Dan is het inderdaad balen. Is dat een recente verandering?

Komt hij niet in aanmerking voor de registratie?

Sterkte ermee!
 
Al met al slecht nieuws, maar niet zo snel opgeven hoor.
Hebben jullie een agent of doen jullie alles zelf?
 
Hi,

Wilden jullie puur alleen de skills assessment doen voor een visum en niet de AHPRA registratie? Dan is het inderdaad balen. Is dat een recente verandering?

Komt hij niet in aanmerking voor de registratie?

Sterkte ermee!

We wilden in eerste instantie alleen voor de Skills assessment voor het visum gaan. De registratie is waarschijnlijk wel mogelijk maar moeilijk want met een tijdrovende en dure bridging course. Deze moet nu dus afgerond worden, ver voor de daadwerkelijke aanvraag van een permanent visum. En om de bridging course te doen moet je zelfs eerst een ander viusum regelen zoals een occupational trainee of business short stay visa.
 
Al met al slecht nieuws, maar niet zo snel opgeven hoor.
Hebben jullie een agent of doen jullie alles zelf?

Opgeven doen we niet. En zijn hard aan het nadenken over de opties. Maar balen wel even flink :(. Het is de agent die ons hier op geattendeerd heeft.
 
We wilden in eerste instantie alleen voor de Skills assessment voor het visum gaan. De registratie is waarschijnlijk wel mogelijk maar moeilijk want met een tijdrovende en dure bridging course. Deze moet nu dus afgerond worden, ver voor de daadwerkelijke aanvraag van een permanent visum. En om de bridging course te doen moet je zelfs eerst een ander viusum regelen zoals een occupational trainee of business short stay visa.

Aha, jammer. De bridging course is inderdaad een duur en tijdrovend obstakel helaas, maar onvermijdelijk dan nu... Bedankt voor de info, goed om te weten. Ik werk zelf als verpleegkundige in Australie en geef regelmatig advies aan buitenlandse verpleegkundigen die ik tegenkom, dus dit is essentiele informatie.

Succes ermee!
 
Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op
helaas helaas,dit heeft zeker invloed op een mogelijk plan B :(

Nu gaan we voor NZ en geloof dat die regels nog niet zijn aangepast... lijkt me een kwestie van tijd voordat ze dezelfde regels gaan toepassen.

@Kims al op reis? :)
 
Zo balen :(. We hebben zojuist gehoord dat de Skills assessment voor verpleegkundigen nu gekoppeld is aan de registratie, via aphra.
En laat die registratie nu juist een heel groot probleem zijn voor Nederlandse vpl....

Ik weet het nu even niet meer. Manlief was hard aan het studeren op zijn ielts...Maar of dat nog zin heeft?

Maar even laten bezinken en nieuwe oplossingen bedenken.

Iemand nog ideeën? Tips? Of meer mensen die hier tegenaan lopen?

Wellicht kunnen we informatie uitwisselen? PM mochten jullie daar interesse in hebben :)
 
Wellicht kunnen we informatie uitwisselen? PM mochten jullie daar interesse in hebben :)

Hoi hoi,
Hoe verkopen jullie plannen nu?
Ik ben zelf ook druk bezig met de AHPRA rompslomp. Ik wil nu al mijn deelkwalificaties gaan vertalen. Een grote klus. En best frustrerend omdat ik weet dat wij niet de enige zijn die dit hebben moeten doen. Zouden die documenten niet in omloop zijn?
Hebben jullie dit al rond?
 
Hoi hoi,
Hoe verkopen jullie plannen nu?
Ik ben zelf ook druk bezig met de AHPRA rompslomp. Ik wil nu al mijn deelkwalificaties gaan vertalen. Een grote klus. En best frustrerend omdat ik weet dat wij niet de enige zijn die dit hebben moeten doen. Zouden die documenten niet in omloop zijn?
Hebben jullie dit al rond?

Hoi hoi,
Wij zijn bezig via de opleiding een engelstalige document of achievement proberen te regelen met daarin alle door aphra gewenste informatie. Maar dat verloopt zeer moeizaam (lees: opleidingsinstituut werkt niet echt mee).
Waar en wanneer heb jij de opleiding gedaan? En waar heb je de deelkwalificaties vandaan dan om te vertalen?
 
hoi Beide @kimani @Chantelle,

wij hebben het geluk dat wij al een Engels supplement bij onze bachelor hebben gekregen. Daarin staat hoe onze opleiding is opgebouwd en hoeveel praktijkuren wij hebben moeten doen om het diploma te behalen. Op navraag bij de AHPRA zou dit voldoende moeten zijn. Ook is het zo dat de route die je neemt als psychiatrisch verpleegkundige anders is dan als je dat niet bent.

Mocht ik ergens bij kunnen ondersteunen dan hoor ik het graag :)

groetjes Emil
 


OFX
Back
Top