Freeview TV

FritsC

XPdite Sponsor
Ik ben wel klaar met FoxTel. Wij kijken alleen de gratis zenders en hebben ADSL2+ internet voor $150 per maand.
Dat moet voordeliger kunnen. Ik zit te denken aan een FreeView SetTopBox en dan apart internet.

Iemand ervaring met een settopbox? Heb je daarvoor een dakantenne nodig of is het een kleine antenne die je bij het raam kan plaatsen.
 
Nee, gewoon nog een ouderwetse antenne. Er is toch niet veel op tv.... Ik geloof dat wij voor ADSL2 incl. vaste lijn (kon niet zonder) 70-80 dollar per maand betalen, dus dat scheelt wel.
 
Nee, gewoon nog een ouderwetse antenne. Er is toch niet veel op tv.... Ik geloof dat wij voor ADSL2 incl. vaste lijn (kon niet zonder) 70-80 dollar per maand betalen, dus dat scheelt wel.

Wij hebben alleen de vrije kanalen (waarvan alleen ABC eigenlijk wat fatsoenlijks uitzend af en toe en ONE voor de MotoGP, alle free-to-air) met antenne op het dak. Verder Netflix, youtube, RedBullTV gewoon via het internet (AppleTV en een Sony SmartTV)

Foxtel over mijn lijk. Ga die ouwe Murdoch niet sponsoren, wat een ##kel
 
Als je een televisie hebt met digitale tuner hoef je volgens mij helemaal geen settopbox te hebben (met een analoge TV wel). Dan plug je de coax kabel direct in de TV en zou het moeten werken. Enkele jaren geleden is onze digitale tv kapotgegaan...heb hem naar een tv monteur gebracht, maar in deze wegwerpmaatschappij kunnen ze gewoon niet eens meer het kapotte onderdeel vinden zodat deze vervangen kon worden. Hebben toen bij dezelfde tv monteur voor een prikkie een oude (naar later bleek analoge) TV met 1 HDMI poort kunnen vinden. Deze tv wordt nu gebruikt als extra scherm door een laptop waar we voornamelijk Netflix, Youtube, maar ook npo.nl en het NOS journaal mee bekijken. Ik had nog een 10 jaar oude digitale tv-tuner USB stick liggen die nu voor die 2 of 3 keer per jaar dat ik iets op Australische TV wil zien wordt ingezet. Deze werkt dus ook via die laptop.

Trouwens: ADSL2+ voor $150 per maand?? Ik vind die van mij al duur omdat ik nog steeds $29.95 per maand voor de telefoonlijn betaal en ik zit nog onder de $100 per maand....
 
Trouwens: ADSL2+ voor $150 per maand?? Ik vind die van mij al duur omdat ik nog steeds $29.95 per maand voor de telefoonlijn betaal en ik zit nog onder de $100 per maand....

Die had ik niet opgemerkt... Maar dat kan niet waar zijn toch? Is dat inclusief Foxtel of zo?
ADSL2+ Zou zo'n 80 dollar moeten zijn met telefoon en unlimited data.
 
Die had ik niet opgemerkt... Maar dat kan niet waar zijn toch? Is dat inclusief Foxtel of zo?
ADSL2+ Zou zo'n 80 dollar moeten zijn met telefoon en unlimited data.

Sorry, voor de duidelijkheid: Foxtel TV met ADSL2 met ook een vaste telefoonlijn al hebben we daar niet eens een telefoon voor :)
 
Wij hebben Fetch. TV in dit land is een drama met al die aanbieders en al die pakketten. Anyways, omdat wij NBN hebben met het snelste speedpack was Fetch met talloze zenders en de beste top set box maar $15 pm meer.

Ik hoef opzich die extra zenders niet, maar Annelies kijkt dat regelmatig en die top set box met recorder enzo is wel aardig. Ding werkt ook met Netflix, Youtube en voor mij heel belangrijk: Hij ziet m'n Plex library. Chromecast doet dat ook allemaal en een smart tv ook, maar ik doe het via dat kastje.
 
wij hebben optus nbn unlimited voor 65 per maand en verder niks. ook geen fetch ook al was dat maar 5 bucks meer. plug de kabel gewoon in de tv en werkt prima. Smart TV heeft netflix en youtube enz dus meer hebben we niet nodig.

