Coronavirus in Australië

Interessante ontwikkeling in Victoria (ze zijn geloof ik niet de eerste als ik het artikel lees)

Daniel Andrews vows to build standalone quarantine facility at Melbourne or Avalon airport​

https://www.theguardian.com/austral...ater-damage-as-victoria-reports-two-new-cases

Als Covid nog heel veel langer door rommelt (en dat zou zomaar kunnen, zeker in de minder wel bedeelde landen) dan is een dedicated 'sluis' aanleggen helemaal geen gek idee. En als er nog een keer een pandemie uitbreekt heb je het al staan.
 
Queensland is er ook mee bezig.
Is dat zo? Dat wist ik niet :)

Ik wist dat de eigenaar van de luchthaven bij Toowoomba voorgesteld heeft zoiets te bouwen. Maar dat was een privaat voorstel en werd nog niet meteen toegejuicht door de medici.
Is de staat zelf ook iets aan het bedenken? Zou me niets verbazen hoor. Ze zijn in Brisbane meer anti-Covid minded dan Canberra heb ik het idee. Hier aan de Sunshine Coast is het dan weer niet echt een dingetje geloof ik.
 
Last edited:
Misschien is het nieuws wat ik hier binnenkrijg wat biased, maar ik krijg wel de indruk dat we hier bovengemiddeld aan het klungelen zijn met die hotels vergeleken met de andere staten.

Ik heb nooit echt begrepen waarom ervoor gekozen is om de meest gevaarlijke mensen in ons land in een taxi busje naar de meest dichtbevolkte plek van onze stad te rijden.

We hebben ruimte zat, we hebben een hele marine die niet uit kan varen en gewend is orders exact op te volgen en om weken aan een afgezonderd te zijn van familie en vrienden én sowieso betaald krijgt.

Ongehinderd door enige kennis van zaken lijkt het mij dat er betere alternatieven zijn. Maar goed we gaan het zien. Dat er een oplossing moet komen lijkt me duidelijk, want deze vaccins lijken nog niet echt een deuk te slaan.

Is er al nieuws over verplichte vaccinatie om op het vliegtuig te mogen stappen?
 
Als ik kon kiezen, zou ook ik ook liever in zo'n donga zitten met een terrasje en frisse lucht. 14 dagen in een hotelkamer zonder frisse lucht lijkt me geen pretje. En als we zo community transmission kunnen voorkomen door mensen uit de steden te houden, why not. Het oude quarantaine station in Sydney stond niet voor niets in North Head.
 
Government-funded:

Nou... dat zou men willen ;)
Uit het SMH artikel: ’The state government wants the Commonwealth to pay for construction.’

Hier een ander artikel: https://www.theguardian.com/austral...-to-toowoomba-airport-concerns-health-experts

Maar ja, linksom of rechtsom komt er meer vraag naar quarantaine mogelijkheden buiten de stadscentra. Mits goed opgezet, wellicht geen verkeerde gedachte.

En zoals @Red dust zegt, beter in een donga op de hei dan in een krappe hotelkamer.
 
Hoe is het gesteld met het vaccinatieprogramma? Is dat per staat erg verschillend? Of wordt dat landelijk aangestuurd?
 
Back
Top