Stava Kazz

Op YouTube staan allerlei oefen filmpje op site van E2 language. Ook oefen materiaal met oefen testen zijn te koop. Werkt perfect!

Note: de PTE test examens zijn moeilijker dan de echte examens volgens de Missus.[/QUOTE]
Deze ervaring heb ik ook, tijdens oefenen elke keer rond 6,5 gemiddeld op examen 7,5 gemiddeld
 
De wederhelft heeft 2 oefentests gekocht en thuis gedaan, en vond dat heel nuttig, dus zeker de investering waard! En trouwens idem, hij vond die moeilijker dan de echte test. Zijn punten waren ook hoger op de echte dan op de oefentests. Veel succes!!
 
Op de dag dat je voor een vakantie naar australie vertrekt kijk je een invite voor de 190!
Dit had ik zo niet verwacht, dus nu snel alles uploaden en dan het vliegtuig in stappen. Alle stukken voor de medicals in de koffer zodat ik die in australie kan doen.
Gelukkig had ik vorige week al, uit voorzorg, een VOG aangevraagd.

Straks stuiterend het vliegtuig in
 
Gefeliciteerd!!!
Heb je een pre uitnodiging van NSW of heb je al de definiteve uitnodiging voor het visum?
 
Gefeliciteerd!!!
Heb je een pre uitnodiging van NSW of heb je al de definiteve uitnodiging voor het visum?

Nee de invite van NSW om mijn zooi te uploaden. Dus de pre uitnodiging. Ze hebben 12 weken de tijd om alles te lezen. Nog best snel gegaan. 24 september in gediend en nu de uitnodiging
 
Wow Gefeliciteerd! Wat geweldig, en dan ook nog lekker op vakantie Down Under, ik ben een ietsiepietsie jaloers ;) Wij wachten ook al tijdje op invite van NSW, hopelijk krijgen wij ook die felbegeerde email binnenkort.
Geniet ervan, zal nu zeker een extra mooie vakantie worden :):cool:
 
Nee de invite van NSW om mijn zooi te uploaden. Dus de pre uitnodiging. Ze hebben 12 weken de tijd om alles te lezen. Nog best snel gegaan. 24 september in gediend en nu de uitnodiging

Bij ons stond ook 12 weken, wij hadden binnen een week al beoordeling. Als je de beoordeling hebt en die is positief dan krijg je meteen de uitnodiging voor de definieve visumaanvraag.
 
Bij ons stond ook 12 weken, wij hadden binnen een week al beoordeling. Als je de beoordeling hebt en die is positief dan krijg je meteen de uitnodiging voor de definieve visumaanvraag.

Whow dat zou helemaal gaaf zijn. Nu ik hier weer ben weet ik gelijk waarom ik hier graag wil zijn. De mensen, het weer, de natuur. Zou een mooie voortzetting van de vakantie zijn
 
En het felbegeerde mailtje is binnen dat NSW mij sponsert met gelijk de link om het ' echte' visum aan te vragen. Voordeel van in australie zijn is dat je even snel naar een JP kan gaan voor een legalisatie van het kopietje van je rijbewijs en id kaart. En het is nog gratis ook :)

Gelukkig heb ik alle gegevens online staan en zo alles geupload in mijn immi account en nu begint het grote wachten. (ze zullen vast niet klaar zijn voordat ik terugvlieg midden januari.

Wat nog wel in mijn achterhoofd speelt is dat ik een bridging A visum heb omdat ik nu op een toeristenvisum hier ben. Zoals ik het nu lees vervalt die gewoon op het moment dat ik mijn terugvlucht naar nederland neem. Maar ik krijg niet helemaal helder of dit gevolgen gaat hebben voor mijn aanvraag. Volgens mij niet, maar weet iemand hier misschien het antwoord?
 
En het felbegeerde mailtje is binnen dat NSW mij sponsert met gelijk de link om het ' echte' visum aan te vragen. Voordeel van in australie zijn is dat je even snel naar een JP kan gaan voor een legalisatie van het kopietje van je rijbewijs en id kaart. En het is nog gratis ook :)

Gelukkig heb ik alle gegevens online staan en zo alles geupload in mijn immi account en nu begint het grote wachten. (ze zullen vast niet klaar zijn voordat ik terugvlieg midden januari.

