HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Kwamen de drummers naar Whyalla @Beebmeep. Dat moet ook wel een shocker voor ze zijn. Van druk Japan naar uitgestrekt en leeg SA.
Ja! Gaaf he! Niet het voltallig drumgezelschap, 'slechts' 8 van de 14, maar meer passen er qua drums ook niet op het podium vermoed ik :D
Ze zijn nu in WA voor een aantal voorstellingen, dus Xpditers in Esperance, Albany, Perth, Mandurah kunnen hun hart nog ophalen :)

Foto is vakkundig van hun website gejat ;)

yamato.jpg
 
Snort @afterbang. Yeah, it was 'us'. In de cricketwereld heerst dezelfde aartsvijandschap tussen Oz en de Pommies (the Motherland England) als tussen de Nederlanders en de Duitsers in soccer (die wonnen 'we' ook gisteren maar heb ik niet kunnen kijken). En er is een verschil tussen de fast bowlers die inderdaad buiten het stadium beginnen met hun aanloop, en de spinners die min of meer op de streep vanuit het niets gooien. De Engelsen hebben waarschijnlijk de gevaarlijkste fast bowler met snelheden tegen de 100 miles (Joffra Archer), maar die was er in de Ashes Test niet helemaal met het koppie bij, en werd verslagen door 'onze' beste spinner (Nathan Lyon). In fast bowlers is Oz sowieso de beste ter wereld (Pat Cummings en Josh Hazlewood). Maar ik snap de opwinding van jouw Indiase vrienden, India is veelvuldig wereldkampioen en hun skipper Virat Kohli is de engste cricketmachine die ik ooit heb gezien. Mijn partner verkeert in diepe depressie omdat hij nu tot oktober moet wachten op de volgende Test Match :rolleyes:.
 
Last edited:
Zeker. Ze heten niet voor niets 'Test' matches. Een test van 5 ononderbroken dagen lang, tot 8 uur per dag, mentaal en fysiek uithoudingsvermogen, presteren onder ijselijk hoge druk, fysiek pijn lijden onder onmenselijke temperaturen, abilities en capabilities, ervaring, strategie, power play, brilliance, politiek, defensie, agressie, poker en gokken, nadenken, plannen en cijfers rekenen. Voor de liefhebber adembenemend opwindend, bloedspannend en verslavend, voor de leek 5 dagen watching grass grow ;). Maar als je wat minder sophistication en wat meer sensatie zoekt, een T20 of Big Bash game duurt maar een of een halve dag, 2 innings, en daar is het doel om zoveel mogelijk ballen met 200 dodelijke km/u de tribunes in te rammen :cool:.
 
Op één of andere manier lijkt je beschrijving op geen enkele wijze op het spel wat ik zie (ik kan het geen sport noemen als thee drinken en een afternoon nap part of the game is :p )

Maar je verkoopt het goed hahaha
 
Ik vind het adorably English en het doet me altijd denken aan Asterix en de Britten, waar de Engelsen de veldslagen onderbraken voor een kopje heet water met een wolkje melk, voordat ze de thee uitvonden.churchill.jpg
 
Last edited:
@Emulate Nu begint mijn TV seizoen: Rugby Union World Cup!

Niks hapjes, thee en een gestreken vouw in je broek.

Maar bloed, zweet en tranen. Letterlijk en figuurlijk. 💪

;)

Vandaag collingwood- west sydney/ canberra zitten kijken of wat het ook is, goede en spannende pot, begin dat AFL wel meer te waarderen, al is het hier in FNQ rugby wat de klok slaat, en dat is eigenlijk stiekem nog wel leuker. Tavern in palm cove zat stampvol vakantie gangers van down south dus was prima sfeertje.
 
Vandaag collingwood- west sydney/ canberra zitten kijken of wat het ook is, goede en spannende pot, begin dat AFL wel meer te waarderen, al is het hier in FNQ rugby wat de klok slaat, en dat is eigenlijk stiekem nog wel leuker. Tavern in palm cove zat stampvol vakantie gangers van down south dus was prima sfeertje.

Ik denk dat het in FNQ meer Rugby League is? Wat weer anders is dan Rugby Union.

De beste (meest humoristische) uitleg wat het verschil is:

AFl is niet echt een dingetje hier in Canberra al doen ze het dit jaar wel goed geloof ik ja. Union en League hebben we ook goede teams in.

Brumbies (Union) is ons team en stond in de Super Rugby half finals (Super Rugby bestaat uit teams uit Argentinie, Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, Japan en Australia)

Raiders is het League team en die staan volgens mij in de finale dit jaar (zoals je ziet, ik volg League niet zo)
 
Last edited:
Him: 24-uurs voorbereiding (shoppen van snacks en whisky-cokes en getting mentally ready) voor de AFL Grand Final in the G (Melbourne Cricket Ground) morgen. Ik heb begrepen dat ik voor Richmond moet zijn. Alles zolang het maar geen Sydney is.

Me: dinner met achterbuuf en daarna concert Melbourne Symphony Orchestra in de CBD.

ik voorzie nog geen echtscheiding op het moment.
 
Last edited:
Ik weet echt niets van AFL... maar staat Canberra niet in de finale?

OK; edit: het is ‘Western Sydney & Canberra’. Dan ben ik daar maar voor ;)
 
Nope. Richmond (Melbourne) vs. Greater Western Sydney. Be careful what you say now 😇.

I am going to push my luck ;)

"...The Greater Western Sydney Football Club, also known simply as GWS Giants, GWS or the Giants, is a professional Australian rules football club which plays in the Australian Football League (AFL). Representing the Greater Western Sydney area and Canberra. The team's primary home ground is Sydney Showground Stadium. The club plays four home games a year at Manuka Oval in Canberra ..."

Go Giants! :D
 
I am going to push my luck ;)

"...The Greater Western Sydney Football Club, also known simply as GWS Giants, GWS or the Giants, is a professional Australian rules football club which plays in the Australian Football League (AFL). Representing the Greater Western Sydney area and Canberra. The team's primary home ground is Sydney Showground Stadium. The club plays four home games a year at Manuka Oval in Canberra ..."

Go Giants! :D

yep deze gasten komen naar mijn weten ook gewoon uit Canberra, of iig vertegenwoordigen ze. Ze pakten Collingwood al dus Richmond moet ook geen probleem zijn.
 
Weekendje Umina Beach! Altijd handig als vrienden een huis hebben op loopafstand van het strand:) Lekker hardlopen langs het strand, lange wandelingen met woef en misschien ff zwemmen, was best druk in het water. Geen AFL, NRL voor mij : net voor de zoveelste keer naar het verschil gevraagd: AFL heeft de beste lijven 😂
 
Back
Top