4 jaar geleden alweer meldde ik me aan op XPdite

Had even een heel ander beeld van oma maar vind het een hippe absoluut niet oud uitziende oma. Wil ook wel zo'n oma voor mijn meiden :)
 
Het visa van oma..
Nee dat is niet zo makkelijk.
Er lopen in oz ,zoals ik begrepen heb ook duizenden ouderen jarenlang op een bridging visa rond.
Dat is mooi voor oz, dat scheelt medicare, je bridging visa is met de voorwaarden van het visa waar je op binnenkomt, in dit geval is dat een visa dat je geen recht hebt op medicare,dus.

Het makkelijkst is het als de ouder niemand meer heeft in thuisland en het merendeel van kinderen in Aus. woont, als er eentje in Aus woont en drie in Nl, dan kun je het al schudden.
Manlief is enig kind.
Dan heb je 2 keuzes, je dokt nagenoeg 50.000 dollar en dan heb je je visa binnen een jaar, permanent.
(dat bedrag onderbouwen ze met het verhaal dat je ineens een resident mag zijn en nooit betaald hebt voor enig medicare)
50.000 is een hoop geld en een beetje lullig als oma van de trap dondert over een paar weken en het leven laat, dag oma ,dag 50.000. Doen we dus niet.
Keuze 2 in ons geval is dependent visa,(was ze toch al ,want Bulgarije is ongeveer een 3ewereld land in het kwadraat, niemand weet dat echt heel goed, maar tis echt heel ernstig daar voor ouderen met name)als je geen kinderen hebt dan kun je maar beter dood gaan, want geld heb je niet, pensioen is 100 euro per maand en de kosten zoals wij gewend zijn, dus voor ons veranderd er niet veel) borg voor dat visa is 5000,die krijg je na 2 jaar terug en de bijkomende visa kosten ergens rond 3000, we hebben nu een bridging visa en dan nu maar afwachten of het waar is dat de wachttijd 15 jaar is,zoals vermeld op de government site.

Van de week sprak ik een vrouw in het postkantoor en die noemde 6 maanden, we gaan het zien.

Die 5000 borg is voor het geval wij haar voor de deur van centerlink zetten zodra ze permanent is en dan krijgt ze die 5000 dollar voor een ticket terug hahaha.
Australia zal wellicht niet op oudjes te zitten wachten, maar als ze zo graag die skilled man van mij willen omdat er geen Australier was die dat kan, mogen ze ook wel tolereren dat hij voor zijn moeder hier wil zorgen, doet ie al jaren en wil ie graag blijven doen, en anders kopen we gewoon een boot.:) als ze dan aankomt
zeggen we dat we haar wel willen opnemen in ons gezin en krijgen we van Juliar 300 dollar per week.
ghe ghe .

Juud, dat zijn precies de emotionele twijfels die vele hebben, maar mensen krijgen kinderen en kinderen vliegen uit en sommige wat verder dan de ander, ouders kunnen een ontzettende emotionele druk op je zetten, weet ik uit ervaring, het hele gedoe was met name moeilijk omdat je je ouders zo een verdriet doet, later hoorde ik ook dat mijn vader midden op straat liep te huilen, ja, als ik dat nu zo type, dan springen bij mij ook de tranen in de ogen, dat is vreselijk.
Maar de kunst van ouders is ook wel om op eigen benen te staan, emotioneel dan, je moet niet zo een druk op kinderen leggen, ( ik leer daar weer van voor later met mijn eigen kids) uiteindelijk en dat zal jou goed doen, waren ze zo gelukkig om te zien hoe we het hier hadden en blij voor de meiden, omdat ze zagen dat we het zo naar ons zin hadden en alles gewoon opgepikt hebben, weer een school ,weer een auto, weer een huis enz enz, mensen die achter blijven of meekijken met het proces beleven het allemaal veel zwaarder dan jijzelf.
Het is misschien moeilijk, maar je moet je keuze maken door even alleen je af te vragen wat jullie met zijn tweetjes willen.
 
Dank je voor je uitleg! Hmm ik heb 2 broertjes in NL, dus dat gaat m niet worden. En 15 jaar wachttijd en n halve ton??? Wat een rare regels! Nou ja zover is t allemaal nog lang niet, ga ik me voorlopig maar niet druk om maken.

Wat heb je het mooi omschreven, heb ik veel aan en ga ik nog een paar keer doorlezen! Dank je!!
 
zo een zinvolle bijdrage helpt ook, zal hem even vertalen voor je Juud!!

"nou kom op met je aarzelende reet, stap op dat vliegtuig en put the barbie on"

Juud, Ik heb een witte gloss wandtegel gekocht, mooie grote vierkant, jij als fotograaf weet vast wel die kleine fotostudiootjes die je op tafel kan zetten en van kleine flesje zo mooie foto;s kan nemen, nou als je een tegel op de bodem legt, wordt het nog 100 keer mooier, da was echt een goeie tip van iemand, nog even bewerken en dan denk ik dat ze heel mooi worden, laat ze tzt wel zien.
 
zo een zinvolle bijdrage helpt ook, zal hem even vertalen voor je Juud!!

"nou kom op met je aarzelende reet, stap op dat vliegtuig en put the barbie on"

Whahahahahaha!!!!! Jullie hebben groot gelijk, moet ophouden met dat gedenk en gewoon komen!

