HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

@SteveSW Nog plaatjes van je favoriete kerkhof? ;)
Haha bij deze
Mount Mulligan kerkhof van grootste mine disaster in QLD. dankzij de 4WD club kon ik ‘opschonen van een Australisch kerkhof’ ook weer van mijn bucketlist schrappen.
Maar dit weekend gaan we naar Lake Tinaroo met de camper trailer. 2 uurtjes rijden van Cairns. Waterskiën, bootje varen, zwemmen, bbq,...
Toen Annelies beetje aangaf aan haar collega’s dat het toch moeilijk bleef om tussen bestaande vriendenkringen te komen werd er prompt een uitstapje georganiseerd.
CC7EB1DF-A30B-4219-A1D7-AEB2CF22B46B.jpeg
 
Ik was afgelopen week de hort op naar prachtig Coffin Bay, hoewel ik me realiseer dat de naam anders zou kunnen doen vermoeden 🤣

Dit weekend een uitje naar Mamma Mia! door de Whyalla Players en ik vermoed een nieuwe poging om het onkruid uit m'n tuin te weren.
 
Mijn bijdrage.

ezgif-6-7dbcfc215084.gif

Als we niet naar buiten mogen en de Melbourne GP wordt voor de 2e keer afgelast, dan moeten we zelf maar aan de bak.

Met twee vrienden, eentje in Sydney en de andere in Nederland hebben we alledrie een race stuur gekocht en doen we een soort competitie. Tussen races in, bijvoorbeeld de race in Hongarije een paar weken geleden en de race in België over een paar weken, proberen we allemaal zo'n goed mogelijke tijd neer te zetten. Je hebt tot aan de race om een tijd neer te zetten en wie tijdens de start van de echte race de beste tijd heeft neergezet, die wint.

Tussendoor doen we ook echte races tegen elkaar met kwalificaties en een grid vol auto's.

Ideale manier om de banen te leren kennen en voor je gevoel toch wat "bezig" te zijn haha.
 
Hier maar even het stof afblazen? Niet te hard, we willen geen ongeruste blikken en Covid tests natuurlijk ;)

Als er tussen vandaag en Vrijdag niets veranderd qua lockdowns gaan we via een omweg naar Hervey Bay. Waar we Maandag aan boord gaan om walvisjes te kijken. Voor we daar zijn: Heel veel zand rijden. Eerst 50km Noosa North Shore, dan ferry + doorsteken op het grootste zand eiland ter wereld met wat wandelingen in de mix en dan weer ferry naar het mainland. Heb er nu al zin in. Nog andere mensen die binnen of buiten wat gaan doen? (het voelt bijna als blasphemy om dit hier op te schrijven met meer dan 50% van de vaste club in lockdown...)

View attachment 1538
Veel plezier! Post maar wat foto’s dan hebben wij ook weer wat afleiding. Geniet er maar van , we weten allemaal dat het zo weer anders kan zijn.
 
Wat doen we nu? Camper trailer inpakken, fridge aanslingeren, alleen de douche is vertraagd door alle border perikelen (ding moet uit Melbourne komen). Hout zit al in de achterbak, trailer battery is vol, koelkast ga ik zo volladen (ding geeft al 4 graden aan) en dan morgenochtend als de monsters kinderen wakker zijn kunnen we vertrekken. Het is maar 80km of zo, dus we zijn er zo.
 
Wat doen we nu? Camper trailer inpakken, fridge aanslingeren, alleen de douche is vertraagd door alle border perikelen (ding moet uit Melbourne komen). Hout zit al in de achterbak, trailer battery is vol, koelkast ga ik zo volladen (ding geeft al 4 graden aan) en dan morgenochtend als de monsters kinderen wakker zijn kunnen we vertrekken. Het is maar 80km of zo, dus we zijn er zo.
Enjoy de Hinterland/Mary River valley 👍
 
Wij komen altijd de kouwe, en tegenwoordig lockdown, Melbourne winter door met de grote Europese wielerrondes. SBS Viceland zendt trouw de Giro, Tour en Vuelta uit tussen 23.00 en 02.00 uur iedere dag, dus grofweg de laatste helft van iedere etappe. Dagelijks feestje, met open haard, wijn, tapas, Australische wielerberoemdheden die het commentaar doen, en adembenemende heli- en dronevergezichten. Goed tegen mijn chronische Spanjeheimwee. Als de Vuelta is afgelopen en de AFL richting Grand Final gaat (next week), weten we dat het lente is en de temperatuur eindelijk draaglijk wordt. En het Test Cricket seizoen eraan komt :).
 
Enjoy de Hinterland/Mary River valley 👍
Wij zijn weer thuis. Met een kletsnatte trailer, dat wel. Maar die staat in de garage opgezet uit te drogen.

Wel een dingetje; we hebben ons jockey wheel vermoordt. Dat is dan ook het enige echte punt wat bij MDC als onderbemeten bekkend staat, dus nu eens uitzoeken welke after market het beste is voor een trailer met een ATM van 2000kg…
 
Wij zijn weer thuis. Met een kletsnatte trailer, dat wel. Maar die staat in de garage opgezet uit te drogen.

Wel een dingetje; we hebben ons jockey wheel vermoordt. Dat is dan ook het enige echte punt wat bij MDC als onderbemeten bekkend staat, dus nu eens uitzoeken welke after market het beste is voor een trailer met een ATM van 2000kg…
Net even dat middag buitje op je kop? Wij hadden na de lunch ook wat regen op Fraser Island ( en één hele goede bui ) Morgen walvissen zoeken. En dan de komende tijd het foto en video materiaal bij elkaar zoeken voor een mini-Fraser rapportage (het is er echt waanzinnig mooi)
 
Wij zijn weer thuis. Met een kletsnatte trailer, dat wel. Maar die staat in de garage opgezet uit te drogen.

Wel een dingetje; we hebben ons jockey wheel vermoordt. Dat is dan ook het enige echte punt wat bij MDC als onderbemeten bekkend staat, dus nu eens uitzoeken welke after market het beste is voor een trailer met een ATM van 2000kg…
In de SUV trailer groep verwijst haast iedereen naar Ark XO (750) jockey wheel als ze moeten vervangen
 
Last edited:
Net even dat middag buitje op je kop? Wij hadden na de lunch ook wat regen op Fraser Island ( en één hele goede bui ) Morgen walvissen zoeken. En dan de komende tijd het foto en video materiaal bij elkaar zoeken voor een mini-Fraser rapportage (het is er echt waanzinnig mooi)
Nee, ochtend bui. Zeg maar 3 uur lang…


In de SUV trailer groep verwijst haast iedereen naar Ark XO (750) jockey wheel als ze moeten vervangen
Ik moet eens zoeken of er een MDC trailer group is, maar die XO had ik zelf ook al op het oog - thanks for confirming :)
 
Heel de week een saaie, koele 23 graden.

Verder geen spannende plannen dit weekend. Druk op werk, mede vanwege het inhalen van afgelopen maandag die ik vrij had.

Iemand nog films uitbeelden of cuttlefish cuttlen?
 


OFX
Back
Top