Minimum aantal punten voor 189/489/190 per 1/7/18 naar 65 :-(

Susanne

Member
Van de Iscah (migration agent) website

“June 28th, 2018


Pool/Pass Mark rises for 489/189/190 visas to 65 points minimum
Pool/Pass Mark rises from 60 to now 65 points for all 489, 189 and 190 visas lodged in response to an invitation given after 1st July 2018.

In effect that means any EOIs at 60 points that have not received an invite by the 1st July will be of no use and will not get an invite .

https://www.legislation.gov.au/Details/F2018L00920/Explanatory Statement/Text

Het wordt er niet makkelijker op :-(
 
Gelukkig heb je 65 punten, fingers crossed dat je snel een uitnodiging krijgt Kazz.

Wij hadden 65 punten voor een 189 visa maar inmiddels zijn dat er nog maar 60 nadat mijn man vorige maand 33 werd. Dus een 189 zit er voor ons helaas niet in op dit moment, maar met family sponsored ship hebben we 70 punten dus hopelijk gaan ze snel meer invites uitsturen zodat wij ook eindelijk een keer aan de beurt zijn.

Als je kans hebt om meer punten te vergaren door bij Ielts superior te behalen is dat wellicht wel de moeite want er zijn sinds vorig jaar oktober geen invites gestuurd eoi’s lager dan 70 :( Maar wie weet verandert dat wel vanaf volgende week met de start van het nieuwe financiële jaar.

Succes met alles iig, ik duim voor je dat je snel positief bericht zult krijgen. :up:

Groetjes
 
ik ben al aan het kijken naar de datums voor een Ielts General, heb Ielts academisch gedaan. Nu maar General en dan overal minimaal een 8 op.
Dan kom ik op 75 punten uit. Laten we hopen dat dat helpt.

Ik duim voor je dat je snel een uitnodiging krijgt!
 
Mijn man heeft om meer punten te krijgen de PTE gedaan ipv de Ielts (hij is Engels en kreeg nét niet genoeg punten voor Writing bij Ielts, kan je nagaan) de PTE vond hij zeker makkelijker en duidelijker en hij haalde met gemak de benodigde punten. Maar ik weet niet zeker of je de PTE in NL kan doen. Wellicht de moeite om uit te zoeken? PTE staat voor Pearson Test of English en wordt ook geaccepteerd door de department of Home Affairs. Met 75 punten maak je volgens mij een hele goede kans iig!
 
de moeite want er zijn sinds vorig jaar oktober geen invites gestuurd eoi’s lager dan 70 :(


Is dat voor de 189 visa of ook voor de 190 visa?

want door de nieuwe regel zouden we met een 8 voor Ielts nog max maar 65 puntten hebben, als de kans op een uitnodiging dan heel klein is, worden onze mogelijkheden heel beperkt
 
de moeite want er zijn sinds vorig jaar oktober geen invites gestuurd eoi’s lager dan 70 :(


Is dat voor de 189 visa of ook voor de 190 visa?

want door de nieuwe regel zouden we met een 8 voor Ielts nog max maar 65 puntten hebben, als de kans op een uitnodiging dan heel klein is, worden onze mogelijkheden heel beperkt

Hi Yolanda,

Geef niet op, als je 65 punten hebt, heb je het minimaal aantal punten voor een uitnodiging. Oke, ze hebben geen invites meer gestuurd voor 65 punten sinds vorig jaar september of oktober, maar het nieuwe financiële jaar is begonnen en de eerskomende weken zal blijken hoeveel invites per ronde ze nu zullen uitnodigen. Morgen middag (NL time) zal ws de eerste invite round zijn en wellicht dat dan blijkt dat ze weer “als vanouds” uitnodigen. Als we weer meer invites uitsturen dan zullen de 65 punters ook weer meer kans maken, denk ik.

Overigens is het voor de 190 visa anders, daar moet je ook wel minimaal 65 nu voor hebben, maar de verschillende states/territory’s hebben hun eigen “regels” en hebben ook invites gestuurd naar 60/65 punten het afgelopen jaar.

Don’t give up yet, volgens mij is er nog hoop! Succes :up:
 
Daarom nooit wachten als je het visum kan aanvragen. Veel te veel kans dat het verandert. De luxe dat je elegible bent kan zo weg zijn.
 
Mijn man heeft om meer punten te krijgen de PTE gedaan ipv de Ielts (hij is Engels en kreeg nét niet genoeg punten voor Writing bij Ielts, kan je nagaan) de PTE vond hij zeker makkelijker en duidelijker en hij haalde met gemak de benodigde punten. Maar ik weet niet zeker of je de PTE in NL kan doen. Wellicht de moeite om uit te zoeken? PTE staat voor Pearson Test of English en wordt ook geaccepteerd door de department of Home Affairs. Met 75 punten maak je volgens mij een hele goede kans iig!

Susanne wat betreft jouw tip voor PTE, daar zijn wij het helemaal mee eens. Wij hebben uiteindelijk ook de PTE test gedaan om de 20 punten voor Engels binnen te slepen en ook volop met succes.
De PTE kun je overigens niet in Nederland doen wel in België en Brussel. Lukt het bij Ielts niet om de 8 voor spreken of schrijven te halen probeer dan de PTE. Al op meerdere forums gelezen dat mensen met de PTE test wel lukt om de voldoende punten te halen. Nog een andere voordeel van de PTE test is dat je 24 uur naar de test de uitslag al hebt.
 
Helaas lijkt er vandaag geen invitation round te hebben plaatsgevonden, hopelijk volgende week dinsdag dan. Ik wil zooo graag weten of ze nu weer terug gaan naar de “normale” aantallen en dus meer mensen een invite zullen krijgen. Nou ja, nog maar weer een weekje wachten dus :confused:
 
Wij zitten op hetzelfde te wachten :). Echtgenoot staat ook op 65 punten, maar zou nog tot 75 kunnen geraken mocht de taaltest lukken met allemaal 8en (had ook een 7 op writing bij IELTS). Nu aan het twijfelen om een PTE te doen. Zijn er naast de punten toch ook nog wijzigingen aan de lijst met skills, anders dan al aangekondigd was? Ik kan de 'nieuwe' lijst niet openen op DIBP website, ze zijn out for maintenance zegt het scherm. Wil toch even checken of zijn beroep nog op de lijst voor 189 is blijven staan, je weet maar nooit.
 
Wij zitten op hetzelfde te wachten :). Echtgenoot staat ook op 65 punten, maar zou nog tot 75 kunnen geraken mocht de taaltest lukken met allemaal 8en (had ook een 7 op writing bij IELTS). Nu aan het twijfelen om een PTE te doen. Zijn er naast de punten toch ook nog wijzigingen aan de lijst met skills, anders dan al aangekondigd was? Ik kan de 'nieuwe' lijst niet openen op DIBP website, ze zijn out for maintenance zegt het scherm. Wil toch even checken of zijn beroep nog op de lijst voor 189 is blijven staan, je weet maar nooit.

Volgens mij is de nieuwe lijst nog niet officieel bekend gemaakt, tenzij ik iets heb gemist?
 
Ah, dat zou kunnen dan, ik dacht dat ik hier ergens een reply gelezen had die verwees naar de nieuwe lijst, maar misschien heb ik dat verkeerd gezien.
 


OFX
Back
Top