457 YES maar wat nu

Dutchies

Member
hallo allemaal.

Aangezien wij nieuw zijn en zo groen als gras dachten we hier maar eens aan te kloppen.
Het goede nieuws dan maar gelijk YES we hebben een 457 aangeboden gekregen en gaan we ,mits het behalen van de IELTS test rond april verhuizen met onze kids naar Sydney!! Heerlijk idee maar we moeten even met onze hoofd uit de Australische wolken blijven want er gaat nogal wat op ons afkomen. Wij vroegen ons af wie hier ook ervaringen mee heeft zeker met kindjes etc. Dus al jullie ervaringen tips en trucs zijn meer dan welkom. Alvast erg bedankt.

Groetjes monique

Wauw gaaf zeg, ik lees mee. Wij zijn ook bezig met een 457 en hebben ook 3 kleine kindjes. Ook verwachten we in Sydney terecht te komen.
Mijn man heeft vandaag de IELTS gedaan en wachten nu de komende 2 weken de uitslag af!

Hoi Dutchies, welkom! Zes jaar geleden zaten wij in dezelfde situatie als jullie, een 457 en op het punt om naar Sydney te verhuizen. Alleen hadden wij twee grotere kinderen, 16 en 18 jaar. Er komt inderdaad heel wat op jullie af, maar alles komt zoals het komt. Tips en trucs zijn een beetje lastig te geven omdat iedere situatie toch weer anders is. In elk geval heeft je man een baan, dus je zou al een beetje kunnen rondkijken in welke buurt je zou willen gaan wonen en wat praktisch is. Mijn man is destijds een half jaar eerder gegaan, oa om te kijken of de baan beviel en heeft toen al wat voorwerk gedaan, zoals rondrijden door de suburbs en het huren van een huis. Veel succes!

Hi Dutchies, Welkom. April, dat is al snel, kan me voorstellen dat je hoofd nu even overloopt van alle regelzaken. Maar genoeg Xpditers die lijstjes hebben gepost die je misschien verder helpen! Ik werk wel in Sydney CBD, maar woon gelukkig niet in de stad. Kan je dus niet veel vertellen over leuke wijken om te wonen. @Katja misschien, die heeft een tijd in de stad gewoond. Geen idee of er Xpditers zijn met kleine kinderen in Sydney. Hoe oud zijn ze?

Welkom! Eerste vraag die in mij opkomt: Hoezo april? Wachten jullie niet eerst op toekenning van het visum?
Sydney....ja gaaf om te wonen. Wij woonden in Annandale, Stanmore en Waterloo. Dus wel echt centrum zeg maar. De reden was het werk van mijn man. Nu zijn de omstandigheden veranderd en zijn we heerlijk naar de bergen verhuisd. Sydney dus....Super gemakkelijk, alles is dichtbij. Super duur ook helaas. Maar ja je betaald natuurlijk ook voor het gemak. In jullie geval is het belangrijk om te kijken naar scholen voor de kids. Daar zitten wat haken en ogen aan. Je kunt ze niet overal inschrijven. Ligt eraan waar je woont. Maar er zijn er hier vast wel, die daar meer van weten. En het kost ook aardig wat natuurlijk omdat jullie 457 geen permanent visum is. (note to self aanvullen op pro en con draadje).
Dus er is heel wat werk voor jullie aan de winkel denk ik. Zijn jullie van plan om tijdelijk op permanent te blijven?

Hoi hoi allemaal wat een leuke reacties dankjewel allemaal!!
Ik zal het een en ander proberen goed te beantwoorden april is eigenlijk de maand dat mijn man zijn werkgever wil dat hij kan beginnen. Maar dat moet natuurlijk wel haalbaar zijn. Dan erbij zal hij eerst alleen voorruit gaan omdat ik wil dat mijn dochter van 12 haar basisschool kan afmaken en fatsoenlijk afscheid kan nemen . Wij hebben al goed rondgekeken voor leuke wijken rondom Sydney pff best moeilijk allemaal en het hangt natuurlijk van de scholen af . Gelukkig krijgen we hulp van de werkgever. De kosten weten we dat vooral de scholen duur zijn maar we hopen met de LAFHA wat meer adem te krijgen dat zijn de punten waar we nu druk mee bezig zijn. En als de het allemaal heel goed bevalt dan willen we permanent blijven. Hoelang woon jij eral Katja?

