Coronavirus in Australië

Ik vraag me wel echt af hoe dit zo gaat lopen. Zodra Queensland en WA (volgens mij de Staten met de laagste vax-rates?) op 80%+ zitten, gaan ze dat dan ook doen? Van mij mag het, kan mijn ma in januari ofzo komen. Maar tot die tijd, grenzen dicht? Of in quarantaine als je vanuit nsw komt?
 
Ik zit net de presser van Morrison te kijken. Meldt dat ze wellicht de tern ‘immediate family members’ willen oprekken naar niet Australian, niet in Australië wonende parents (dan vallen ze dus in Phase C) Interesting!
 
Een typische Australische zaterdag tegenwoordig: Bunnings + sausage + vaccine 😂
Hopelijk helpt het hier want QLD heeft toch nog wat in te halen. Iig stond er wel een rij.
On the other hand: Annelies krijgt in november in het ziekenhuis haar booster. Ze bereiden zich wel voor op meer besmettingen, mondmasker plicht en casualties nu iedereen praat over openstellen van de grenzen.
 
Hello Melbournians!

Ik weet niet hoe de andere Victorians dit beleven, maar ik ben vooral lockdownuitgeput, onverschillig en heb iets van 'Het zal wel' na 19 maanden opsluiting. Ik moet het allemaal nog zien, hoewel we dalen zitten we nog steeds op bijna 2000 nieuwe gevallen per dag en dat zal niet beter worden als we weer open gaan.

Dit is waarschijnlijk het gevoel dat velen hier delen en waardoor er zo'n run op mental health providers is.
 
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Even zo van: Ik zie het wel. Been there done that.

Ik hoop dat het goed uitpakt voor iedereen!
 
Ik weet niet hoe de andere Victorians dit beleven, maar ik ben vooral lockdownuitgeput, onverschillig en heb iets van 'Het zal wel' na 19 maanden opsluiting. Ik moet het allemaal nog zien, hoewel we dalen zitten we nog steeds op bijna 2000 nieuwe gevallen per dag en dat zal niet beter worden als we weer open gaan.

Dit is waarschijnlijk het gevoel dat velen hier delen en waardoor er zo'n run op mental health providers is.

Zoals je zegt, "het zal wel". Ik zie het wel als het zo ver is. Annelies heeft wat dingetjes geboekt, vooral om de lokale horeca te supporten, maar ik heb geen serieuze verwachtingen.

Ik ben vooral het gevoel van samenhorigheid compleet kwijt. We're not in this together, I'm stuck in this shit with you.

Je ziet al weken overal mensen die de regels compleet aan hun laars lappen. Geen maskers, geen afstand houden, travel restricties die niet meer lijken te bestaan, gyms en dergelijke die alle ruiten afplakken en via de achteringang mensen binnenlaten, niet meer inchecken, feestjes, protesten, etc.

Langzaamaan zie je in sommige buurten dat het inmiddels omgedraaid is. Als jij nog een masker draagt of incheckt, dan word jij gek aangekeken en waar ze voorheen dan in ieder geval nog wat afstand hielden is dat ook compleet voorbij.

Dus als ik dan dingen lees als 2,000 nieuwe gevallen per dag. Of hoeveel mensen in het ziekenhuis belanden, aan een ventilator hangen of overlijden omdat ze niet gevaccineerd zijn terwijl ze dat wel konden zijn. Al die mensen die vinden dat ze "gediscrimineerd" worden omdat ze "pro-choice" zijn. Al die mensen die heel zielig doen over dat ze $5,000 boete gekregen hebben omdat ze na 250 dagen lockdown blijkbaar nog steeds de regels niet kennen. Al die "sneue" bouwvakkers die maandenlang de hand boven het hoofd gehouden werd...

Dan denk ik eigenlijk alleen maar "suck shit", zolang we maar open gaan voor die groep die wel het juiste gedaan heeft.
 
