457 en ziekte/arbeidsongeschiktheid

VinceG

New Member
Nu las ik ergens dat met een 457 visum je werkgever niet verplicht is om je door te betalen tijdens ziekte?
Klopt dit? Is dit ook zo als je een paar dagen thuis bent vanwege een griepje?

Zijn er mensen die zich hiertegen verzekerd hebben?
Ik kwam een aantal van deze verzekeringen tegen voor tussen de A$ 100 - A$ 130 per maand. Iemand ervaringen met zo'n verzekering of tips?
 
Je bent gewoon in dienst zoals ieder ander persoon, dus je bouwt ziektedagen op zoals elke werknemer in Australie. Dat is dus anders dan in Nederland. Al werk ik voor de WA government en heb je bij het beginnen van je baan al je "ziektedagen" beschikbaar voor het komende jaar. Maar dat is per plek verschillend.

Het gaat waarschijnlijk om arbeidsongeschiktheid dus aanspraak maken op een uitkering want dat kan volgens mij inderdaad niet meteen. Misschien wel binnen een bepaald tijdsbestek, maar niet meteen.
 
Ah dankjewel kims!
Ik was misschien te vroeg, want ik kwam zojuist op de website van de werkombudsman van Australie en zag dat je daar onder de verschillende acts ook beschermd bent.
 
Dan ben ik benieuwd, ons wordt altijd verteld dat we nergens recht op hebben (geen uitkering in welke vorm dan ook). Ik volg dit nog even, ben bijna uit de sores maar toch....
 
Nou mijn informatie haal ik van de volgende website:
http://www.fairwork.gov.au/how-we-w...isa-holders-workplace-rights-and-entitlements

Er is natuurlijk wel een verschil tussen (deels) arbeidsongeschikt raken en ziek thuis blijven vanwege een griepje oid.
Ik dacht in eerste instantie dat je niet doorbetaald werd als je thuis bent voor een griepje, maar dat is dus wel zo blijkbaar.

Een uitkering op basis van arbeidsongeschiktheid of werkloosheid, dat zit er volgens mij niet in op basis van een 457.
 
Nou mijn informatie haal ik van de volgende website:
http://www.fairwork.gov.au/how-we-w...isa-holders-workplace-rights-and-entitlements

Er is natuurlijk wel een verschil tussen (deels) arbeidsongeschikt raken en ziek thuis blijven vanwege een griepje oid.
Ik dacht in eerste instantie dat je niet doorbetaald werd als je thuis bent voor een griepje, maar dat is dus wel zo blijkbaar.

Een uitkering op basis van arbeidsongeschiktheid of werkloosheid, dat zit er volgens mij niet in op basis van een 457.
Sterker nog, je zal vriendelijk verzocht worden om het land te verlaten als je geen ander werk kan vinden binnen een bepaalde tijd.
 
Dat klopt! Dat is wel een van de nadelen van een 457. Of je moet binnen 60 dagen een nieuwe sponsor vinden.
 
Yep en dat valt nog wel eens tegen helaas.....dus weet waar je aan begint met je visum.
Het zal me niks verbazen als ze binnen afzienbare tijd het eventuele permanente verhaal wat aan het 457 hangt eraf gaan halen.
Ze verzinnen hier van alles om iemand de schuld te geven....
 


OFX
Back
Top