RRV

feline-dave

New Member
Hallo!

Wij zijn zo suf geweest om na 7 jaar hier geweest te zijn een tripje NL te maken zonder aan ons RRV te denken. Bij terugkomst een tijdelijke RRV gekregen die 6 februari verloopt. Er werd ons verteld dat we tot die tijd hebben voor nieuwe aanvraag.
Nou heb ik net gekeken en schrok erg van de kosten. Mijn man is nu bezig met aanvraag citizenship, stukken goedkoper.
Is er iemand die weet wat de consequenties zijn als we geen RRV aanvragen voor 6 feb.? Ik wil absoluut geen risico lopen, maar we hebben nu het geld niet om voor 4x een RRV te betalen!

Dank!

Feline
 
Denk dat je dan het land niet meer in mag.
Gemakkelijk om het online aan te vragen. Je krijgt het per email binnen, meestal dezelfde dag.
 
Denk dat je dan het land niet meer in mag.
Gemakkelijk om het online aan te vragen. Je krijgt het per email binnen, meestal dezelfde dag.

Het gaat me er meer om wat ze doen als ik voorlopig geen RRV aanvraag maar het uitstel tot ik weer financieel op de rit ben.
 
RRV is alleen nodig om Australia weer in te komen. Dus als je ‘binnen’ blijftis er niet aan de hand. Dus ook geen onverwachte trip voor ziekte of overlijden, want dat heb je natuurlijk niet in de hand.
 
Wat @Red dust zegt. Als ze hebben gezegd dat je tot 6 februari de tijd hebt om een nieuwe aan te vragen, is het de vraag of je na die tijd nog een RRV kunt aanvragen voor als je in de toekomst het land uit wil gaan. Dit zou dus betekenen dat dan niet meer terug kunt keren als het visum geweigerd wordt. Ik zou het aan de Australische autoriteiten voorleggen, dan weet je zeker waar je aan toe bent voordat je jezelf in een onmogelijke situatie manouvreert.
 
Interessant geval. En goed om te horen dat je zonder geldig RRV toch naar binnen mocht met een temporary RRV.

Als je het geweten had, had je het geld wel uitgegeven denk ik? Maar begrijp dat het nu financieel wellicht niet past, plus, als je nu een RRV aanvraagt is het een beetje voor niets geld uitgeven.

@Janneke61 haar opmerking is wel een goede. Wat gebeurt als je niet doet wat je opgedragen is/randvoorwaarde was om je weer binnen te laten? Zou me niets verbazen als je bij een citizenship aanvraag of RRV plots tegen problemen oploopt.

Ik denk: contact opnemen met de overheid, leg (financiële) situatie uit en kijk wat er gebeurd.
 


OFX
Back
Top