Tips voor TV-series

Seizoen 2 was wel ietsje minder geloof ik ja.

OK. Ik hap in die donut van je:

The Shield is an American crime dramatelevision series starring Michael Chiklis that premiered on March 12, 2002, on FX in the United States, and concluded on November 25, 2008, after seven seasons. Known for its portrayal of corrupt police officers, it was originally advertised as Rampart in reference to the true-life Rampart Division police scandal, on which the show's Strike Team was loosely based.

>>>>

The Rampart scandal involved widespread police corruption in the Community Resources Against Street Hoodlums (CRASH) anti-gang unit of the Los Angeles Police Department's Rampart Division in the late 1990s. More than 70 police officers either assigned to or associated with the Rampart CRASH unit were implicated in various forms of misconduct, including unprovoked shootings, unprovoked beatings, planting of false evidence, stealing and dealing narcotics, bank robbery, perjury, and the covering up of evidence of these activities.[1] The scandal constituted one of the most widespread cases of documented police corruption in U.S. history


Wat ik bedoelde te zeggen: Als je The Shield kijkt denk je af en toe: ‘…Goede serie en karakters. Maar in het echt zijn agenten toch niet ZO corrupt?…’
En dan kom je na het kijken erachter dat dit dus wel zo is/was. 😳

Hopelijk was de donut lekker ;)

Ik zal um toevoegen aan het lijstje
 
Net The Outsider afgerond (HBO/AppleTV), lekker Stephen King. Beetje in de stijl van de Castle Rock series van dezelfde schrijver.

Niet op TV, maar wel op TV, maar hier op YouTube: Keuringsdienst van Waarde. Echt goede Hollandse TV*. Tijdloos.

* Kijk verder niets Nederlands, maar af en toe een afleveringetje Keuringsdient... dat hapt altijd lekker weg en je leert altijd wat. Bijvoorbeeld: witte eieren zijn beter voor het milieu en proeven precies hetzelfde ;)
 
(Bijna) alle Australian films en series met Aaron Pedersen, er zitten wat meesterwerkjes tussen.
 
Even een enigzins gerelateerde vraag. Online TV series of films met Nederlandse ondertiteling? Iemand nog goede tips hoe dat in te regelen? Zit hier met Hollandse Mamma in de moesson. Tips welkom!
 
Even een enigzins gerelateerde vraag. Online TV series of films met Nederlandse ondertiteling? Iemand nog goede tips hoe dat in te regelen? Zit hier met Hollandse Mamma in de moesson. Tips welkom!
VPN nemen en Nederlandse Netflix?
 
Netflix en dan Undercover kijken?
Belgische serie maar ook met NL (Limburgs) erin. Moet je alvast maar de helft ondertitelen 😂
 
Subs kun je uitschakelen
Ja dat begrijp ik, maar @afterbang heeft NL subs nodig voor zijn NL moeder, en ik weet niet of de NL subs ondersteund worden bij NL films en series op de Oz Netflix.

Het antwoord is trouwens dat er bij de serie Undercover Vlaamse subs te selecteren zijn.
, en bij de film Anne Frank zelfs NL subs.
 
Wij vinden Lego Masters een heel leuk programma. Het begint altijd aan het begin van de winter. Lekker met een theetje op de bank enzo.

Dit jaar zit er een Nederlandse vader en zoon in.

Het oogt vooralsnog niet alsof dat verder aan bod gaat komen in het programma, maar het maakt het makkelijker om een favoriet team te kiezen misschien ;)
 
Wij vinden Lego Masters een heel leuk programma. Het begint altijd aan het begin van de winter. Lekker met een theetje op de bank enzo.

Dit jaar zit er een Nederlandse vader en zoon in.

Het oogt vooralsnog niet alsof dat verder aan bod gaat komen in het programma, maar het maakt het makkelijker om een favoriet team te kiezen misschien ;)
Kijk ik ook graag naar. Geen onderlinge drama's, en iedereen lekker enthousiast en dat ook naar de andere deelnemers toe.
 
Een paar tips voor de regenachtige zondagen (ik geloof dat we weer een La Niña in aantocht hebben dus…)

AppleTV +
- For all mankind.
Alternatieve history. De space race tussen de Russen en de Amerikanen maar dan anders dan hoe het werkelijk in het echt gelopen is. Geen pure sci-fi, verre van. Maar drama, spanning, actie en allerlei hints naar racial, sexual en andere social issues in Amerika en de wereld. Er is zelfs een alternatieve Elon Musk.

-WeCrashed.
Kortere 8 delige serie over de rise and fall van WeWork. Een coworking space gerund door een vreemde kerel en een beschadigde dame in hip en snel New York (en de wereld) Soms tenenkrommend gedrag van ze, soms pure evil, soms gewoon menselijk. Wordt beter naarmate de serie vordert

YouTube
Beau Miles. Meester verteller van het kleine en het grote. Avontuur, knutselen, flesje wijn drinken, bomen planten, stukje rennen of bonen eten. Hij weet van alles een fantastische mini-docu te maken met veel humor en kwinkslagen. Meestal rondom Melbourne en de High Country. Één van mijn 2 favoriete YT content makers. (Oudere afleveringen zijn soms wat verder van huis)
 
Last edited:
Staat al op de watch list :up:Maar ik wacht even met kijken, zodat er wat meer afleveringen gebinged kunnen worden.

Normaal wacht ik ook altijd tot er op zijn minst een volledig seizoen beschikbaar is. Dit is de eerste keer dat ik een show wekelijks bekijk. En ik moet zeggen: het heeft wel wat. Ik kijk alweer reikhalzend uit naar vrijdagavond wanneer de volgende episode online gaat.
 


OFX
Back
Top