2nd working holiday visa

Chuckie

New Member
Weet iemand hoe strikt ze zijn bij het geven van een nieuwe visum?

Heb 2,5 maand gewerkt als fitter, welk valt onder het regionaal werk, en dan nog 1 week gefruit plukt. Kom ik net een week te kort om in aanmerking te komen.

Doen ze daar lastig over?
 
Yeps! Als je verstandig bent, doe je nog een extra week.

Toevoeging: lees even goed de regels. Je moet 88 dagen hebben gewerkt in een regionaal gebied en alleen bepaalde beroepen vallen eronder. Dus kijk even goed op immi.gov.au
 
Bij het online aanvragen van een 2nd WHV moet je alle werkgevers invullen incl. adresgegevens, telefoonnummer, en ABN nummers. ook moet je van elke werkgever een ingevuld en ondertekend formulier hebben. Dit moet je ook online uploaden. Dus als je aantal dagen minder zijn dan 88 dagen kom je de online aanvraag procedure niet eens door.
 
Ik heb in 2009 en 2010 op mijn 1st WHV meer dan 88 dagen (3 boerderijen) in de benodigde regio's gewerkt, en heb afgelopen zondag (1-12) m'n 2e WHV aangevraagd online. Deze staat op mijn Immi-account op "in progress", maar heb intussen wel een e-mail gehad met 3 formulieren welke ik in moet (laten) vullen. Ik heb 2 van de 3 boerderijen die het Form 1263 ingevuld en ondertekent hebben, het 3e bedrijf vertikt het om hierop te antwoorden. Is dit een probleem? Wel heb ik alle gegevens van het bedrijf (naam, adres, enkele payslips, ABN number).
Hoe moet ik de documenten aanleveren? Moet ik wachten tot mijn 'In progress'-application veranderd naar Approved op mijn Immi-account zodat ik het kan uploaden of moet ik de e-mail van de benodigde formulieren beantwoorden met PDF'jes van mijn scans?
 
Ok, ben weer wat verder. Heb op het aangevraagd visum moeten klikken en 'door moeten duwen'. Nu begint het uploaden van de gevraagde gegevens wat me bij de volgende vraag brengt...
Heb dus sinds aanvragen een e-mail ontvangen om documenten aan te leveren. Hierin staan 4 formulieren;

  1. Evidence; bewijs--> bewijzen; taxbacks, payslips, etc--> heb ik
  2. Form 1263--> heb antwoord van 2 van de 3 bedrijven--> tot nu toe dus nog maar 79 dagen 'covered'
  3. Job description--> functie-omschrijving, moet geen probleem worden
  4. Back Authorisation--> Back statement nodig en het ingevuld formulier.
Het invullen van de laatste moet geen probleem worden, maar een bank statement?! Ik heb geen idee meer wat mijn inloggegevens zijn @ westpac.com.au. Hoe kom ik hieraan of is dit echt benodigd?

Hoop dat ik snel wat info kan krijgen van mede-forum-bezoekers die ervaring hebben met het aanvragen van een 2nd WHV. Als ik eenmaal hier doorheen ben, en mijn 2e WHV 'approved' krijg, is het een kwestie van boeken en gaan!
 
Back
Top