457 visa en health insurance

Hoi allemaal,

Ook ik ben bezig met een 457 aanvraag, maar ik heb nú al een probleem met hun acceptatie van mijn zorgverzekering.
Bij het indienen van mijn aanvraag heb ik een scan van mijn zorgverzekeringspasje toegevoegd, zowel de voorkant als de achterkant (met EHIC erop). Ik heb alleen een basisverzekering bij VGZ en ging er vanuit dat dit goed genoeg was om te voldoen aan de eisen voor verzekering bij de aanvraag.
Maar, nu krijg ik te horen dat ik niet voldoe aan die eisen. Het lastige is dat mijn contact met de immigration department verloopt via mijn toekomstige australische werkgever (ik heb dus zelf geen inzicht in de aanvraag en krijg mails van de HR afdeling van de werkgever) en dat ze daar bij de HR afdeling ontzettend slecht richting mij communiceren. Ik heb herhaaldelijk gevraagd wat precies het probleem is (moet ik gewoon méér bewijs geven van mijn Nederlandse zorgverzekering of moet ik een andere/australische zorgverzekering afsluiten?). Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op, dus ik hoop dat jullie ervaringen hiermee misschien meer inzicht geven.
Het lijkt me van de zotte als ik nu al een zorgverzekering in Australië moet afsluiten terwijl ik nog niet weet óf en wanneer ik mijn visum krijg en daar naartoe verhuis, maar als jullie dat ook hebben moeten doen, ga ik daar toch maar achteraan.

Ze suggereeerden bij de HR afdeling in Australië ook nog dat een kopie van reisverzekering wellicht ook bewijs kan zijn, maar omdat ik niet weet of dat het probleem is ben ik daar nog niet achteraan gegaan. Hebben jullie dat ook moeten doen?

Alle inzichten zijn welkom. Alvast bedankt!
 
Ze willen voor je aanvraag van 457 bewijs van je zorgverzekering? Klinkt apart, kan me niet herinneren dat ik iets vergelijkbaars moest doen, wel een medische test...

Wanneer je inderdaad gaat werken op een 457 is het een voorwaarde dat je een extra health insurance in Australie moet afsluiten t.z.t. Velen vallen ook onder Medicare al is niet helemaal duidelijk waarom niet iedereen daar onder valt...
 
Hoi allemaal,

Ook ik ben bezig met een 457 aanvraag, maar ik heb nú al een probleem met hun acceptatie van mijn zorgverzekering.
Bij het indienen van mijn aanvraag heb ik een scan van mijn zorgverzekeringspasje toegevoegd, zowel de voorkant als de achterkant (met EHIC erop). Ik heb alleen een basisverzekering bij VGZ en ging er vanuit dat dit goed genoeg was om te voldoen aan de eisen voor verzekering bij de aanvraag.
Maar, nu krijg ik te horen dat ik niet voldoe aan die eisen. Het lastige is dat mijn contact met de immigration department verloopt via mijn toekomstige australische werkgever (ik heb dus zelf geen inzicht in de aanvraag en krijg mails van de HR afdeling van de werkgever) en dat ze daar bij de HR afdeling ontzettend slecht richting mij communiceren. Ik heb herhaaldelijk gevraagd wat precies het probleem is (moet ik gewoon méér bewijs geven van mijn Nederlandse zorgverzekering of moet ik een andere/australische zorgverzekering afsluiten?). Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op, dus ik hoop dat jullie ervaringen hiermee misschien meer inzicht geven.
Het lijkt me van de zotte als ik nu al een zorgverzekering in Australië moet afsluiten terwijl ik nog niet weet óf en wanneer ik mijn visum krijg en daar naartoe verhuis, maar als jullie dat ook hebben moeten doen, ga ik daar toch maar achteraan.

Ze suggereeerden bij de HR afdeling in Australië ook nog dat een kopie van reisverzekering wellicht ook bewijs kan zijn, maar omdat ik niet weet of dat het probleem is ben ik daar nog niet achteraan gegaan. Hebben jullie dat ook moeten doen?

Alle inzichten zijn welkom. Alvast bedankt!

Hi!

Je Nederlandse zorgverzekering is niet voldoende omdat je je zorgverzekering moet opzeggen wanneer je je uitschrijft uit Nederland èn voor een Australisch bedrijf gaat werken (dit ligt weer anders bij een detachering maar immigration maakt daar geen onderscheid tussen). Ze willen zeker weten dat je verzekerd bent wanneer je in Australië aankomt. Ik heb van mensen gehoord dat een reisverzekering voldoende is, wij hebben van te voren via het bedrijf een verzekering bij Bupa afgesloten. Als je dat laatste niet ziet zitten dan zou ik zeker de (doorlopende) reisverzekering proberen. Zou wel even navragen of dat een Australische reisverzekering moet zijn, aangezien je je Nederlandse reisverzekering ook moet opzeggen bij uitschrijving uit de BRP.

Groetjes, Marlous
 
Is werken wel inbegrepen bij een reisverzekering?
Ook bij onze 457 aanvraag moesten wij een private health insurance afsluiten, die moet toegevoegd worden aan het dossier en dan pas kunnen ze een visum toewijzen.
 


OFX
Back
Top