Migratie beperkingen

Zenks, @Maluka, ik ben niet geinteresseerd in een groter aanbod, ik weet ongeveer wel wat ik wil zien (alles dat nieuws is en verre blijft van amusement en entertainment). Op dit moment hebben we een shitty verbinding met nul downloadmogelijkheden. Glasvezel is net aangelegd to the node, en zodra alles werkt gaan we een ruimer data-abonnement aan. Wel heel goede tip, NPO Start, bij BVN moet je het timen. Keigoed!
 
Er is weer een nieuw plan voor een taaleis voor immigranten. Aan de ene kant zijn er zorgen voor krimp /minder groei van de bevolking en dan maken ze het ook nog eens extra moeilijk om binnen te komen. https://www.google.com.au/url?sa=t&...ges/12741714&usg=AOvVaw3hditdsTgB5CIp-hbC37Zw
Zoals ik het lees is de eis alleen van toepassing wanneer de partner permanent residency wil (na minstens 2 jaar als temporary resident). En je hoeft niet eens succesvol te zijn in de test, zolang als je maar genoeg uren van GRATIS taalles hebt geklokt. Dat is een heel stuk makkelijker en goedkoper dan de Nederlandse immigratie en ik kan me er best in vinden.
 
Wellicht te maken met het feit dat Australia toch eigenlijk het liefst alleen maar mensen binnen haalt die echt iets toevoegen. Plat gezegd; denk dat ze liever alleen maar Skilled Visa's zouden uitgeven. (en als dat systeem een beetje zou lopen en geen Covid) zouden ze daar waarschijnlijk de gewenste intake mee kunnen halen)

Partner visum is eigenlijk meer een 'humanitair' visum. En heb je wel eens naar Peter Dutton geluisterd..... ;)
 
Ik vind het wel een mooi plan. Mensen die geen of weinig Engels spreken mogen gratis lessen volgen om er beter in te worden en zo beter te kunnen integreren. Ik snap niet helemaal waarom veel mensen hier een probleem mee hebben.
 
Ik vind het wel een mooi plan. Mensen die geen of weinig Engels spreken mogen gratis lessen volgen om er beter in te worden en zo beter te kunnen integreren. Ik snap niet helemaal waarom veel mensen hier een probleem mee hebben.
Ik heb een aantal jaren geleden een aantal van die gratis lessen verzorgd als onderdeel van m'n Cert IV TESOL en kan je vertellen dat m.n. de beginners klas bomvol zat. Die mensen waren echt gemotiveerd en het was superleuk om te doen. Ook de andere lessen (gevorderden e.d.) werden goed bezocht. Persoonlijk denk ik dat het ook belangrijk is om je in ieder geval goed verstaanbaar te kunnen maken. Inderdaad vanwege integratie.
Helaas zijn er ook situaties waarbij m.n. mannen (zowel Aussie als niet Aussie) het wel goed vinden dat hun (buitenlandse) vrouw geen (goed) Engels beheerst en dat dus niet stimuleren. Jammer. En boosmakend...
 
Het (leren) beheersen van de taal van het nieuwe woonland is in mijn beleving fundamenteel onderdeel van emancipatie. Ik ben voor, en dat het gratis is maakt de drempel alleen maar lager. Wat je niet wil is dat afhankelijke partners thuis komen te zitten onder de controle van hun (al dan niet welwillende) partner. Dat heeft een humanitair aspect, maar ook een economisch perspectief.
 
Het (leren) beheersen van de taal van het nieuwe woonland is in mijn beleving fundamenteel onderdeel van emancipatie. Ik ben voor, en dat het gratis is maakt de drempel alleen maar lager. Wat je niet wil is dat afhankelijke partners thuis komen te zitten onder de controle van hun (al dan niet welwillende) partner. Dat heeft een humanitair aspect, maar ook een economisch perspectief.
Precies!
 