Ik denk dat het heel verstandig is dat je man vooruit gaat. Dat is ons destijds ook goed bevallen. En dat je dochter de basisschool kan afmaken, ook dat is belangrijk. Waar is het bedrijf van je man? Misschien kan ik een beetje meedenken wat leuke buurten zijn om te wonen. Maar ik ben wel beter bekend in the Northern Suburbs :)

Hoi Janneke

Dankjewel voor je berichtje het bedrijf zit in freshwater Sydney. Wij hebben er ook een beter gevoel bij dat mijn man eerder gaat . Zo kan hij vast op pad en de kinderen kunnen hun school afmaken. We zitten wel met het probleem dat mijn dochter van 12 klaar is met de basisschool en dus moet instromen op het middelbaar onderwijs. Opzich geen probleem maar wel omdat we midden in het schooljaar in Australië aankomen. Wij vinden het erg vervelend om haar midden in het eerste brugjaar te laten instromen. Hoe hebben jullie dit gedaan met schoolgaande kinderen?

Hoi Janneke

Dankjewel voor je berichtje het bedrijf zit in freshwater Sydney. Wij hebben er ook een beter gevoel bij dat mijn man eerder gaat . Zo kan hij vast op pad en de kinderen kunnen hun school afmaken. We zitten wel met het probleem dat mijn dochter van 12 klaar is met de basisschool en dus moet instromen op het middelbaar onderwijs. Opzich geen probleem maar wel omdat we midden in het schooljaar in Australië aankomen. Wij vinden het erg vervelend om haar midden in het eerste brugjaar te laten instromen. Hoe hebben jullie dit gedaan met schoolgaande kinderen?

Je kan je kind natuurlijk ook in het nieuwe schooljaar, Januari 2017 laten instromen. Dan kan je dochter mooi wennen, haar Engels bijspijkeren en heb je de tijd om scholen te bezoeken en te kijken wat het beste bevalt.
Let op dat de LAFHA maar 12 maanden geldig is.

Hoi Frits

Daar zat ik ook te denken. Wij hebben een jaar in Schotland gewoond en opa is schots dus de kinderen zijn 2 talig opgevoed dus dat scheelt wat de taal betreft al heel wat. Kijk dat laatste wist ik dus niet dat het maar 12 maanden geldig is. Wij zijn nog druk bezig met he uitzoeken van alles en die LAFHA is echt moeilijk om uit te zoeken. Kun jij mij hier misschien wat meer over vertellen ?

Hoi Janneke

Wij hebben het gedaan zoals @FritsC al aangaf. Wij zijn in november verhuisd en mijn zoon is in het nieuwe schooljaar ingestroomd. Mijn dochter is aan het begin van het nieuwe jaar begonnen met de uni.
Freshwater, leuk! Alleen zijn de suburbs aan de kust wel weer duurder om te wonen. Je zou als je leuke en meer betaalbaarder (nou ja, wat is betaalbaar in Sydney) huizen zoekt, naar wijken als Frenchs Forest en Belgrave kunnen kijken. Dat zijn leuke wijken en volgens mij ook prima met kinderen.
Hoe het precies zat met de LAFHA zat weet ik niet meer, daar kan Frits je misschien meer over vertellen. Wel weet ik dat het mooi meegenomen was.

Hoi hoi allemaal wat een leuke reacties dankjewel allemaal!!
Ik zal het een en ander proberen goed te beantwoorden april is eigenlijk de maand dat mijn man zijn werkgever wil dat hij kan beginnen. Maar dat moet natuurlijk wel haalbaar zijn. Dan erbij zal hij eerst alleen voorruit gaan omdat ik wil dat mijn dochter van 12 haar basisschool kan afmaken en fatsoenlijk afscheid kan nemen . Wij hebben al goed rondgekeken voor leuke wijken rondom Sydney pff best moeilijk allemaal en het hangt natuurlijk van de scholen af . Gelukkig krijgen we hulp van de werkgever. De kosten weten we dat vooral de scholen duur zijn maar we hopen met de LAFHA wat meer adem te krijgen dat zijn de punten waar we nu druk mee bezig zijn. En als de het allemaal heel goed bevalt dan willen we permanent blijven. Hoelang woon jij eral Katja?

