LaStaVaZa Emulate

Na 15 dagen wachten (AusPost ligt helemaal in de vernieling door die corona) lag vandaag eindelijk het verse AFP Federal Police Check certificaat uit Canberra in de bus. Gescand, geupload in mijn Immiaccount. Volgens mij hebben ze nu eindelijk alles binnen en ook nog naar wens.

Now we wait ... :rolleyes:
 
Sinds 6 mei 2020, 16:00 AEST ben ik:

Australian Permanent Resident 😍.

Tijdslijn:
6 mei 2017 1-jarig 600 Visitor visa
1 September 2017 NL verlaten
3 September 2017 aangekomen in Melbourne
6 December 2017 gecombineerde 820 (partnervisum)/801 (PR) aangevraagd
6 mei 2018 600 Visitor verlopen, over op tijdelijk verblijfsvisum Bridging A
6 mei 2020 in 1 keer de 801 (PR) binnen, dus zonder de tussenstop van de 820 (partnervisum).
Doorlooptijd na aanvraag: 29 maanden

Next stop: citizenship.

Bedankt allemaal voor de lol en het meeleven, de aandacht, hulp en een miljoen tips en adviezen.

Ik ga niet weg, het is hier veels te gezellig. I owe you all and will pay it forward.

Puf
 
Last edited:
Nou... Gefeliciteerd dan maar! ;)

Je bent in ieder geval al halverwege voor het aanvragen van je Citizenship! Dat duurt dan ook nog wel een jaartje geloof ik maar eerst maar eens even genieten van deze milestone!
 
Enorm gefeliciteerd! Wat een opluchting na al het wachten en gedoe. Maar nu heb je lekker zekerheid. Geniet ervan!
 
Nou... Gefeliciteerd dan maar! ;)

Je bent in ieder geval al halverwege voor het aanvragen van je Citizenship! Dat duurt dan ook nog wel een jaartje geloof ik maar eerst maar eens even genieten van deze milestone!

2 jaar.. en dan nog jaar wachten op een uitnodiging.. 😉

Gefeliciteerd! Goed nieuws. Helemaal fijn want er worden zeer weinig PR aanvragen behandelt op het moment. Minder dan 200 grants in maart. Dat is niet veel.
 
Nee, nog geen citizen, Ik mag pas op 3 september indienen. Ben wel helemaal geprept.

In other news: City Council wil ons wijkje een heritage overlay geven. Op zich begrijpelijk en goed, het betekent dat het 100 jaar oude, Victoriaanse karakter van de huizen bewaard blijft. En er niet van die developersgedrochten van zwarte kubussen met 2 stories en 4 families tussen de weatherboarders komen te staan. Ik ben daar zeker blij mee.

Maar er is natuurlijk ook een 'maar'. En die is uit te drukken in tijd en geld. Als dit doorgaat, mogen we niks meer met een simpele building permit. Dan moet er een planning permit komen die een tienvoud aan dollars en weken kost en veel meer restricties heeft. Het directe gevolg voor ons is dat we voorzichtige renovatieplannen nu weer terug in de la hebben gestopt. Iets simpels als dubbele beglazing of dakisolatie bijvoorbeeld is niet meer toegestaan want dat schaadt het uiterlijk van de bay windows en de dakconstructiestijl. Veel huizen zijn ongeveer Z-klasse op energy efficiency level, de temperatuur in ons huis is zomer en winter binnen hetzelfde als buiten :) .

Ik ben maar lid geworden van de buurtgenoten FB-groep, waar niet zozeer pro of con het onderwerp is. Niemand gelooft dat dit niet doorgaat. We proberen alleen om de consequenties in kaart te brengen. Wat mag wel, wat mag niet, en wakosta.

Is dit volgens de real estate kenners hier vergelijkbaar met de welstandscommissie in NL?

ETA, ik heb het gevoel dat deze hele nieuwe wetgeving averechts werkt als het gaat om milieu. We mogen niet meer investeren in meer sustainability en we mogen ook niks meer omtrekken en vervangen. Frustrerend.
 
Last edited:
Nee, nog geen citizen, Ik mag pas op 3 september indienen. Ben wel helemaal geprept.

In other news: City Council wil ons wijkje een heritage overlay geven. Op zich begrijpelijk en goed, het betekent dat het 100 jaar oude, Victoriaanse karakter van de huizen bewaard blijft. En er niet van die developersgedrochten van zwarte kubussen met 2 stories en 4 families tussen de weatherboarders komen te staan. Ik ben daar zeker blij mee.

Maar er is natuurlijk ook een 'maar'. En die is uit te drukken in tijd en geld. Als dit doorgaat, mogen we niks meer met een simpele building permit. Dan moet er een planning permit komen die een tienvoud aan dollars en weken kost en veel meer restricties heeft. Het directe gevolg voor ons is dat we voorzichtige renovatieplannen nu weer terug in de la hebben gestopt. Iets simpels als dubbele beglazing of dakisolatie bijvoorbeeld is niet meer toegestaan want dat schaadt het uiterlijk van de bay windows en de dakconstructiestijl. Veel huizen zijn ongeveer Z-klasse op energy efficiency level, de temperatuur in ons huis is zomer en winter binnen hetzelfde als buiten :) .

Ik ben maar lid geworden van de buurtgenoten FB-groep, waar niet zozeer pro of con het onderwerp is. Niemand gelooft dat dit niet doorgaat. We proberen alleen om de consequenties in kaart te brengen. Wat mag wel, wat mag niet, en wakosta.

Is dit volgens de real estate kenners hier vergelijkbaar met de welstandscommissie in NL?

ETA, ik heb het gevoel dat deze hele nieuwe wetgeving averechts werkt als het gaat om milieu. We mogen niet meer investeren in meer sustainability en we mogen ook niks meer omtrekken en vervangen. Frustrerend.
In ieder geval heb je dan iets anders om je druk over te maken in Covid times. Glas half vol :)
 
Form 1195 Identity Declaration. Zucht.
Moet iemand zijn uit de bekende klasse van medici en juristen en ambtenaren (met 5 jaar dienst) MAAR die jou al meer dan 1 jaar intiem kent. De enige jurist die ik ken is mijn partner en die mag dus niet want die is mijn partner. Ik ken helemaal geen peoples op de lijst van certificeerders die mij al een jaar kennen.

Grommopper. #applicationcitizenship
 


OFX
Back
Top