416 special programs visa / Occupational Trainee Visa

Bawurra

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met een visum voor een internship in Australië en dan metname:
416 special programs visa en/ of OTV (Occupational Trainee Visa)?

Ik heb al redelijk veel info gevonden.
Ik weet in iedergeval dat de eerste een leeftijdsgrens heeft, nl 18-30.
Is dit tot of t/m 30 en geldt de leeftijd op het moment dat je het visum krijgt/ de aanvraag goed wordt gekeurd voor dat je 30 wordt?
(het punt is: ik probeer een internship te regelen vanaf feb '07, en dan ben ik net een kleine drie maandjes 30 :|)

Ik weet ook dat de OTV geen limiet kent qua leeftijd en dat het op die van een sponsorship lijkt. (Ik wil alleen m'n toekomstige stageplek niet belasten met het hele sponsorgedoe. Moet hier dus goed over na denken.)

Heeft iemand nog een ander idee voor wat betreft een visum voor m'n internship?
WHV is uitgesloten. Je mag hierbij nl. geen "afhankelijke" kinderen hebben...

Alsvast bedankt,
Mel
 
Hey, ik heb net mijn nomatie aangevraagd voor een OTV, Form 913. Form 147 ga ik versturen naar Berlijn als de nominatie binnen is.
Voor mij de eerste keer dus ik heb nog weinig tips voor je :)

We'll keep eachother posted!?

Kaditcha
 
Hey Kaditcha,

Waarvoor en waarom heb je trouwens een OTV aangevraagd?
Wat is je planning?
Ik ben benieuwd hoe het voor je gaat verlopen.
Succes in iedergeval en natuurlijk leuk om elkaar op de hoogte te houden.
Als ik meer info heb, laat ik het sowieso weten :).

Groetjes,
Mel
 
Hallo :)

De aanvraag is voor een stageperiode van 6 maanden. Ik studeer Music Management aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en zit nu in het 3e jaar. Mijn uiteindelijke doel is om te emigreren, maar voordat het mogelijk is moet ik eerst een studie hebben afgerond en werkervaring hebben opgedaan. In de tussentijd wil ik dus zoveel mogelijk in Australie verblijven, en dat lijkt aardig te lukken. In het afgelopen jaar ben ik al een keer op vakantie geweest, 2 jaar daarvoor heb ik de Working Holiday gedaan en nu dan 6 maanden werkervaring plus een maand vakantie. :)

Een Aussie vriend heeft voor mij een 'nice little townshouse in a nice natural surrounding' weten te vinden voor $220 p/w in Brisbane, waar ik ook ga werken, en daar kan ik per februari in. :up:

In principe is alles geregeld behalve de visum, wat eigenlijk het belangrijkste is. Via de het info e-mail adres van DIMIA (Lyn.Groves@immi.gov.au) heb ik veel praktische info kunnen krijgen over de aanvraag, maar er lijkt niets anders op te zitten dan de wachttijd uitzitten. Het duurt ongeveer 2 maanden als alles goed gaat, maar ik moest rekening houden met vertraging. De aanvraag voor de nominatie is precies 2 maanden van tevoren ingediend, dus het zal erom spannen. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om mijn ticket 1 keer gratis te wijzigen naar een andere datum. De ticket is ruim gepland, met een maand speelruimte, dus mijn curriculum of mijn stagebedrijf komen hierbij niet in het geding.

Het is veeeeeeels te spannend om te moeten afwachten terwijl ik maar kan hopen dat alles correct is ingevuld naar hun wensen. Wat dat betreft is het handig als je wat geld hebt om een agent in dienst te nemen die je helpt bij de aanvraag, denk ik.

En wat zijn jouw motieven om deze helse bureaucratie te willen doorstaan?

Groetjes!
 
Tja, waar zal ik beginnen :)...

[quote author=Kaditcha link=topic=3532.msg41635#msg41635 date=1135697813]
Mijn uiteindelijke doel is om te emigreren, maar voordat het mogelijk is moet ik eerst een studie hebben afgerond en werkervaring hebben opgedaan. In de tussentijd wil ik dus zoveel mogelijk in Australie verblijven, en dat lijkt aardig te lukken.[/quote]
Ons (mijn man, onze dochter en ik) uiteindelijke doel is emigreren naar Australië. Maar voordat het zover is...
Helaas hebben we beiden (nog) geen HBO opleiding en/of een beroep dat op de sol staat, geen familie aan de andere kant, etc. Twee jaar geleden heb ik besloten om me om te laten scholen om onze kansen te vergroten en naar een beroep dat ik eigenlijk altijd al heb willen uitoefenen. Voor mij is het dus ook "eerst studie afmaken en voldoende werkervaring opdoen".

Om ook te proeven hoe het is om te werken in Australië wil ik daar in iedergeval in m'n derde jaar een aantal maanden stage lopen (minimaal 3). Op dit moment ben ik druk aan het zoeken naar een stageplaats. Ik sta ingeschreven bij een bureau die ook voor mij op zoek is, maar om m'n kansen te vergroten, en om het lot enigszins in eigen handen te houden, zoek ik zelf ook naar een plaats. Veel scholen aanschrijven, maar zo makkelijk is het eigenlijk niet.
Maar, ik heb maar één stageplek nodig :). En dan natuurlijk verder netwerken.
Ik heb gekeken welk visum ik waarschijnlijk moet gaan aanvragen en daar kwamen de twee bovengenoemden uit. Ik moet nog uitzoeken wat voor mij het beste is en wat kan, vandaar deze topic.

