Hoi allemaal,
Ook ik ben bezig met een 457 aanvraag, maar ik heb nú al een probleem met hun acceptatie van mijn zorgverzekering.
Bij het indienen van mijn aanvraag heb ik een scan van mijn zorgverzekeringspasje toegevoegd, zowel de voorkant als de achterkant (met EHIC erop). Ik heb alleen een basisverzekering bij VGZ en ging er vanuit dat dit goed genoeg was om te voldoen aan de eisen voor verzekering bij de aanvraag.
Maar, nu krijg ik te horen dat ik niet voldoe aan die eisen. Het lastige is dat mijn contact met de immigration department verloopt via mijn toekomstige australische werkgever (ik heb dus zelf geen inzicht in de aanvraag en krijg mails van de HR afdeling van de werkgever) en dat ze daar bij de HR afdeling ontzettend slecht richting mij communiceren. Ik heb herhaaldelijk gevraagd wat precies het probleem is (moet ik gewoon méér bewijs geven van mijn Nederlandse zorgverzekering of moet ik een andere/australische zorgverzekering afsluiten?). Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op, dus ik hoop dat jullie ervaringen hiermee misschien meer inzicht geven.
Het lijkt me van de zotte als ik nu al een zorgverzekering in Australië moet afsluiten terwijl ik nog niet weet óf en wanneer ik mijn visum krijg en daar naartoe verhuis, maar als jullie dat ook hebben moeten doen, ga ik daar toch maar achteraan.
Ze suggereeerden bij de HR afdeling in Australië ook nog dat een kopie van reisverzekering wellicht ook bewijs kan zijn, maar omdat ik niet weet of dat het probleem is ben ik daar nog niet achteraan gegaan. Hebben jullie dat ook moeten doen?
Alle inzichten zijn welkom. Alvast bedankt!
Ook ik ben bezig met een 457 aanvraag, maar ik heb nú al een probleem met hun acceptatie van mijn zorgverzekering.
Bij het indienen van mijn aanvraag heb ik een scan van mijn zorgverzekeringspasje toegevoegd, zowel de voorkant als de achterkant (met EHIC erop). Ik heb alleen een basisverzekering bij VGZ en ging er vanuit dat dit goed genoeg was om te voldoen aan de eisen voor verzekering bij de aanvraag.
Maar, nu krijg ik te horen dat ik niet voldoe aan die eisen. Het lastige is dat mijn contact met de immigration department verloopt via mijn toekomstige australische werkgever (ik heb dus zelf geen inzicht in de aanvraag en krijg mails van de HR afdeling van de werkgever) en dat ze daar bij de HR afdeling ontzettend slecht richting mij communiceren. Ik heb herhaaldelijk gevraagd wat precies het probleem is (moet ik gewoon méér bewijs geven van mijn Nederlandse zorgverzekering of moet ik een andere/australische zorgverzekering afsluiten?). Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op, dus ik hoop dat jullie ervaringen hiermee misschien meer inzicht geven.
Het lijkt me van de zotte als ik nu al een zorgverzekering in Australië moet afsluiten terwijl ik nog niet weet óf en wanneer ik mijn visum krijg en daar naartoe verhuis, maar als jullie dat ook hebben moeten doen, ga ik daar toch maar achteraan.
Ze suggereeerden bij de HR afdeling in Australië ook nog dat een kopie van reisverzekering wellicht ook bewijs kan zijn, maar omdat ik niet weet of dat het probleem is ben ik daar nog niet achteraan gegaan. Hebben jullie dat ook moeten doen?
Alle inzichten zijn welkom. Alvast bedankt!