Voorstellen

Nowra, Kangaroo Valley en Jervis Bay zijn ook populair voor Sydney siders. Genoeg leuk plekjes met genoeg restaurants.
 
Welkom! Emogratie is een mooi woord want dat is zeker een goede beschrijving, er komt heel wat bij kijken maar het leven is hier fijn. Je krijgt er heel wat voor terug.

Darwin zou ik persoonlijk niet doen, is heel heel heel vet tropisch en echt bloedje heet en humid. Ook is het een prijzige stad om te wonen en een beetje aan het eind van de wereld, al hebben ze prachtige NP en prachtige beaches zonder salties.

Ik woon zelf in Cairns dat is iets gematigder kwa klimaat (ook dik tropisch maar niet zo warm als Darwin) al is het in de zomer hier ook echt verschroeiend heet en klam. Wel is het een geweldige leuke en toeristische stad met genoeg restaurants en hotels ;)

Zuidkust NSW is een geweldige omgeving met een prachtig landschap en prima klimaat (wel wat fris in de winter) de vraag is alleen of er werk te vinden is. Al denk ik dat je als kok werkelijk overal in OZ snel werk hebt. Kun je ook prima in verdienen, volgens mij verdien je in de kinderopvang slecht voor Australische begrippen, maar toch bijna 19 dollar per uur dus vergeleken met NL voor die baan is het een prima loon.
 
Welkom! Ik heb geen nuttige bijdrage. Wij wonen in Melbourne en vinden het hier geweldig.
Verder is emigreren vooral een proces van heel veel kleine stapjes maken. Zolang je je voornamelijk op de eerst volgende stapjes blijft focussen valt het allemaal mee en realiseer je je niet hoe lang je stiekem al bezig bent ;)

Succes!
 
Welkom! Ik heb geen nuttige bijdrage. Wij wonen in Melbourne en vinden het hier geweldig.
Verder is emigreren vooral een proces van heel veel kleine stapjes maken. Zolang je je voornamelijk op de eerst volgende stapjes blijft focussen valt het allemaal mee en realiseer je je niet hoe lang je stiekem al bezig bent ;)

Succes!

Is toch een prima nuttige bijdrage :p
 
Welkom, ik heb zelf in de laatste jaren gewerkt met mensen die weggegaan zijn uit Adelaide omdat er geen werk te vinden was . Dus doe vooral hier veel onderzoek naar.

Maar alle goeds en veel succes
 
Bedankt voor jullie reacties.

We hebben afgelopen vrijdag het gesprek gehad en het klinkt allemaal erg goed. Maar mijn man ziet ontzettend op tegen de ielts test en het gaat om een heleboel geld zo alles bij elkaar. Zeker als we verder gaan met het bureau.

Het fijne is wel dat queensland ook op de lijst staat en we dus meer keuze hebben.
Northern territory valt iig af. Voor sommige staten krijgen we meteen een permanent resident en voor de andere kunnen we die na 2 jaar wonen en 1 jaar fulltime werken aanvragen.
 
IELTS is te doen (general alles 7 of 8) En soms kun je ook PTE doen als engelse test(?) Die is fijner dan IELTS. Maar geen zorgen maken, gewoon gaan beginnen. Het is een hele berg, maar met kleine stapjes en focus op het (tussen)doel voor je kom je vanzelf op de top aan!
 
Hi Debbie! Heb je ooit overwogen om zelf een visum aan te vragen? Dus niet via een bureau. Scheelt je een hoop geld en wellicht zijn er dan ook meer mogelijkheden op het gebied van locatie. Hoe dan ook; onwijs veel plezier met deze ontdekkingstocht!
 
Dag Debbie, hier nog een 34 jarige die met haar gezin, man en 4 kinderen, aan het begin van dit grote avontuur staat. Wij zijn nu eerst maar begonnen met het uitzoeken en verkopen van spullen die we sowieso niet mee gaan verhuizen, het opknappen van ons huis en bedrijf voor de verkoop, leren voor de IELTS test en solliciteren op banen in Australië. Ik hoop eind deze week mijn eerste sollicitatiebrief te gaan versturen. Ontzettend spannend, en ik verwacht er nog helemaal niks van, maar ja wie niet waagt...
Ik wens jullie ontzettend veel succes toe en zou het leuk vinden om te kunnen volgen hoe dit avontuur voor jullie gaat verlopen! Vriendelijke groetjes, Reza
 
Dag Debbie, hier nog een 34 jarige die met haar gezin, man en 4 kinderen, aan het begin van dit grote avontuur staat. Wij zijn nu eerst maar begonnen met het uitzoeken en verkopen van spullen die we sowieso niet mee gaan verhuizen, het opknappen van ons huis en bedrijf voor de verkoop, leren voor de IELTS test en solliciteren op banen in Australië. Ik hoop eind deze week mijn eerste sollicitatiebrief te gaan versturen. Ontzettend spannend, en ik verwacht er nog helemaal niks van, maar ja wie niet waagt...
Ik wens jullie ontzettend veel succes toe en zou het leuk vinden om te kunnen volgen hoe dit avontuur voor jullie gaat verlopen! Vriendelijke groetjes, Reza

Hoi Reza,
Wat ontzettend leuk dat jullie ook willen emigreren.
Mag ik vragen wat voor werk jullie doen?
En waar willen jullie graag naar toe?
We zijn hier inderdaad ook flink aan het opruimen en leren voor de test.
Gelukt met de sollicitatie brief?

Helaas wachten we nog op reactie van het bureau wat betreft de diploma van mijn man.
Doen jullie het traject zelf of via een bureau?

Ik wens jullie ook heel veel succes en ook plezier toe.

Groetjes Deb
 
Hi Debbie! Heb je ooit overwogen om zelf een visum aan te vragen? Dus niet via een bureau. Scheelt je een hoop geld en wellicht zijn er dan ook meer mogelijkheden op het gebied van locatie. Hoe dan ook; onwijs veel plezier met deze ontdekkingstocht!

Hoi Tom,

We hebben het wel overwogen maar er is een probleem met het diploma van mijn man en weet dan niet of het zonder bureau handig is. Daarbij zie ik soms door de bomen het bos niet meer 😳
 
bomen en bos kunnen wij je vast een stukje mee helpen. Maar ik moet zeggen de site van Home affairs etc is wel duidelijk als je de lijstjes volgt.

Ik weet niet wat het probleem met het diploma van je man is, maar bij de Duo zijn ze bereidwillig om mee te denken en te kijken wat je nodig hebt, zelfde geld voor de Nuffic.
 


OFX
Back
Top