Hallo Dutchies,
Leuk nog meer Dutchies in Sydney. Wij wachten op ons permanente visum en hopen deze zomer te kunnen vertrekken met onze kinderen van 5 en 7 jaar. Bedrijf van man vriend is in Brookvale, ook in The Northern suburbs dus we zullen daar ergens op woon-werkafstand een huurhuis zoeken. In oktober hebben we daar ook veel rondgereden en veel leuke, groene wijken gezien, maar wel duur. (850-1000 per week huur)
Weten jullie dat je met een 457 visum per basisschoolgaand kind $ 5000 per jaar kwijt zijn? Voortgezet weet ik de kosten niet van.
En daarnaast vraag ik me echt af of de LAFHA nog wel bestaat. Dit is gewijzigd in 2012 en daar kom je als expat niet meer voor in aanmerking tenzij je als permanent bewoner of citizen voor je werkgever in Australie zelf moet verhuizen voor werk en daarbij 2 huizen moet bekostigen. Ik hoop voor jullie dat dit niet klopt, maar ik zou hier even goed op googelen. Wel fijn dat je man al eerder gaat en alles goed kan opzetten voor je met de kinderen komt. Dit zal voor hen veel rustiger verlopen. Succes met alle uitzoekwerk!

Weten jullie dat je met een 457 visum per basisschoolgaand kind $ 5000 per jaar kwijt zijn? Voortgezet weet ik de kosten niet van.
En daarnaast vraag ik me echt af of de LAFHA nog wel bestaat. Dit is gewijzigd in 2012 en daar kom je als expat niet meer voor in aanmerking tenzij je als permanent bewoner of citizen voor je werkgever in Australie zelf moet verhuizen voor werk en daarbij 2 huizen moet bekostigen. Ik hoop voor jullie dat dit niet klopt, maar ik zou hier even goed op googelen. Wel fijn dat je man al eerder gaat en alles goed kan opzetten voor je met de kinderen komt. Dit zal voor hen veel rustiger verlopen. Succes met alle uitzoekwerk!
Voortgezet onderwijs is ook $5000 per jaar. Uni is echt schrikbarend veel geld, maar zover zijn jullie nog niet, denk ik. Wij hadden de LAFHA in 2010/2011, dus het kan heel goed dat de regels nu anders zijn.

Jammer van die LAFHA zeg. Helaas is 457 een tijdelijk visum.
Wij zitten vanaf 2013 in Sydney en sinds eind 2015 in Blackheath. Heerlijk rustig en betaalbaar. Geweldig mooie plek midden in de natuur. Wij hebben geen kinderen, dus dat is gemakkelijker met verhuizen en verplaatsen.
Succes met alle voorbereidingen!

Hallo Dutchies,
Leuk nog meer Dutchies in Sydney. Wij wachten op ons permanente visum en hopen deze zomer te kunnen vertrekken met onze kinderen van 5 en 7 jaar. Bedrijf van man vriend is in Brookvale, ook in The Northern suburbs dus we zullen daar ergens op woon-werkafstand een huurhuis zoeken. In oktober hebben we daar ook veel rondgereden en veel leuke, groene wijken gezien, maar wel duur. (850-1000 per week huur)

hoi hoi . wat leuk nog meer gezinnen die naar de andere kant van het ruime sop gaan ;) We zijn inmeddles gaan kijken in Central coast area zoals Wyong, Umina etc. ja het is dan wat langer rijden voor mijn man maar we moeten ergens beginnen en deze plaatsten zijn betaalbaar en vooral kindvriendelijk en veilig. pff die LAFHA wat een gedoe ik krijg zoveel tegenstrijdige berichten hierover echt erg verwarrend. Ja we zijn op de hoogte van de enorme kosten wat school betreft. Voor mij is het dan ook erg belangrijk dat ik er ook bij ga werken. Jullie ook veel succes en misschien leuk om contact te houden?

