4 maanden stage en 3 maanden reizen, welk visum

wiezel

New Member
Hoi hoi,

Ik zie zoveel verschillende soorten visum's voorbij komen dat het een beetje ingewikkeld wordt welke. Wat ik begrijp is dat voor stage visum een verblijf daarna van 1 maand is toegestaan, ik wil +/- 3 maanden langer blijven om rond te trekken en eventueel door NZ, welk visum kan ik nu dan het beste aanvragen?

Alvast bedankt
 
3 maanden rondtrekken kan gewoon op een toeristenvisum/ETA. Ik weet alleen niet of je die direct kan laten aansluiten op je stagevisum (misschien effe navragen bij de ambassade in Den Haag?), of dat je eerst het land uitmoet. Wat dan weer een goed excuus is voor een tripje naar NZ...
 
Thanks voor de reactie.

Ergens heb ik gelezen dat je vanaf juni 2006 met een working holiday visum, tot 4 maanden stage mag lopen. Klopt dit? Of is het nog steeds 3 maanden?
Verder weet iemand hoeveel tijd er anders gaat over het aanvragen van een stage visum? En of het mogelijk is als dit nog in behandeling is toch al het land binnen te komen op een toeristenvisum. :|

Alvast bedankt voor het meedenken..



Hieronder de tekst waar, ik neem aan dat dit ook voor stages geldt maar ben er niet helemaal zeker van omdat ik dit ook verder nergens kan vinden.

http://www.visa4you.nl/nieuws/bericht_1
Vanaf 1 juli 2006 zijn de condities voor het Worker Holiday Maker visum gewijzigd. Het is nu toegestaan om tot maximaal 6 maanden bij dezelfde werkgever te werken (voorheen maximaal 3 maanden). Daarnaast is de periode dat u mag studeren in Australië op een Worker Holiday Maker versoepeld naar 4 maanden (voorheen 3 maanden).
 
Back
Top