HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Straks naar Brisbane. NL vriend oppikken die ik ruim 30 jaar ken. Hij was voor werk in Brisbane deze week.
Wat wandelen kamperen en rotsklimmen in het vooruitzicht de komende dagen!

Iemand nog andere plannen?

Straks naar Brisbane. NL vriend oppikken die ik ruim 30 jaar ken. Hij was voor werk in Brisbane deze week.

Nee, lekker rustig aan na staar operatie eerder deze week. Mag niet bukken, tillen of sporten dus dat wordt een weekendje buiten zitten met een boek! Kijken hoe lang ik dat volhoudt…

Morgen mam ophalen vanaf het vliegveld, daarvoor even Aysha terug verhuizen naar haar eigen kamer die helemaal geschilderd is. En dan zien we wel even wat zondag brengt.

Bijenstalletje gemaakt van scraps. Drie bijenkasten model. Heb blauw/geel net of er drie minions staan.Ook mijn imkervergunning geregeld ( echt he🤪.)
Nu nog de raampjes in elkaar, wasplaat erop en bijenzwermen zoeken. Ook tussedoor een 20 liter gingerbeer en een Belgische triple gemaakt om mijn nieuwe fermentation chamber te testen. De auto en caravan straks laden voor een paar daagjes weg. Australian Zoo en the beach. Life can be so beautifull.

Begin van de schoolvakantie vandaag (nah okay, eind van de dag), dus vanmiddag rijden we naar beneden. Eerst naar Lake Grace en dan morgen door naar Esperance. Het werd nog even spannend gisteren, want de Prado moest nog even de olie verversen nadat de hele motor verbouwd en ze vonden een klein lek... Dus gister aan het eind van de dag belde de garage; het is klein genoeg om geen problemen te veroorzaken. Zolang ik na de vakantie maar terugkom zodat ze het probleem kunnen oplossen.

Dus nu nog even werken, zo de auto ophalen (dat moet met een taxi, want hier is iedereen aan het werk) en dan de trailer inpakken.

Begin van de schoolvakantie vandaag (nah okay, eind van de dag), dus vanmiddag rijden we naar beneden. Eerst naar Lake Grace en dan morgen door naar Esperance. Het werd nog even spannend gisteren, want de Prado moest nog even de olie verversen nadat de hele motor verbouwd en ze vonden een klein lek... Dus gister aan het eind van de dag belde de garage; het is klein genoeg om geen problemen te veroorzaken. Zolang ik na de vakantie maar terugkom zodat ze het probleem kunnen oplossen.

Dus nu nog even werken, zo de auto ophalen (dat moet met een taxi, want hier is iedereen aan het werk) en dan de trailer inpakken.
De Prado back in action! Esperance is niet vervelend ;)

Hier rustig weekend denk ik, geen echte plannen. Met de schoolvakantie nu een week in full swing slaan we Noosa even over.

Wat kleine klusjes rond de caravan/camping setup denk ik, voor het visite seizoen hier weer echt losbarst. Net de eerste Hollander weer naar het vliegveld gebracht, over twee weken een Canberran met zijn dochter, en dan daarna barst het Hollandse geweld echt los met 5 weken mijn moeder, en een week of 7 een NL vriendin (die ook nog wel zelf op pad gaat met haar vriend die later invliegt) Vanaf January/February is het dan rust (geen gasten en ook vanwege de warmte)

Iedereen klaar voor de AFL Grand Final? Ik neem aan dat de vele Queenslanders hier vol verwachting zitten te kijken. Go Brisbane Lions!

(Wij Victorians mijden de tot de nok gevulde Melbourne Cricket Ground maar als de neten - de buren vertrokken net met mutsen en sjaals naar de locale kroeg met groot scherm. Maar wij zijn natuurlijk voor de Geelong Cats :) )

Iedereen klaar voor de AFL Grand Final? Ik neem aan dat de vele Queenslanders hier vol verwachting zitten te kijken. Go Brisbane Lions!

(Wij Victorians mijden de tot de nok gevulde Melbourne Cricket Ground maar als de neten - de buren vertrokken net met mutsen en sjaals naar de locale kroeg met groot scherm. Maar wij zijn natuurlijk voor de Geelong Cats :) )
IMG_2436.jpeg

IMG_2437.jpeg

Ik wist niet dat Brissie in de finale staat 😂

Sterker nog: you won.
Dat wordt weer half uur onbegrijpelijke taal aanhoren tijdens de tea break op kantoor.
Maar dit weekend, nu het plafond bij het deck (in technisch australisch, the soffit) open ligt om een lek op te sporen: wat electra leidingen verleggen zodat we niet eerst paar meter in donker moeten lopen naar lichtschakelaar van het deck.
Voor het dak lek zelf schakelen we toch maar een tradie in. Mijn knip en plakwerk is niet echt long term oplossing. Dus nu is het natuurlijk wachten op quotes en alvast die rib uit ons lijf klasrhouden om voor wet saison droog te zitten.