Echt jammer dat het zover heeft moeten komen :(

Ik zie hier trouwens ook wel met hogere regelmaat mensen zonder masker. Het zijn er niet veel hoor. Maar het is wel van 0.1% naar 1 procent of zo gegaan.

We gaan nog een paar 'interessante' maanden tegemoet met zijn allen denk ik :eek:
Take care guys!
 
Echt jammer dat het zover heeft moeten komen :(

Ik zie hier trouwens ook wel met hogere regelmaat mensen zonder masker. Het zijn er niet veel hoor. Maar het is wel van 0.1% naar 1 procent of zo gegaan.

We gaan nog een paar 'interessante' maanden tegemoet met zijn allen denk ik :eek:
Take care guys!
Maar dat is toch ook wat nu de restrictie is?

https://www.qld.gov.au/health/conditions/health-alerts/coronavirus-covid-19/current-status/public-health-directions/restrictions-impacted-areas said:

What’s changed from 8 October 2021​

From 4:00pm AEST 8 October 2021, restrictions will ease in the following Local Government Areas:

  • Brisbane City Council
  • Gold Coast City Council
  • Logan City Council
  • Moreton Bay Regional Council
  • Townsville City Council (including Magnetic Island)
  • Palm Island Aboriginal Shire Council
There is no longer a requirement to wear a mask at hospitality venues in impacted areas except when entering or exiting the venue or if you are a staff member serving patrons.

[..]

Face masks in impacted areas​

Masks must also be worn at an airport, and on a domestic or international flight departing or arriving anywhere in Queensland.

Outdoors​

You must wear a face mask outdoors in impacted areas when you are unable to stay 1.5 metres away from people who are not from your household. You must also wear a face mask at public transport waiting areas or taxi ranks and in outdoor workplaces. Masks do not have to be worn if:

  • you are seated
  • you are alone or with the members of your household
  • you are eating or drinking
  • you are participating in strenuous exercise
  • it is unsafe to wear a mask.

Indoors​

You must wear a face mask at all times when you are indoors, including workplaces when you are unable to stay 1.5 metres away from people who are not from your household unless:

  • you are seated
  • you are at your residence
  • you are eating or drinking
  • you are a patron inside a hospitality venue such as a café or restaurant
  • you are inside a sports stadium
  • it is unsafe to wear a mask.

Met bovenstaande restricties is het niet zo gek dat je meer en meer mensen zonder masks ziet.

@SteveSW yep yep!
 
Ik las dat de term "immediate family members" nu voor Permanent Residents in verruimd met "parents" - dat is voor velen hier goed nieuws lijkt me?

Nu hopen wij helemaal dat we een uitnodiging voor de 189/190 ipv 491 krijgen, maar dat is zeer waarschijnlijk een utopie. Onze grootste kans is de 491, maar dan ben je dus wel PR, maar helaas staat de P dan voor Provisional en lijkt de rule voor immediate family members dus niet te gelden?

Weet iemand of dat laatste klopt?
 
Ik las dat de term "immediate family members" nu voor Permanent Residents in verruimd met "parents" - dat is voor velen hier goed nieuws lijkt me?

Nu hopen wij helemaal dat we een uitnodiging voor de 189/190 ipv 491 krijgen, maar dat is zeer waarschijnlijk een utopie. Onze grootste kans is de 491, maar dan ben je dus wel PR, maar helaas staat de P dan voor Provisional en lijkt de rule voor immediate family members dus niet te gelden?

Weet iemand of dat laatste klopt?
Klopt, maar tegen de tijd dat jij je visa hebt is de wereld weer verandert. Ik zou me niet blindstaren op wat er nu door de feds gezegd wordt. Het belangrijk hoe het er voor staat als jij je visa hebt. En dat zou wel eens heel anders kunnen zijn (Covid onder controle? Labor ipv LibNats?) dan wat het nu is.
 


OFX
Back
Top