Coronavirus in Australië

Prijs me in ieder geval gelukkig dat we niets over Australia te bespreken hebben. (Heb het NL nieuws niet echt mee gekregen, maar geloof dat wat mensen de Capitol riot aan het naspelen zijn... Wat een onzin)
 
Last edited:
Prijs me in ieder geval gelukkig dat we niets over Australia te bespreken hebben. (Heb het NL nieuws niet echt mee gekregen, maar geloof dat wat mensen de Capitol riot aan het naspelen zijn... Wat een onzin)

Nee idd, er is wel vaak gezegd dat Australia een ongelooflijke nanny State is met kudde dieren als citizens en dat kan wel eens als negatief ervaren worden met al die regeltjes, maar in tijden van crisis ben ik heel blij dat ik hier inwoner mag zijn.
 
Heb het NL nieuws niet echt mee gekregen, maar geloof dat wat mensen de Capitol riot aan het naspelen zijn... Wat een onzin

De capitol riot was politiek gedreven. In NL is het, van wat ik er van heb meegekregen, niet politiek gedreven maar plunderen om het plunderen en vernielen om het vernielen.

Maar inderdaad mooi stil. Ik ben ondertussen afgelopen 3 maanden 2 keer naar NL gevlogen en het is echt bizar hoe anders de wereld bij ons is in vergelijking met NL. Iedereen heeft het over Corona, alles is Corona, niks is open. Alle sociale omgangen zijn erdoor beinvloed.

En dan kom ik thuis...corona? Wat is dat? Ok, je moet tegenwoordig (dat was nieuw voor mij) vaak een QR code inscannen met je telefoon als je ergens komt, maar buiten dat leeft het gewoon niet in het dagelijks leven. En dat al bijna 300 dagen. Echt bizar. Als de vaccinaties de impact van de corona zo goed als uitroeien dan hebben we in WA maar eigenlijk 2 maanden corona restricties gehad en dat is het. Terwijl de wereld er elke dag mee bezig was een heel jaar lang. De grootste impact die het dan op ons had in AU is dat onze vakantie was gecancelled en het geld van de vlucht kwijt zijn (vouchers...waar we geen reet mee kunnen).
 
Als de vaccinaties de impact van de corona zo goed als uitroeien dan hebben we in WA maar eigenlijk 2 maanden corona restricties gehad en dat is het. Terwijl de wereld er elke dag mee bezig was een heel jaar lang.


Dit is dan weer jammer. Ruzie maken over wie hoeveel vaccins krijgt.

Als ik het goed begrijp leveren Pfizer en Astrazeneca minder dan ze van te voren beloofd hadden, en nu wordt er over gesproken dat de EU misschien exports gaan blokkeren omdat ze niet willen delen? "Pfizer says it is getting clarification about whether vaccine doses will be prevented from leaving Europe" Betekent dat dat Australie minder/later wat krijgt omdat ze anders in Europa tekort komen?

De EU en de UK maken ook ruzie "De Europese Commissie is boos over de aankondiging van AstraZeneca, dat het bedrijf in het eerste kwartaal geen 80 miljoen maar 31 miljoen doses coronavaccin aan Europa kan leveren. Brussel suggereert dat AstraZeneca meer vaccins aan de Britten levert dan aan de EU, en dat dat niet mag."

En zelfs binnen de EU zijn er landen boos omdat ze vinden dat ze zelf te weinig krijgen. "Al maanden geleden bekritiseerden sommige Duitse politici bondskanselier Merkel omdat ze niet rechtstreeks onderhandelde met vaccinfabrikanten, maar alleen via de EU"

Daar ga je dan met het samen delen en samen oplossen. Uiteindelijk wil iedereen toch zeker weten dat ze zelf zo snel mogelijk zo veel mogelijk krijgen, ook als dat ten koste is van een ander.

Ik snap dat het voor alle partijen frusterend is. De farmaceuten hebben te veel beloofd en leveren niet. De politici hebben nu in hun eigen land tekorten en proberen de kiezers te laten zien dat ze hun best doen. En ik snap helemaal dat iedereen zo snel mogelijk terug wil naar hun gewone leven, voor zover mogelijk, en het aantal zieken en doden wil verminderen. Maar dat geldt voor iedereen. Dit voelt ook een beetje als 'ikke ikke ikke' eerst. Of is dit opgeklopt non-nieuws?

En zijn er nog vaccins over voor armere landen?
 
En zijn er nog vaccins over voor armere landen?
Ik ben bang dat die als altijd aan het kortste eindje trekken. Geld speelt helaas altijd een grotere rol dan denken om, laat staan *zorgen voor* je medemens.

Ik erger me er hier al aan, dat ze willen proberen ook de cricketspelers eerder in te enten. Pardon??? Netjes op je beurt wachten, lijkt me?
 
@FOL en anderen in WA, succes de komende week en laten we hopen dat er geen grote uitbraak volgt....
Ja iedereen succes daar en sterkte! Laten wij met zijn alle hopen dat het bij dit ene geval blijft net zoals in Brisbane afgelopen maand!

Stay safe iedereen daar!
 
Geloof dat elke staat nu zijn (partial/regional) hard lockdown gehad heeft? Alleen de territories niet volgens mij?

Good luck daar!
 
Last edited:
Back
Top