Merry-go-round to & in OZ

Was wel even schrikken toen ik voor het eerst oog in oog stond met een king Brown, maar alles went. Het voeren van kookaburra’s (wij konden ze hand feeden echt gaaf) en de black cockatoos. Wij hebben fruitbats in onze palmen s nachts. Het went, ik kijk nergens meer van op.
 
Ja al dat bruine meer robuust gebouwde spul is niet OK. Nog niet gezien maar zal er best wel een keer van komen. Ben verder niet zo heel bang voor mezelf, maar meer voor de katten. Vanochtend weer een paar uurtjes gewerkt aan een goede katten ren. Snake mesh van onder tot boven, en van boven ook dicht. Zal nog even duren voor die ‘af’ is. Tot die tijd hebben ze een 90% safe hok waar ze alleen overdag mogen zijn maar niet ‘s nachts.
 
Jemig. Voor een in Overijssel wonende Nederlander klinkt het best spannend:) kan me voorstellen dat je je dan zorgen maakt over de katten. fijn dat daar oplossingen voor zijn.
 
Hoe reageren de katten op de slangen? Zijn ze bang, of juist nieuwsgierig? En hebben ze het een beetje naar hun zin daar? 😁
 
Hoe reageren de katten op de slangen? Zijn ze bang, of juist nieuwsgierig? En hebben ze het een beetje naar hun zin daar? 😁
We hebben 4 katten dus 4 verschillende reacties. Van; Kill and attack modus. Naar; This is not cool. Tot; Why is everyone so hyped up?

We zitten nu weer oog in oog met een python terwijl ik dit type. De twee jongere poezen hadden hem als eerste gespot. Poezen nu naar binnen. Wij zitten te kijken wat hij gaat doen. Ligt op twee meter in een status quo. Wordt vervolgd!

Oh, de poezen doen het verder goed hoor. Als ze allemaal maar een slaap plek hebben dan zijn ze al snel tevreden.
 
OK, next level shit 😳

Die haakjes op de fly screen doors. Die zitten er niet voor niets op. Als je die er niet op doet namelijk, maakt de python de deur open 😳

Werd wakker van MiniMe, onze jongste kat, die zat allemaal naast het bed te slaan en te doen. Na een paar keer het licht aangedaan te hebben om te kijken wat hij nu deed (spin, mug vangen?) met elke keer niets te zien. Keek ik eens onder het nachtkastje... en daar lag ‘onze’ python 😳😳😳

En nu zitten we om 4 uur ‘s nachts even bij te komen in de keuken 😐
 
OK, next level shit 😳

Die haakjes op de fly screen doors. Die zitten er niet voor niets op. Als je die er niet op doet namelijk, maakt de python de deur open 😳

Werd wakker van MiniMe, onze jongste kat, die zat allemaal naast het bed te slaan en te doen. Na een paar keer het licht aangedaan te hebben om te kijken wat hij nu deed (spin, mug vangen?) met elke keer niets te zien. Keek ik eens onder het nachtkastje... en daar lag ‘onze’ python 😳😳😳

En nu zitten we om 4 uur ‘s nachts even bij te komen in de keuken 😐
My god! Ik ken ondertussen enkele mensen (waaronder onze ex nanny) die om deze reden weer verhuisd zijn 😋. (By the way: die nanny woont nu in Noosa. Het heeft dus meer met de directe omgeving van je huis te maken en hoe je huis is ingericht naar die beestjes. Wij hebben hier nog maar 1 klein slangetje rond het huis gezien en het grootste wat binnen kan is een gecko met al de metalen flyscreens).
Misschien helpt het als je iets meer clearance rond je huis maakt maar de katten blijven altijd een aantrekkelijke prooi.
 
My god! Ik ken ondertussen enkele mensen (waaronder onze ex nanny) die om deze reden weer verhuisd zijn 😋. (By the way: die nanny woont nu in Noosa. Het heeft dus meer met de directe omgeving van je huis te maken en hoe je huis is ingericht naar die beestjes. Wij hebben hier nog maar 1 klein slangetje rond het huis gezien en het grootste wat binnen kan is een gecko met al de metalen flyscreens).
Misschien helpt het als je iets meer clearance rond je huis maakt maar de katten blijven altijd een aantrekkelijke prooi.
Helemaal mee eens! Wij hebben rond het huis een paar bomen en struiken weggehaald (deels voor het uitzicht en deels voor de bushfires) en houden het gras kort (voor de slangen). Daar bij hebben we nog twee honden die slangen ook op afstand houden. Maar toen we eens een rattenfamilie hadden die rond de barbecue rondscharrelde, lag er binnen een week een carpet python met een volle maag naast de bloempot bij de voordeur zijn ontbijt te verteren. Wat dat betreft, werken die katten als magneten en is het duidelijk waar hij op uit is.
Ik vind het prachtig om de carpet python af en toe te zien (hij houdt zich altijd ergens op tussen het huis van onze buren en ons huis en ja, hij heet Carel), vooral met de wetenschap dat hij niet giftig is, maar in huis, zou ik toch niet blij mee zijn. Success er mee, ik ben benieuwd hoe je hem weer het huis uit hebt gekregen. Zien we binnenkort een filmpje van 'jullie' python op de FB site voorbij komen? Het is zoals je zegt, het is zeker even aanpassen om van Canberra naar Queensland Hinterland te verhuizen.