Wat nog wel in mijn achterhoofd speelt is dat ik een bridging A visum heb omdat ik nu op een toeristenvisum hier ben. Zoals ik het nu lees vervalt die gewoon op het moment dat ik mijn terugvlucht naar nederland neem. Maar ik krijg niet helemaal helder of dit gevolgen gaat hebben voor mijn aanvraag. Volgens mij niet, maar weet iemand hier misschien het antwoord?

Normaliter vervalt je existing visa met het verkrijgen van je 190.
 
klopt dat mijn evisitor zal vervallen als ik de 190 kriig.
Alleen heb ik nu een bridging A gekregen omdat ik hier (in australie) al ben. En als ik alles goed gelezen heb vervalt die gewoon als ik het land uitga. En kan ik dus alleen het land weer in als ik die 190 heb gekregen zodat ik hem kan vallideren.
 
En het felbegeerde mailtje is binnen dat NSW mij sponsert met gelijk de link om het ' echte' visum aan te vragen. Voordeel van in australie zijn is dat je even snel naar een JP kan gaan voor een legalisatie van het kopietje van je rijbewijs en id kaart. En het is nog gratis ook :)

Gelukkig heb ik alle gegevens online staan en zo alles geupload in mijn immi account en nu begint het grote wachten. (ze zullen vast niet klaar zijn voordat ik terugvlieg midden januari.

Wat nog wel in mijn achterhoofd speelt is dat ik een bridging A visum heb omdat ik nu op een toeristenvisum hier ben. Zoals ik het nu lees vervalt die gewoon op het moment dat ik mijn terugvlucht naar nederland neem. Maar ik krijg niet helemaal helder of dit gevolgen gaat hebben voor mijn aanvraag. Volgens mij niet, maar weet iemand hier misschien het antwoord?

Gefeliciteerd!! En wat lekker snel ook en weer een stap dichter bij.

Moment dat je de aanvraag ingediend hebt, volg dan deze link:
https://myimmitracker.com/en/au/trackers/consolidated-visa-tracker-sc190
Dan weet je een beetje wanneer je iets kunt verwachten. Ze zijn een heel eind met de aanvragen uit juli en hebben een start gemaakt met augustus.

Succes!! Geniet daar lekker!
 
Met een onshore aanvraag moet je inderdaad in het land zijn op het moment van toewijzing. Maar als je Oz uit wilt, kan dat tussentijds wel op een Bridging B. Je moet wel een reden opgeven en het kost een paar honderd dollar, en dan mag je (geloof ik) per dat B 30 dagen het land uit over een periode van 6 maanden.
 
Het aparte is dat ik daar niets over kan vinden, zal wel blind zijn.
Als ik dit zo lees mag ik in en uitreizen tot het einde van mijn toeristenvisum (juli2019) en daarna gaat mijn bridgingA in. Zou, als ik mijn visum dan nog niet heb een B kunnen aanvragen en volgens mij legaal in Nederland zijn in afwachting van mijn visa.
 

Attachments

  • EB4C644E-2748-47D4-8B51-E90F24889E24.png
    EB4C644E-2748-47D4-8B51-E90F24889E24.png
    223.8 KB · Views: 5
En dan krijg je om half 6 in de ochtend HET mailtje!! Ik heb mijn felbegeerde visum, eind november de EOI uitnodiging van NSW en kort daarna de goedkeuring. Terwijl ik in australie was alles ingevoerd voor de aanvraag en de medicals gedaan. Nog wel in de stress gezeten omdat ik een bringing visum kreeg automatisch maar toch echt niet van plan was on te blijven.
Eind mei een mailtje van mij co dat ze nog wat aanvullende info wilde over mijn werkgever en loonstrookjes en dan vandaag eindelijk het felbegeerde mailtje.

Wat mij opvalt is dat ze los hebben gelaten dat je voor afloop van je VOG/ medicals het land in moet zijn geweest. Ik hoef pas de eerste entre voor 5 augustus 2020 te doen. Komt mij ook beter uit dan oktober wanneer de VOG zou verlopen. Mogelijk heeft het er mee te maken dat ik on-shore was met de aanvraag.

Maar goed, ik stuiter de dag nog even door!
 


OFX
Back
Top