[quote author=Kaditcha link=topic=3532.msg41635#msg41635 date=1135697813]
En wat zijn jouw motieven om deze helse bureaucratie te willen doorstaan?[/quote]
Ik heb m'n doel gesteld en ik ben er van overtuigd om dit te bereiken, en helaas hoort daar ook die helse bureaucratie bij :|.

Groetjes,
Mel
 
Hey, hopelijk brengt 2006 wat je zoekt,he!!!!!  :up:

Dat bedrijf, is dat Australian Internships? www.internships.com.au.? Daar ben ik bij gaan navragen, maar mijn werkveld was te 'narrow', en daarom zeiden ze dat het wel even kon duren voor ze een plek voor me hadden gevonden, en ik had geen tijd daarvoor, ik moest een plek hebben binnen 4 weken anders kon ik er naar fluiten ivm mijn deadline voor m'n studie. Maar wel duur zeg. Regelen ze echt alles voor je?

Over die SOL: er staat wel op 'general manager'. Ik principe ben ik 'bachelor of economics in music management' als ik ben afgestudeerd. Ik leer gewoon alle standaard managementvakken alleen heb ik ervaring met muziek. Dus het managen van poppodia, festivals, platenmaatschappijen, nieuwe media zoals MP3 en stream audio, distributie van platen, enzovoort. Hopelijk valt dit onder 'general manager', anders wordt het nog moeilijk ben ik bang en zal ik nog moeten bijscholen.

Ik ben zo zenuwachtig voor m'n uitslag van de nominatie. In principe vertrek ik 4 februari al, maar als het nog langer duurt dan moet ik het helaas verzetten naar een maand later ofzo.

Wat denk je: Als ik de nominatie heb kan ik dan bij de balie bij de ambassade in Berlijn de visum ophalen, of MOET ik per se het per post opsturen. Lijkt me een stuk sneller gaan als ik zeg: "Nominatie, Paspoort, Form 147, VISUM!!" En dat ik dan weer weg kan lopen MET visum! Dat maakt een trip naar Berlijn wel waard.

See ya,
 
Hey Kaditcha,

Het bureau waar ik sta ingeschreven is GPstart (Global Placement) www.gpstart.com. En is niet alleen voor stages, maar ook voor als je in het buitenland wilt gaan werken, etc.
Het volgende doen zij:
- De juiste stage bij het juiste bedrijf
- Het contract tussen de student, de school en het stagebedrijf
- Huisvestingsbemiddeling
- Werkvergunning en visum
- Transfer van het vliegveld naar je nieuwe huis
- GPstart meeting met je nieuwe werkgever
- Helpdesk tijdens je verblijf

Derest moet ik dus zelf doen (verzekeringen, etc.). Je hoeft geen geld vooraf te betalen en je betaalt alleen als je uiteindelijk je stagecontract hebt getekend en dus ook echt gaat.
Ik moet ook nog zien of het allemaal is zoals er beschreven wordt, daarom wil ik ook enigszins de touwtjes in eigen handen houden door ook zelf nog actief te zoeken. Ik heb nog iets meer dan een jaar, vandaar...

Wat betreft jouw opleiding, geen idee, maar misschien anderen op het forum wel. Maak anders even een topic hierover aan met deze vraag. En wat betreft de nominatie, check via search of zet dit ook in je topic. Zover ben ik nog niet (helaas).

Heel veel succes in iedergeval :up:.

Groetjes,
Mel
 
Hoi,

Ik ben ook bezig met een visa 416.
Via mijn werkgever in australië ben ik met Argiventure in contact gekomen.
Die regelen een stage voor een jaar in de agri/horticultural
In dat jaar als ik daar werk bij die bloemen kweker vragen we een sponsor visa aan en die word dan na 2 jaar vervangen door een permanent visa.

Ik heb zelf een bedrijf gevonden, dus hun regelen alleen de juiste papieren.

Arnold
 
@Kaditcha:

Als general manager moet je het skills assessment doen bij AIM en dit is bijna onmogelijk. Voor mij was het in ieder geval helaas onmogelijk (Bedrijfskunde wo met ongeveer 6 jaar werkervaring, ook leidinggevend). Ze vragen heel erg veel werkervaring (6 jaar of zo) en je moet aantonen dat je senior manager bent geweest van hele afdelingen met organigrammen etc. erbij.

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar misschien is het beter om je te richten op een ander beroep of op het assessment bij VETASSES (waar een minimaal nivo van HBO en geen werkervaring voor nodig is). Je kunt dan 1 vd beroepen kiezen die het best bij je past en waar zij voor assessen. Wel zijn dit 50 punten beroepen, dus wel je punten weer een beetje in de gaten houden!

Nog een vraagje: waar ga je wonen? (want 220 per week is niet heel goedkoop......dus dat beloofd wel iets heel tofs te worden!?). Ikzelf hoop in september naar Brisbane te vertrekken en zoek ook woonruimte. Misschien heeft die Aussie vriend van je nog meer goede tips? Ik zit te denken aan shared acco ivm weinig spullen in het begin, aanspraak etc. (maar geen studentenhuis). Dat wordt erg veel gedaan door werkende mensen. Nou, ben gewoon benieuwd aangezien ik Brisbane erg goed ken.........beetje alles in de gaten houden he, want het gaat nu toch wel erg dichtbij komen.....

Heel veel succes met alle voorbereidingen!

Henriette
 
Back
Top