Merry-go-round to & in OZ

Denk zeker dat de CV niet meer/vaak door een persoon gelezen wordt. AI filtert eerst alles en dan gaan er wellicht sommige CV's door naar een human? Kan me voorstellen dat er wat verschil is tussen welke posities meer menselijke scrutiny krijgen en welke niet of nauwelijks. Maar ik heb geen idee (meer) hoe dat werkt. Ik heb zelf maar 3 smaken tot nu toe meegemaakt:
1: Geen enkele reactie
2: Na een paar weken/maanden een standaard email dat je het niet geworden bent
3: Een uitnodiging waarbij men de CV kent. Dit is me nu dus 2x gelukt en beide keren door koud een email + cover letter + CV naar iets of iemand te sturen. Eigenlijk super old school ;)

De laatste keer dat ik zelf mensen aannam is al weer bijna 15-20 jaar geleden. Toen was alles nog met het handje 🖐️
@Zwerver; jij hebt wellicht wat meer recente ervaring als hiring manager(?) en hoe het proces er grofweg uitziet tegenwoordig?
Bij ons is het nog steeds handmatig. Een talent acquisition manager - in India - leest elke CV, houdt het tegen de JD aan. Als je meer dan 90% matcht krijg je een eerste gesprek, als je minder dan 90% matcht ga je op de stapel naar de hiring manager. Die is besluit dan. En daar gaat het vaak mis. De HM moet namelijk duidelijkheid geven aan de TAM over de status, anders komt er geen reactie naar de sollicitant. Dat proces kan je door AI halen ipv de TAM, maar dan moet de HM nog steeds de stap zetten om ja/nee door te geven. En met het continue ‘hiring stop’, ‘no hiring stop’ geswap wordt het niet makkelijker.

Back