Last edited:
Dat wordt weer half uur onbegrijpelijke taal aanhoren tijdens de tea break op kantoor.
Maar dit weekend, nu het plafond bij het deck (in technisch australisch, the soffit) open ligt om een lek op te sporen: wat electra leidingen verleggen zodat we niet eerst paar meter in donker moeten lopen naar lichtschakelaar van het deck.
Voor het dak lek zelf schakelen we toch maar een tradie in. Mijn knip en plakwerk is niet echt long term oplossing. Dus nu is het natuurlijk wachten op quotes en alvast die rib uit ons lijf klasrhouden om voor wet saison droog te zitten.
Ik dacht elke keer dat soffit een autocorrect boo boo was! Maar het zit echt vast aan het huis!

1759099369543.png

Deze entry is geschreven door een student architectuur volgens mij.... :eek:

Long weekend!

Zaterdag met de ferry Sydney Harbour in, lekker lange wandeling en wellicht een duikje in het water, gevolgd door een avond theater en etentje in de stad. Zondag jazz festival in The Rocks, en s'avonds de NRL Grand Final kijken met een koud biertje. Maandag vroeg opstaan en halve dag de Blue Mountains in. Het is hier prachtig lente weer dus gaat helemaal goedkomen.

Wat is iedereen van plan?

Ik heb het idee dat de lente in Perth niet echt door aan het komen is, het kwakkelt een beetje tussen winter en lente in. Komende week regelmatig zo rond de 20 graden en wat regenachtig, pas vanaf volgend weekend wordt het goed weer.

Anyway, wat doen. Zwemmen met kiddos, verjaardagsfeestje, werken, klussen. Niet het meest inspirerende weekend :D

Morgen Bushfire workshop deel 2.

Net een trailer vracht aan gratis tuinplanten gescoord dus denk dat de rest van het weekend redelijk ingevuld is 😉
Bushfire workshop? Waar doe je dat? En door wie wordt dat gegeven? Ikzelf ben al 10 jaar bij RFS en ik geef presentaties op de open dagen over bush fire safety, maar dit is misschien ook wel een idee voor onze brigade. Ik ben wel benieuwd hoe dat in andere regio’s wordt gedaan.

Bushfire workshop? Waar doe je dat? En door wie wordt dat gegeven? Ikzelf ben al 10 jaar bij RFS en ik geef presentaties op de open dagen over bush fire safety, maar dit is misschien ook wel een idee voor onze brigade. Ik ben wel benieuwd hoe dat in andere regio’s wordt gedaan.

The workshops bestonden uit:

Dag 1: Property Fire Management
More info:
Dag 2: How to Plan a Burn
More info: https://events.humanitix.com/how-to-plan-a-burn-landholder-workshop-or-cooroy

In de eerste workshop werden er A0 laminated aerial shots van je property uitgegeven waar je dan op identificeert wat waar hoe qua bushfire management/response enz.
Ook erg handig/hands-on was het oefenen met het werkblad op pagina 41 in beide workshops: Appendix 2. Sample fuel assessment field work form i.c.m. bladzijde 34, 35. Zie: https://www.ffm.vic.gov.au/__data/a...eport-82-overall-fuel-assess-guide-4th-ed.pdf
Erg goed om een beeld te krijgen bij hoe kritisch of niet een area is, maar ook welke actie het meeste effect heeft. (ground cover burnen of mechanisch verwijderen, of, of.... Het helpt mij ook om logisch te bepalen waar containment lines makkelijker te maken zijn omdat bepaalde risico's al laag zijn en met wat kleine aanpassingen je veel effect hebt. (angle of slope zit er niet in, het is puur fuel assessment)

Mocht je meer willen weten, ping me even hier in een PM of op FB Messenger of zo.

Hier een rustig weekend gehad. Ik tuinier nu 's zondags samen met een vriendin, om elkaar gemotiveerd te houden en het onkruid de baas te blijven en we werken ook in haar moeder's tuin, die dat momenteel zelf even niet kan. Maar zondag werd het zo'n 37C (hallo zomer!) en gisteren was het zo'n 17C en regende het zo'n beetje de hele dag (hallo winter!). Dus wat andere dingen gedaan. Op verjaardagsvisite (taart ;) ) en we hadden een fundraiser voor de judo club. Heel mooi, een van de pubs hier heeft om de zoveel weken een Monday night - charity night, waarbij $5 van elke verkochte schnitzel naar een club gaat. Dus daar met een groepje naar toe gegaan :)
Nu weer aan het werk en denkend: ik had de hele week vrij moeten nemen....

Back