Edit: ik weer hoe het voelt hoor, om te realiseren dat je geliefde huisdier als een lekker hapje wordt gezien. Ik werd eens opgeschrikt door het 'er is wat aan de hand' blafje van onze kleinste hond om te zien dat er een wedgetail eagle boven haar roncirkelde op zo'n 3 m hoogte. Ik kon de tekening van zijn kop zien. Gelukkig stond ze naast de Landcruiser, waar ze onder kon duiken. Die eagle is de hele week elke dag terug gekomen in de hoop dat hij meer succes zou hebben. Ze gaat nu ook niet meer naar buiten als ik niet binnen gehoor afstand ben.
 
Last edited:
Wat de planten en weeds betreft, kun je altijd informatie inwinnen bij Land for Wildlife. In ons district hebben ze ook een FB pagina. Maar ik denk dat je als eerste zal horen dat je de Lantanas en de Asperagus moet bestrijden.
 
Wat de planten en weeds betreft, kun je altijd informatie inwinnen bij Land for Wildlife. In ons district hebben ze ook een FB pagina. Maar ik denk dat je als eerste zal horen dat je de Lantanas en de Asperagus moet bestrijden.
Thanks, we hebben goede contacten met Noosa Landcare en ook Land for Wildlife (ons property is een Land for Wildlife property, en dat is te merken hahaha).

De afgelopen jaren is er door Landcare al Lantana weg gehaald op de plekken waar het direct zin heeft (het regenwoud stuk) Ze gaven ook aan andere stukken voorlopig met rust te laten, to we echt tijd en energie hebben. Daarnaast is Lantana ook een safe haven voor allerlei wildlife. Dus niet alles hoeft perse weg. Maar ja, een weed is het wel....

We kregen al een mail van 'onze' Noosa Land for Wildlife meneer of hij weer langs moest komen. Die vindt het geweldig hier. De laatste keer ontdekte hij een zeldzame boom. Dus dat smaakt wellicht naar meer ;)
 
FYI; we hebben de deur open gedaan en de slang gleed weer naar buiten. We hadden volgens mij de vliegendeur niet goed gelocked, dus denk dat ze die heeft opengedaan. Om daarna wellicht toch niet zo happy geweest te zijn met de katten aandacht en in een hoekje gekropen is.
 
FYI; we hebben de deur open gedaan en de slang gleed weer naar buiten. We hadden volgens mij de vliegendeur niet goed gelocked, dus denk dat ze die heeft opengedaan. Om daarna wellicht toch niet zo happy geweest te zijn met de katten aandacht en in een hoekje gekropen is.
Mooi dat ze zelf weer naar buiten is Dat scheelt jullie ook een hoop gedoe.
 
Thanks, we hebben goede contacten met Noosa Landcare en ook Land for Wildlife (ons property is een Land for Wildlife property, en dat is te merken hahaha).

De afgelopen jaren is er door Landcare al Lantana weg gehaald op de plekken waar het direct zin heeft (het regenwoud stuk) Ze gaven ook aan andere stukken voorlopig met rust te laten, to we echt tijd en energie hebben. Daarnaast is Lantana ook een safe haven voor allerlei wildlife. Dus niet alles hoeft perse weg. Maar ja, een weed is het wel....

We kregen al een mail van 'onze' Noosa Land for Wildlife meneer of hij weer langs moest komen. Die vindt het geweldig hier. De laatste keer ontdekte hij een zeldzame boom. Dus dat smaakt wellicht naar meer ;)
Lucky you! Wij zijn al een tijdje bezig om de Lantana weg te krijgen. Maar wij doen het ook in stappen, voor een deel om het wildlife nog wat beschutting te gunnen, maar vooral vanwege de tijd die er in gaat zitten. Vooral de creeping Lanatana is een hele klus bij ons.
 
Lucky you! Wij zijn al een tijdje bezig om de Lantana weg te krijgen. Maar wij doen het ook in stappen, voor een deel om het wildlife nog wat beschutting te gunnen, maar vooral vanwege de tijd die er in gaat zitten. Vooral de creeping Lanatana is een hele klus bij ons.

Wij hebben stukken hoger op de heuvel en onder de house pad die echt heel heel veel Lantana hebben. Daar groeit verder de normale gum trees tussen en is.de bush niet heel ‘bijzonder/uniek’. Daar zullen we het wellicht wel nooit echt terug dringen. De birds en de pademelons zijn er gek op. Dus het heeft ook een functie.
 


OFX
Back
Top