Juud, Ik heb een witte gloss wandtegel gekocht, mooie grote vierkant, jij als fotograaf weet vast wel die kleine fotostudiootjes die je op tafel kan zetten en van kleine flesje zo mooie foto;s kan nemen, nou als je een tegel op de bodem legt, wordt het nog 100 keer mooier, da was echt een goeie tip van iemand, nog even bewerken en dan denk ik dat ze heel mooi worden, laat ze tzt wel zien.

Heb een grote studio met alle prof lampen, dus gebruik dat niet, maar slim idee! Maak jij al die foto's zelf dan? En ja wil ze graag zien!
 
Ja we doen alles zelf.
Ik creer de skincare en teksten en alles wat daarbij komt
Manlief heeft de website gebouwd en de foto's bewerkt en erin gezet, ik zet de teksten erin en doe natuurlijk de webshop
En mijn dochter maakt de foto's
en andere dochter is nu begonnen aan youtube filmpjes .
Het wordt zo langzamerhand een echt familiebedrijfje, leuk he

dit zijn de nieuwe foto's, de lijn ben ik nu aan het opzetten en binnen 2 weken gaat ie anagevuld worden met een thuis apparaatje en serums, hoef je niet meer naar de salon en de eerste producten staan er nu op, die zijn gemaakt in een medilab in usa


Weet je wat ik zou leuk vinden ,als iedereen op xpdite me Liked op facebook, staat zo lekker chique meer leden, en je kunt elke maand een gratis product winnen, share met je vrienden en like de status die gepind is, waar het product genoemd is, elke einde vd maand maak ik een winnaar bekend .
https://www.facebook.com/pages/DICHARITZI/124986517602795

en dit wordt de nieuwe serie
met de foto's :)
http://www.dicharitzi.com/webshop/index.php?currency=EUR&cPath=26_57

Juud, doe wat je graag wilt, je ouders zetten kinderen op de wereld om te laten vliegen en niet in een kooi te stoppen en te kijken hoe het niet zijn droom navliegt, das niet de opzet, go!
Ma Juud will not like me,
 
juud hoe vind je de video dan, ben er blij mee, helemaal zelluf gedaan, :)

nu hou ik op hoor,anders krijg ik Lost op mijn dak voor spam,
 
Zet deze op de local tv in Hollywood en je bent binnen.
Very VERY NICE lady Liz,

Jack:up:
 
Ja we doen alles zelf.
Ik creer de skincare en teksten en alles wat daarbij komt
Manlief heeft de website gebouwd en de foto's bewerkt en erin gezet, ik zet de teksten erin en doe natuurlijk de webshop
En mijn dochter maakt de foto's
en andere dochter is nu begonnen aan youtube filmpjes .
Het wordt zo langzamerhand een echt familiebedrijfje, leuk he

Weet je wat ik zou leuk vinden ,als iedereen op xpdite me Liked op facebook, staat zo lekker chique meer leden, en je kunt elke maand een gratis product winnen, share met je vrienden en like de status die gepind is, waar het product genoemd is, elke einde vd maand maak ik een winnaar bekend .
https://www.facebook.com/pages/DICHARITZI/124986517602795

en dit wordt de nieuwe serie
met de foto's :)
http://www.dicharitzi.com/webshop/index.php?currency=EUR&cPath=26_57

Juud, doe wat je graag wilt, je ouders zetten kinderen op de wereld om te laten vliegen en niet in een kooi te stoppen en te kijken hoe het niet zijn droom navliegt, das niet de opzet, go!
Ma Juud will not like me,

Stoer dat jullie alles doen en maken hoor! Ik vind vooral je logo echt heel mooi. Straalt klasse en sjiekheid (is dat n woord? ;-)) uit, en dat zijn d emensen die je wilt bereiken. Goed gedaan!
Ik heb je FB page geliked, zal binnenkort mijn page ook aan je geven. Ik baalde, had n handleiding gevolgd en nu heet mn prive page mn bedrijfsnaam en je kan t dus niet veranderen, dus heb even n FB stop ingelast omdat ik over de zeik was... Moet er weer mee beginnen, plaatste elke dag n foto. Heb ook nog niet zoveel likes, dus daar moet ik ook nog een campagnetje voor bedenken.

Hoe vloeiend ben jij in je Engelse schrijven? Ik zat te dneken als ik straks al mn emails in Engels moet doen, dan zitten daar heus fouten in (6 jaar geleden heb ik Cambridge hoogste niveau diploma gehaald, maarja al die jaren niet meer bijgehouden dus weer weggezakt. En vind het zo knullig staan als je fouten maakt als je schrijft. Hoe ga jij daarmee om?
Heb je nieuwe site ook nog bekeken, maak je alle foto's zelf? Gaaf! Met een paar kleine tips kan je ze nog net iets beter/professioneler maken, als je wilt kan ik je wel n PM sturen (absoluut niet lullig bedoelt hoor, vind het knap dat je het allemaal zelf doet!)

Ook weer zo mooi gezegd van dat vliegen, voor mij helpt dat echt, thnx! (sorry Jack, ben nou eenmaal een vrouw en zit anders in elkaar dan jij...:p)

Leuk dat je dochter de filmpjes maakt! Wordt die veel bekeken? En wat ga je er verder nog mee doen? Benieuwd naar je doel ermee :) Heel knap gemaakt!
 
Back
Top