iemand ervaring met spw4 diploma

cyndeb

New Member
hoihoi,

Is er iemand die ervaring heeft met welk werk je zou kunnen doen met een spw4 diploma. Ik wil samen met mijn partner emigreren, nu staat er social worker en early childhood teacher. iemand ervaring met waar je bevoegd voor bent in australie met dit diploma op zak?
 
Ik denk dat het moeilijk is met een spw diploma. Zelfs met een SPH diploma heb je niet altijd kans om een positieve assessment te krijgen voor Social work (val je eerder onder welfare work). Volgens mij heb je, voor beide assessments een bachelor degree nodig, maar wellicht weet iemand een andere route?!
 
Ik denk dat het ook zeer moeilijk is, al dan niet onmogelijk. Je hebt voor je registratie als "social worker" een SPH opleiding nodig en het proces om dat erkend te krijgen is ellelang en duur. @Gwen heeft dat succesvol gedaan. Volgens mij kom je niet in aanmerking voor beroepserkenning voor "social worker" met een SPW opleiding en zijn er verder geen mogelijkheden, maar ik kan er naast zitten.

Je kan een visumbureau inschakelen om te kijken wat je mogelijkheden zijn, zij hebben alles op een rijtje. Het is een continue veranderd speelveld in visumland...

Succes ermee!
 
Zelfs met een HBO SPH diploma is social work lastig! De meeste SPH diploma's komen uiteindelijk in aanmerking voor een Assessments als welfare worker. Slechts een enkeling heeft het voor elkaar gekregen om een positieve Assessments als social worker in de wacht te slepen (=meer maatschappelijk werk).
Mijn SPW diploma is wel meegenomen in mijn Assessments voor welfare worker, maar naast mijn SPH diploma. Op zichzelf is het geen welfare/ social work. Zelfs met mijn SPH diploma ben ik afgewezen als Social Worker, ondanks dat mijn werkgebied wel meer op het gebied van social work lag (mijn visum aanvraag stamt wel uit 2007, dus enige tijd geleden).

Early childhood teacher is volgens mij ook anders dan kinder opvang en volgens mij moet je daar dan ook een PABO gerelateerde opleiding voor hebben. Inderdaad lijkt ook mij advies inwinnen van een visum bureau in deze situatie de beste oplossing. Succes!
 
ok dank jullie wel. ik heb 2de graads familie daar wonen die een piggery hebben, ik zou hun dus kunnen vragen of zij mij kunnen helpen met een sponserd visa. enig idee of ik daarna als nog een baan in dit vak gebied zou mogen werken? het is een hoop uitzoek werk maar heb het er allemaal voor over om alle opties te bekijken:$
 
De website van home affaire heeft netjes alle visa beschreven. Het loont de moeite ze eens door te spitten. Dan heb je altijd de laatste info ;)
 
tweede graads familie kan niet sponsoren helaas, wellicht is het een idee om het weekend te besteden aan het doorspitten van de verschillende visas. Of je kunt eens contact op nemen met een emigratie bureau. Zij kunnen je precies vertellen wat je mogelijkheden zijn. Succes!
 
Ook hier teleurstellende resultaten van visumaanvraag met SPW.
Als er mogelijkheden zijn, horen wij het ook graag...
 
Ik heb mijn visum gekregen op social work maar had NL MWD opleiding. Met SPW4 zal de AASW je 100% zeker niet goedkeuren helaas.

Je zou evt met SPW4 wel als 'support worker' in de disability wereld aan de slag kunnen en sommige grotere disability agencies doen buitenlanders sponsoren voor een visum.
 
Hoi Gwen, Back in town?
Je maakt me nieuwsgierig met je stelling. Kun je mij daar meer over vertellen?
Staat support worker ergens op een lijst?
 
Hoi Gwen, Back in town?
Je maakt me nieuwsgierig met je stelling. Kun je mij daar meer over vertellen?
Staat support worker ergens op een lijst?
Hello Cor!
Kwam 'even' kijken ;-)
Ik heb niet gekeken of het op een lijst staat.. Het is volgens mij een tijdelijk werkvisum waarna je pr aan kan vragen. Met de NDIS in Australië voor Disability Support zijn er plots een hoop nieuwe agencies en dus workers nodig, en het is lastig om goede kwaliteit workers in Aus te vinden dus it makes sense dat de bedrijven die kunnen, sponsoren.
Als je meer info wil over WA bedrijf/bedrijven in deze branch die sponsoren dan kan ik wel even rondvragen voor je
 
Hello Cor!
Kwam 'even' kijken ;-)
Ik heb niet gekeken of het op een lijst staat.. Het is volgens mij een tijdelijk werkvisum waarna je pr aan kan vragen. Met de NDIS in Australië voor Disability Support zijn er plots een hoop nieuwe agencies en dus workers nodig, en het is lastig om goede kwaliteit workers in Aus te vinden dus it makes sense dat de bedrijven die kunnen, sponsoren.
Als je meer info wil over WA bedrijf/bedrijven in deze branch die sponsoren dan kan ik wel even rondvragen voor je

Nice to have you around Gwen!
 
Thanks Gwen!
Cool, dat opent (wellicht) nieuwe en onverwachte mogelijkheden. Mijn opleiding nadert de eindstreep en we zijn weer voorzichtig aan het rondkijken. Maar tot nog toe weinig kansen gevonden. Maar met jouw informatie hebben we ook een andere route om te onderzoeken.

Dank je wel voor je aanbod. Het is nog iets te overhaast om actief te gaan zoeken, maar als je in de wandelgangen wat hoort, dan hoor ik dat graag.
We zijn overigens ook wel benieuwd hoe het met jullie gaat.
 
Thanks Gwen!
Cool, dat opent (wellicht) nieuwe en onverwachte mogelijkheden. Mijn opleiding nadert de eindstreep en we zijn weer voorzichtig aan het rondkijken. Maar tot nog toe weinig kansen gevonden. Maar met jouw informatie hebben we ook een andere route om te onderzoeken.

Dank je wel voor je aanbod. Het is nog iets te overhaast om actief te gaan zoeken, maar als je in de wandelgangen wat hoort, dan hoor ik dat graag.
We zijn overigens ook wel benieuwd hoe het met jullie gaat.
Cor welke opleiding was je ook alweer aan het doen?
 
Cor welke opleiding was je ook alweer aan het doen?
HBO Technische bedrijfskunde

E heeft SPW en werkt al meer dan 10 jaar met verstandelijk gehandicapten, meervoudig gehandicapten, gedragsproblemen. Heeft gewerkt met kinderen, met jongeren, werkt nu op een woongroep voor ouderen.
 
HBO Technische bedrijfskunde

E heeft SPW en werkt al meer dan 10 jaar met verstandelijk gehandicapten, meervoudig gehandicapten, gedragsproblemen. Heeft gewerkt met kinderen, met jongeren, werkt nu op een woongroep voor ouderen.
Oh geweldig. Zeker mogelijkheden dan.
 
Hey Gwen! Hier de zelfde ervaring (17 jaar) en diploma, alleen zonder partner. Weet je welke bedrijven mensen in de zorg aannemen?
 
Back
Top