SOL en CSOL per direct vervangen door MLTSSL en STSOL!

ozzienic

Member
Malcolm Turnbull is lekker bezig! Zowel het 457 visum als de skilled occupation list 'effective immediately' (per 19 april) 0p de schop!
http://www.abc.net.au/news/2017-04-18/government-abolishing-457-visas/8450310

Hier de nieuwe lijsten: https://www.border.gov.au/Trav/Work...sessing-authorities/skilled-occupations-lists

Gelukkig voor mij staat mijn beoogde beroep (secondary school teacher) voor het 189 visum nog op deze nieuwe lijst, maar de lijst met 'removed occupations' is lang! https://www.border.gov.au/Trav/Work...occupations-lists/removed-skilled-occupations

Hoop niet dat er mensen hier de dupe zullen zijn van deze veranderingen?

Ik zag het nieuws langskomen tijdens een wandeling langs de Opera House (laatste avond in Sydney voor ik voor 3 maanden naar NZ ga) en ben toen in paniek teruggelopen naar mijn hotel om de veranderingen goed te kunnen zien... Ben al zo lang bezig met dit hele visum-proces en het had zó voorbij kunnen zijn!
 
Last edited:
Ohhh ik ben echt opgelucht! Early childhood teacher staat er ook nog steeds op.... :D Hoef ik volgende week zaterdag niet voor niets de IELTS uit te zitten!! Hoop ik dan, de rest moet ook nog lukken natuurlijk :rolleyes:
 
Ja het gaat hard! Bedankt voor je post, ik had nog niet gezien dat de lijsten ook meteen aangepast waren. Ziet er voorlopig nog ok uit voor ons, maar het is duidelijk dat het hele immigratiebeleid (voorlopig) flink verstrengd is. Bij ons is het nog een ver en vaag plan, maar ik kan me inbeelden dat mensen die net voor of midden in een procedure zitten, nu wel in paniek schieten. Zo zie je bijvoorbeeld dat voor zowat alle types engineers een tijdelijk werkvisum (457 of de vervanger dan) niet meer mogelijk is. Ze houden van spanning daar in Australië ;).
 
Ohhh ik ben echt opgelucht! Early childhood teacher staat er ook nog steeds op.... :D Hoef ik volgende week zaterdag niet voor niets de IELTS uit te zitten!! Hoop ik dan, de rest moet ook nog lukken natuurlijk :rolleyes:

Succes volgende week zaterdag Heleen! Waar doe je het? In Amsterdam?

Ja het gaat hard! Bedankt voor je post, ik had nog niet gezien dat de lijsten ook meteen aangepast waren. Ziet er voorlopig nog ok uit voor ons, maar het is duidelijk dat het hele immigratiebeleid (voorlopig) flink verstrengd is. Bij ons is het nog een ver en vaag plan, maar ik kan me inbeelden dat mensen die net voor of midden in een procedure zitten, nu wel in paniek schieten. Zo zie je bijvoorbeeld dat voor zowat alle types engineers een tijdelijk werkvisum (457 of de vervanger dan) niet meer mogelijk is. Ze houden van spanning daar in Australië ;).

Ja dat van die lijst is een beetje tussen neus en lippen door gegaan. Vooral het afschaffen van het 457 visum was groot nieuws. Ik heb al wat verhalen van benadeelden gehoord, dus prijs me gelukkig dat het voor mij vooralsnog een mogelijkheid is.
 
Ik wens iedereen die in dit proces, zich ineens moeten aanpassen. Ik hoop dat er andere mogelijkheden zijn voor diegene <3.
Voor mij duurt het nog wel een tijdje voor ik wil emigreren (ik wil eerst werkervaring opdoen enzo).
Nu zag ik op de 'Short-term Skilled Occupation List (STSOL)' eindelijk (na jaren elk jaar kijken) mijn beroep/studie op de lijst staan: "
Animal Attendants & Trainers (nec)*** 361199 VETASSESS".
Betekend dit dat er een kans is dat ik ooit met mijn beroep permanent naar Australië kan? Mits ik daar werk vind? Zou zo gaaf zijn.
 
Ik denk dat je dan inderdaad via een tijdelijk werkvisum kan emigreren, en zo vooruit naar een permanent residency. Ze geven wel een beperking (In relation to specifications of occupations for a Subclass 457 – Temporary Work (Skilled) visa, despite paragraph 2 of this instrument, for the purposes of paragraph 2.72(10)(aa) of the Regulations, the specification excludes positions related to animal husbandry including, but not limited to, caring for livestock on a farm setting), maar dat zal voor jou niet problematisch zijn neem ik aan.
 
Kan een 457 voor 2 jaar dan niet verlengd worden? Nooit zicht op PR?
Vanuit het 457 visa waren dit de routes naar PR:

Options to get pr while on 457 visa
  • Through Employer Nomination Scheme (ENS/RSMS)
  • Through Skilled Migration (GSM visas – 189, 190, 489), and.
  • As the Partner of an Australian Citizen or Permanent Resident.
Aldus google ;)
 
Vanuit het 457 visa waren dit de routes naar PR:

Options to get pr while on 457 visa
  • Through Employer Nomination Scheme (ENS/RSMS)
  • Through Skilled Migration (GSM visas – 189, 190, 489), and.
  • As the Partner of an Australian Citizen or Permanent Resident.
Aldus google ;)

Denk dat de clou in het woord 'waren' zit?
 
brrr raam dicht, veel te koud hier ;)
yep WAS telt niet meer
het 457 is natuurlijk ook altijd bedoeld als een tijdelijk visum, het was een kwestie van tijd dat ze in Canberra de ogen open zouden doen.
Als ze dat dan doen, zoals is gebeurd, dan krijg je ook echt de deur flink hard tegen je harsens gegooid. En dat is niet fijn.....maar ja, het zat er aan te komen.
Het zal me niks verbazen, als ze bij de nieuwe lichting de deur over 3 jaar dicht gooien....nog geen PR....brrr
 
Eh ja, sorry als dat niet duidelijk was ;) 't is allemaal hypothetisch nu het 457 visum per direct afgeschaft is natuurlijk
Is toch niet per direct?
Nu zijn eerst de lijsten met beroepen aangepast per direct. Later volgt hierop nog een update (zoals ze nu ook al regelmatig ge-update worden). Vanaf maart 2017 wordt het echt een andere naam inclusief alle strengere maatregelen.
http://www.border.gov.au/WorkinginAustralia/Documents/abolition-replacement-457.pdf
Mijn vrouw heeft contract onder 457 welke ingaat januari 2018 en dat blijft onder 457.
 
Sorry, maar per 19 april zijn de nieuwe regels al van toepassing.
Er zijn al mensen met een toegekend 457 visum voor 2 jaar. En die hadden het in maart ingediend.
Dus nog onder de oude regels, maar die " hangende" aanvragen, worden of toegekend volgens de nieuwe regels of afgewezen en terug betaald.
Er is ongeveer een jaar als zijnde, overgang. Maar nieuwe aavragen, gaan volgens de nieuwe eisen. Vanaf maart 2018 heeft 457 een andere naam.
 


OFX
Back
Top