• Like
Reactions: IDS
Jammer van die LAFHA zeg. Helaas is 457 een tijdelijk visum.
Wij zitten vanaf 2013 in Sydney en sinds eind 2015 in Blackheath. Heerlijk rustig en betaalbaar. Geweldig mooie plek midden in de natuur. Wij hebben geen kinderen, dus dat is gemakkelijker met verhuizen en verplaatsen.
Succes met alle voorbereidingen!

Dankjewel!! 457 is idd een tijdelijk visum maar kan wel omgezet worden in een permanent visum. We zijn niet bang dat zijn werk van de SOL lijst word afgehaald mocht er een onenigheid komen met zijn werkgever. Blackheath heb ik nog niet gekeken dus ga ik meteen even doen. bedankt voor de tip en wie weet zitten we over een tijdje bij elkaar op de koffie :)

hoi hoi . wat leuk nog meer gezinnen die naar de andere kant van het ruime sop gaan ;) We zijn inmeddles gaan kijken in Central coast area zoals Wyong, Umina etc. ja het is dan wat langer rijden voor mijn man maar we moeten ergens beginnen en deze plaatsten zijn betaalbaar en vooral kindvriendelijk en veilig. pff die LAFHA wat een gedoe ik krijg zoveel tegenstrijdige berichten hierover echt erg verwarrend. Ja we zijn op de hoogte van de enorme kosten wat school betreft. Voor mij is het dan ook erg belangrijk dat ik er ook bij ga werken. Jullie ook veel succes en misschien leuk om contact te houden?
Vergis je niet in de spits rondom Sydney. Dat is vanuit het noorden bijna niet te doen. Als je meer naar het noorden wil gaan wonen, zou ik als ik je man was met de trein op en neer gaan. Alleen heeft Freshwater geen station en dan zal hij het laatste stukje met de bus moeten (bv vanaf Hornsby). Kijk even op het internet hoe het openbaar vervoer in elkaar steekt en hoe lang je er over doet. Anders is er ook nog een handige app, tripview.

Dankjewel!! 457 is idd een tijdelijk visum maar kan wel omgezet worden in een permanent visum. We zijn niet bang dat zijn werk van de SOL lijst word afgehaald mocht er een onenigheid komen met zijn werkgever. Blackheath heb ik nog niet gekeken dus ga ik meteen even doen. bedankt voor de tip en wie weet zitten we over een tijdje bij elkaar op de koffie :)
Na twee jaar kun je in principe voor een PR in aanmerking komen. Hou er rekening mee dat je niet gemakkelijk van werkgever kunt verwisselen met een 457 visum. Ook al staat het beroep van je man op de SOL, dat proces wil je echt niet in gaan. Maar daar kan @Katjavdl je alles over vertellen bíj de koffie :)

Vergis je niet in de spits rondom Sydney. Dat is vanuit het noorden bijna niet te doen. Als je meer naar het noorden wil gaan wonen, zou ik als ik je man was met de trein op en neer gaan. Alleen heeft Freshwater geen station en dan zal hij het laatste stukje met de bus moeten (bv vanaf Hornsby). Kijk even op het internet hoe het openbaar vervoer in elkaar steekt en hoe lang je er over doet. Anders is er ook nog een handige app, tripview.

Bedankt voor je berichtje . Het bedrijf zit in Freshwater maar hij werkt op veel gebieden zoals Palm beach eastern suburbs Maroubra etc. Voor hem is het geen optie om met het openbaar vervoer te gaan ivm dat hij een pick up vol gereedschap heeft en hij moet van bouw naar bouw kunnen rijden. het is knap lastig om een betaalbaar stekje te vinden. We hebben een groot gezin dus 4 slaapkamers is een must en dan word het allemaal knap duur.

Na twee jaar kun je in principe voor een PR in aanmerking komen. Hou er rekening mee dat je niet gemakkelijk van werkgever kunt verwisselen met een 457 visum. Ook al staat het beroep van je man op de SOL, dat proces wil je echt niet in gaan. Maar daar kan @Katjavdl je alles over vertellen bíj de koffie :)

Nee dat proces willen wij ook zeker niet ingaan. We gaan ervan uit dat het goed komt je kan je helaas niet op alles voorbereiden. De klik is goed en hij heeft een contract voor 4 jaar. Ik denk dat het een goede start kan zijn van iets moois en permanent. Misschien met zijn 3en een kop koffie doen? :)

Back