Migratie beperkingen

Noemen ze dat in Nederland geen proefballonnetje?De berichten verschillen bijna elke week en die 30,000 gaan echt niet helpen in het verkeer. Maar bericht benadrukt wel voor iedereen die twijfelt, dat het wellicht nog lastiger gaat worden! Dus wacht niet te lang....
 
Yep, verkiezingstijd komt eraan, dus men roept van alles wat. Ambassade naar Jeruzalem, Alle kinderen van Nauru (o nee, toch niet) Goedkopere energie door meer kool en nu dus 30.000 visa minder.

Ik zou gewoon wel lekker doorgaan, want soms gaat zo'n proefballonetje gewoon wel vliegen...
 
Als het had gekund hadden we al een paar maanden geleden de aanvraag gedaan, maar een essentieel onderdeel mist, mijn paspoort, en dat gaat allemaal langzamer als verwacht 😭.

Het is politiek, dus wat er echt gaat gebeuren weten we niet, maar jullie zitten wat dichterbij, dus bedankt voor jullie kijk erop ;)
 
Wat meer specifieke info:

What's the link between immigration and population?

http://www.abc.net.au/news/2018-11-20/permanent-migration-cut-and-population/10513860
Dat artikel is een mooi voorbeeld van hoe statistieken kunnen worden misbruikt. Het trekt conclusies over waar de immigartie vandaan komt op basis van waar de groei zich concentreert. Ik kan niets zeggen over Melbourne omdat ik die stad niet ken, maar voor Sydney is de concentratie vooral daar waar enorme nieuwbouw (in de vorm van appartement-torens) plaatsvindt. Top is Parramatta, waar het artikel verder geen conclusies aan verbind, het andere gebied is net ten zuiden van Sydney CBD. Dat zijn de groeikernen van Green Square en Mascot, allemaal langs de airport line. Dat is gewoon vraag en aanbod, niets met vorm van immigratie te maken.
 
SCOMO is fan van Trump, zegt genoeg.

Maar gaat niet gebeuren hoor, wat @afterbang al zei: zieltjes winnen, wat dat betreft komen de recente extremistische aanslagen en recente verijdeling op een 'goed moment' (dit klinkt wel fout moet ik zeggen), en is de hele discussie om een migratiestop uit moslimlanden in te voeren weer aangewakkerd. Of dit ook voor westerse landen geld weet ik niet.

Problemen liggen niet bij migratie maar bij de gebrekkige infrastructuur. Laat de regering daar eerst eens wat aan doen ipv de verkeerde kant op te wijzen.
 
Het geboortecijfer van Australiers is vrij laag, dus om de economisch groei te handhaven zal je toch mensen moeten binnenhalen. En dat doen ze in Australie redelijk goed met de SOL lijst zodat immigratie en de 'vraag vanuit de markt' op elkaar afgestemd zijn.

Maar zolang de economische centra (witte-boorden vacatures) nog altijd rond de capital cities zijn, zal daar de groei van de bevolking het hoogste zijn. Dat gaat gepaard met alle groeistuipen van dien zoals housing, infrastruktuur en scholen.
Wil je dat veranderen dan zal men moeten starten met het beter spreiden van de economische activiteiten.
 
Last edited:
Typische verkiezingspraat. Ik ga van binnen elke keer een klein beetje kapot als ik weer dat "Make Australia Great Again" spotje zie.

Zoals Frits zegt, als de Australische bevolking niet massaal als konijnen aan de gang gaat hebben we immigratie nodig. Denk aan al die investment properties die gekocht zijn met de verwachting dat de prijzen gaan verdubbelen de komende paar jaar, dat gebeurt niet als we de immigratie af gaan remmen hoor ;)
 
Ik denk dat de natural increase van 144.000 toch behoorlijk is. Maar het duurt natuurlijk wel 20 jaar voordat die bijdragen aan de groei en het probleem. Mee eens dat spreiding van economische activiteit nodig is, maar dat is lange termijn visie die de federale overheid niet heeft.

PS de groei in Parramatta is het gevolg van de spreiding van activiteit, het is geplanned als de tweede CBD. Maar wellicht is dat niet ver weg genoeg van Sydney CBD om echt effect te hebben, zeker niet als de statistieken dat allemaal onder Sydney schuiven.
 
PS de groei in Parramatta is het gevolg van de spreiding van activiteit, het is geplanned als de tweede CBD. Maar wellicht is dat niet ver weg genoeg van Sydney CBD om echt effect te hebben, zeker niet als de statistieken dat allemaal onder Sydney schuiven.

Voor mij is Parramatta deel van "Sydney metropolitan area" dus niet echt spreiding. Overigens hoorde ik op de radio dat er nieuwe developments worden gepland ten zuiden van Royal National Park, dichtbij de Gong, en dat ze dat zelfs als een suburb van Sydney willen adverteren.

Nee, ik denk meer aan Lithgow, Dubbo, Newcastle etc.
 
Last edited:
Oh, en niet meer News.com.au lezen hè. Dat is de nu.nl + de telegraaf en dan slecht van OZ :p

Wat is dan wel een goede nieuwssite die niet achter een paywall zit en lokaal nieuws heeft? Ik ploeter wel eens door au newssites, maar grotendeels troep. Voor internationaal nieuws blijf ik maar nu.nl lezen...
 
Ik lees graag de ABC News website. Daarnaast de Sydney Morning Herald / The Age zolang ik de artikelen gratis kan lezen (elke maand nieuwe quota)

Ik scan toch ook wel NU.nl en Telegraaf of een beetje op de hoogte te blijven van de Nederlandse beslommeringen.
 
Ik lees The Guardian (OZ edition) en Canberra Times/SMH.

The Guardian zit niet achter een Paywall maar laat wel regelmatig de boodschap zien dat je vrijwillig lid kunt worden.

Canberra Times/SMH (Fairfax) zijn gratis (maar meer reclame dan de Guardian)
 
Ik lees graag de ABC News website. Daarnaast de Sydney Morning Herald / The Age zolang ik de artikelen gratis kan lezen (elke maand nieuwe quota)

Ik scan toch ook wel NU.nl en Telegraaf of een beetje op de hoogte te blijven van de Nederlandse beslommeringen.
"zolang ik de artikelen gratis kan lezen"... gewoon cookies verwijderen en the teller begint bij 0
 
Ik lees vooral ook de ABC news website and The Guardian. En af en toe NOS.nl voor wat buitenlands nieuws (want wat dat betreft zitten we wel op een eiland) en om nog een beetje te snappen waar mijn moeder het over heeft ;-)
 


OFX
Back
Top