Als ik iets van de NL tv wil zien dan heb ik een ziggo go app op de ipad en dan stream ik dat naar de smart tv.
 
Ik heb mijn apple TV weer eens neergezet met de FreeView app, Youtube en Vimeo. Dus Foxtel kan de deur uit want ik heb geen behoefte aan betaalzenders.
Kwaliteit is goed met mijn ADSL2. Volgens de website zijn we begin December aangesloten op NBN, dus dan maar eens kijken hoe de reactie zijn in mijn omgeving omtrent de snelheid.
 
Ik heb mijn apple TV weer eens neergezet met de FreeView app, Youtube en Vimeo. Dus Foxtel kan de deur uit want ik heb geen behoefte aan betaalzenders.
Kwaliteit is goed met mijn ADSL2. Volgens de website zijn we begin December aangesloten op NBN, dus dan maar eens kijken hoe de reactie zijn in mijn omgeving omtrent de snelheid.

Weet je of je FTTP of FTTN krijgt?
 
Is FTTP afgeschaft? Ik woon zeker niet in een nieuwe suburb maar heb wel FTTP. Ik kan niet meer terug naar non-FTTP hoor! :p
 
Is FTTP afgeschaft? Ik woon zeker niet in een nieuwe suburb maar heb wel FTTP. Ik kan niet meer terug naar non-FTTP hoor! :p

Ja, maar wanneer is het aangelegd? 2016 of eerder? Want recentelijk wordt er volgens mij geen FTTP meer aangelegd
 
Fibre to the premises, Fibre to the node en national broadband network. Er bestaat ook nog fibre to the curb, wij krijgen het laatste. Komt er meestal op neer dat des te dichter het bij je huis komt des te beter want laatste stukje is meestal ouderwets koperdraad wat de snelheid niet ten goede komt. Zegt een absolute leek ;-)
 
Fibre to the premises, Fibre to the node en national broadband network. Er bestaat ook nog fibre to the curb, wij krijgen het laatste. Komt er meestal op neer dat des te dichter het bij je huis komt des te beter want laatste stukje is meestal ouderwets koperdraad wat de snelheid niet ten goede komt. Zegt een absolute leek ;-)

NBN staat voor National Broadband Network. Dit was een ambitieus initiatief jaren terug om internet in Australië te fixen door middel van fibre kabels overal.
Origineel was het plan om FTTP, wat betekent dat fibre tot aan je huis komt. Ik heb dat. Ik heb geen telefoonlijn, tv lijn en internet lijn naar binnen gaan, maar een fibre kabeltje. Voordeel daarvan is lage latency en hoge snelheden. Ons internet is vergelijkbaar met wat we in Nederland hadden.

Dat was niet overal mogelijk, met name in appartementen complexen was vaak nog geen koper geïnstalleerd, dus kreeg je fibre tot de kelder. Vanaf daar ging het de switch in en met koper naar de appartementen.

Door allerlei redenen, onder andere wat corruptie en lange vertragingen bij installaties, werd besloten dat FTTP in de meeste gevallen te duur was. FTTN werd het alternatief. Fibre to the node. Elke buurt heeft een kast waar alle koper kabels van alle bewoners bij elkaar komen. Vanaf daar gaat het de kabel in. Het nadeel daarvan is dat dat ene kastje soms honderden bewoners moet bedienen en net als met ADSL in Nederland loopt de lijn wel eens vol. Met name 's avonds als iedereen aan het internetten slaat. Dus dan krijg je net als met ADSL vertragingen en loopt je snelheid terug. Ook krijg je latency. Latency = vertraging, hoe lang het duurt voordat jouw pakketje aankomt bij de ander. Dat is niet zo'n probleem met dingen als Netflix kijken, maar als je wilt videobellen of gamen met andere mensen, dan is dat heel vervelend.

HFC weet ik niet zoveel van.


Als je internet belangrijk vindt en je kijkt naar de lange termijn dan wil je het liefst FTTP, omdat dat verreweg de hoogste snelheid aan kan.
 


OFX
Back
Top