Haha, begrijp me niet verkeerd. Het is zeker belangrijk om Engels te leren voor een optimale integratie en stimuleren met gratis lessen is prima. Ik heb alleen de indruk dat Australia steeds meer drempels opwerpt om mensen een PR te geven. En zonder PR ben je gewoon extra kwetsbaar, heb je minder rechten en niet zeker of je kunt blijven.
 
Haha, begrijp me niet verkeerd. Het is zeker belangrijk om Engels te leren voor een optimale integratie en stimuleren met gratis lessen is prima. Ik heb alleen de indruk dat Australia steeds meer drempels opwerpt om mensen een PR te geven. En zonder PR ben je gewoon extra kwetsbaar, heb je minder rechten en niet zeker of je kunt blijven.
Wat zijn die drempels dan?
 
Wellicht te maken met het feit dat Australia toch eigenlijk het liefst alleen maar mensen binnen haalt die echt iets toevoegen. Plat gezegd; denk dat ze liever alleen maar Skilled Visa's zouden uitgeven. (en als dat systeem een beetje zou lopen en geen Covid) zouden ze daar waarschijnlijk de gewenste intake mee kunnen halen)

Partner visum is eigenlijk meer een 'humanitair' visum. En heb je wel eens naar Peter Dutton geluisterd..... ;)

Ook op een partervisa kun je prima veel toevoegen? Wil niet zeggen dat je niet ECHT iets kunt toevoegen als je op partervisum komt, om jouw woorden even te gebruiken ;)

Mensen die op een partnervisa komen hebben over het algemeen toch wel minimaal een basis engels omdat je in veel gevallen toch ook engels praat met de partner. Het lijkt mij persoonlijk meer de politiek vluchteling visa waar beide personen van een anderstalige migratie achtergrond komen. Daar zie je ook vaker dat de mannen de taal leren en werken, en de vrouwen min of meer opgesloten thuis zitten zonder ook maar 1 woord van de andere taal te spreken. Dat is in NL helaas ook het geval. Ik juich deze regel persoonlijk ook toe, om de door @Emulate genoemde situaties te voorkomen.
 
Soms voegen ze iets toe aan de economie. Soms wat minder direct wellicht (denk mailorder bruidjes bijvoorbeeld)

Niet direct mijn zienswijze, maar ik probeer te denken zoals Herr Obersturmfuhrer Dutton....
 
Seriously?
Ja een beetje wel. Ik zou er zelf geen Godwin van maken, maar die man is echt naar. Als hij ooit de teugels over zou nemen van ScoMo... berg je maar. En dan heb ik het niet eens alleen over zijn xenofobe ideeën over migratie, maar zijn visie over de veiligheidsdiensten (als je niks te verbergen hebt kan je er niet tegen zijn dat we je tot in je huis volgen), scheiding van kerk en staat (waarom zou je, we zijn een christelijke natie. Oh wacht, dan wel tegen gaan dat andere geloven zich met de staat bemoeien) enzovoort.
 
Ook op een partervisa kun je prima veel toevoegen? Wil niet zeggen dat je niet ECHT iets kunt toevoegen als je op partervisum komt, om jouw woorden even te gebruiken ;)

Mensen die op een partnervisa komen hebben over het algemeen toch wel minimaal een basis engels omdat je in veel gevallen toch ook engels praat met de partner. Het lijkt mij persoonlijk meer de politiek vluchteling visa waar beide personen van een anderstalige migratie achtergrond komen. Daar zie je ook vaker dat de mannen de taal leren en werken, en de vrouwen min of meer opgesloten thuis zitten zonder ook maar 1 woord van de andere taal te spreken. Dat is in NL helaas ook het geval. Ik juich deze regel persoonlijk ook toe, om de door @Emulate genoemde situaties te voorkomen.
Grote aanname waar ik graag cijfers over zie, de politieke vluchtelingen vallen buiten de scope van deze taaleis.
 


OFX
Back
Top