LaStaVaZa Emulate

Gag. En die Outback is er in zulke mooie, sjieke tinten (hebben we bij de dealer kunnen zien), brons metallic, mosgroen, navy blue, metallic charcoal ... zucht. Zit ik nou met die bogan kleur ...
Ik hoop dat ze er een handboek bij doen, want ik heb nog nooit zo veel knopjes aan 1 stuur gezien :rolleyes:.

Dank voor de goede wensen, we gaan pret maken.
Nooit meer wassen, wordt tie vanzelf meer antraciet ;)

Beetje saaie boel @Emulate ?
Maar 2 dagen softballen voor gevorderden en dan al klaar? ;)

1763952850153.png

EDIT: Ik ontdek net dat ze weer opnieuw gaan spelen?!?! Ik begrijp nog steeds niets van deze Engelse versie van Baseball ;)

Last edited:
En maar over de rechterschouder gluren achteruitrijdend, terwijl dat hier dus linksom moet.

Intussen heb ik op de oprit alle knopjes zitten uitzoeken en hem voorzichtig achteruit en weer vooruit gereden. En uiteraard over de verkeerde schouder gekeken.

Grappig.

Mijn rij-instructeur in NL vertelde mij altijd om simpelweg de drie spiegels te gebruiken in plaats van over de schouder te kijken bij het achteruit rijden. En ik meen me te herinneren dat de examinator in NL dezelfde mening had, en dat het zelfs een vereiste was.

Maar hier in Australie zie ik vaak mensen erg ongemakkelijk over de schouder heenkijken, vaak met de linkerarm over de passenger seat heen. Ziet er vaak zo lomp uit.

Ik vind het veel makkelijker om de drie spiegels te gebruiken omdat het mij veel meer overzicht geeft en het makkelijker is om de controle over de auto te behouden.

Grappig.

Mijn rij-instructeur in NL vertelde mij altijd om simpelweg de drie spiegels te gebruiken in plaats van over de schouder te kijken bij het achteruit rijden. En ik meen me te herinneren dat de examinator in NL dezelfde mening had, en dat het zelfs een vereiste was.

Rijles en rijexamen is voor mij ongeveer in het dinosaurustijdperk geweest. Kan me er geen bal van herinneren. Maar ik heb blijkbaar geleerd om over mijn rechterschouder te kijken.
Maar hier in Australie zie ik vaak mensen erg ongemakkelijk over de schouder heenkijken, vaak met de linkerarm over de passenger seat heen. Ziet er vaak zo lomp uit.

Nou je het zegt! Dat doet mijn geboren en getogen Australische echtgenoot ook, met die linkerarm :). Als ik dat doe verrek ik mijn nek en mijn wervelkolom gelijktijdig tot onherstelbare schade.
Ik vind het veel makkelijker om de drie spiegels te gebruiken omdat het mij veel meer overzicht geeft en het makkelijker is om de controle over de auto te behouden.

Guess wat ik in mijn nieuwe auto heb? Een achteruitrijcamera die beep beep beep doet :).

Ik ben zelf ook echt een spiegel reverse-r, meestal ook nog zonder binnenspiegel. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn eerste autorij ervaringen meer met vrachtwagens waren als apprentice monteur. En een Land Rover heb met dichte canopy. Dan kun je wel over je schouder kijken. Maar meestal staar je dan tegen een blinde wand 😂

Beetje saaie boel @Emulate ?
Maar 2 dagen softballen voor gevorderden en dan al klaar? ;)

View attachment 2378

EDIT: Ik ontdek net dat ze weer opnieuw gaan spelen?!?! Ik begrijp nog steeds niets van deze Engelse versie van Baseball ;)
Snort :).

Het is Test Cricket. De twee nationale teams in een Test Series (ditmaal zijn het de Engelsen- de Poms- tegen de Aussies en de EN-AU Test Series heet altijd 'The Ashes tournament') spelen altijd 5 wedstrijden tegen elkaar, en elke wedstrijd duurt in principe 5 dagen. In principe, het is een maximum. De Aussies hebben de Engelsen er in 2 dagen al uit gespeeld in de First Test van de Series in Perth Optus Stadium.

Er volgen nu dus nog 4 Testwedstrijden tussen de Poms en de Aussies (van elk in principe 5 dagen dus, tenzij het sneller gaat):
- Second Test in The Gabba in Brisbane, Dec 4-8
- Third Test in Adelaide Oval, Dec 17-21
- Fourth Test in de Melbourne Cricket Ground, Dec 26-30 (de beroemde Boxing Day Test)
- Fifth Test in de Sydney Cricket Ground, Jan 4-8

Wie de meeste Testwedstrijden van de 5 wint, wint deze Ashes Test Series. De Series kan ook in een draw eindigen als er individuele Testwedstrijden in een draw eindigen.

Last edited:
Ik ben zelf ook echt een spiegel reverse-r, meestal ook nog zonder binnenspiegel. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn eerste autorij ervaringen meer met vrachtwagens waren als apprentice monteur. En een Land Rover heb met dichte canopy. Dan kun je wel over je schouder kijken. Maar meestal staar je dan tegen een blinde wand 😂
Herken ik. Ik heb viermaal een campertje gehuurd voor vakantie en die hebben vrijwel altijd een dichte achterwand (of een schlemielerig mini-achterruitje waar je niks door ziet). Alles hangt af van de buitenspiegels dan, maar die zijn ook wel heel groot. En ik vond het toch altijd wel handig als de bijrijder uitstapte bij het achteruit inparkeren en heel hard 'HO!' schreeuwde ...

Back