Geen TV maar een Youtube kanaal wat de Australische cultuur perfect vastlegt:
Wakefield (ABC en ABC iView) 8 delen.
Stateless is zeker goed!Bedankt voor de tip, inderdaad een goede serie.
Ook goed: Stateless (Netflix), over immigration detention toestanden.
Boek is iig goed, nu nog eens tijd maken voor de filmGeen serie maar film: The Dry met Eric Bana. Nog niet gratis te streamen want is vrij nieuwe film,
maar wij vonden hem goed.
Zag hem op AppleTV staan ja en heb hem in de shortlist gezet. Meende me ook te herinneren dat het in OZ speelde en goede recensies kreeg.Geen serie maar film: The Dry met Eric Bana. Nog niet gratis te streamen want is vrij nieuwe film,
maar wij vonden hem goed.
Is dat die Ierse? Superserie!Als je wat tijd hebt (in Lockdown bijvoorbeeld)
The Fall
Gratis op SBS on Demand.
3x6 episodes. Eindelijk een serie waar politie alleen in witte pakken de crime scène betreed. De interviews rustig en gestructureerd verlopen. En waar vrouwen rollen minstens zo sterk zijn als de mannen rollen.
Yep. Die Noord-Ierse!Is dat die Ierse? Superserie!
Als je wat tijd hebt (in Lockdown bijvoorbeeld)
The Fall
Gratis op SBS on Demand.
3x6 episodes. Eindelijk een serie waar politie alleen in witte pakken de crime scène betreed. De interviews rustig en gestructureerd verlopen. En waar vrouwen rollen minstens zo sterk zijn als de mannen rollen.
Yep. Dat is ook een sterke. Net als Bron/Broen (of voor ons niet Scandinaviërs The Bridge)In diezelfde lijn is The Killing ook heel sterk. Allemaal niet Australisch maar goed. Serie staat op Netflix.
@ Tim, bedoel je Shadow Lines?The Bridge (originele versie) en The killing beide erg goed. Ik ben groot fan van Scandinavische detectives. Er is ook nog een andere serie welke zich afspeelt in het Fins/Russische grensgebied. Ik kom even niet op de naam, maar deze is ook steengoed.
@ Tim, bedoel je Shadow Lines?
DNA is ook een aanrader......ook op SBS (on demand).