457 YES maar wat nu

O, dus het is niet alleen woon/werkverkeer? Hopelijk kan hij in de baas zijn tijd rijden. Sydney is rond de spits echt een drama. De noordelijke suburbs zijn wel mooi, maar door hun bodemgesteldheid niet altijd effectief wat wegennet betreft, vooral niet als je oost-west gaat. Om een beetje een indruk te krijgen: wij woonden meer naar het westen (rustiger) en mijn man was net voor of net na de spits al een uur reistijd kwijt voor een afstand van 26 km. Daarbij hoefde hij nog niet eens naar de drukkere oostelijke suburbs.

Last edited:
Nee dat proces willen wij ook zeker niet ingaan. We gaan ervan uit dat het goed komt je kan je helaas niet op alles voorbereiden. De klik is goed en hij heeft een contract voor 4 jaar. Ik denk dat het een goede start kan zijn van iets moois en permanent. Misschien met zijn 3en een kop koffie doen? :)
Zo is het, altijd van het positieve uitgaan. Zo is het bij ons ook gegaan. In elk geval is er wel een mogelijkheid om van baan te veranderen als je beroep op de SOL staat. Wij wonen tegenwoordig in de buurt van Brisbane, een beetje ver voor een kopje koffie, maar ik kom nog wel eens in Sydney omdat mijn dochter daar nog woont/studeert.

O, dus het is niet alleen woon/werkverkeer? Hopelijk kan hij in de baas zijn tijd rijden. Sydney is rond de spits echt een drama. De noordelijke suburbs zijn wel mooi, maar door hun bodemgesteldheid niet altijd effectief wat wegennet betreft, vooral niet als je oost-west gaat. Om een beetje een indruk te krijgen: wij woonden meer naar het westen (rustiger) en mij man was net voor of net na de spits al een uur reistijd kwijt voor een afstand van 26 km. Daarbij hoefde hij nog niet eens naar de drukkere oostelijke suburbs.

Klopt het is woon/werkverkeer maar het is niet de bedoeling dat hij 4 uur per dag kwijt is om op en neer te rijden. Zijn werkgever gaf deze plaatsen aan als goed en toch nog redelijk in de buurt van de projecten af zo'n 80 min rijden. Jullie wonen in Brisbane! wat gaaf hoe zijn jullie daar zo terecht gekomen?

Nou vind ik 80 minuten ook nog best wel lang (heen en terug ook bijna 3 uur). Kijk ook eens naar de wijken boven Hornsby, zoals Asquith, Mt Colah en Mt kuring gai of Hornsby Heights etc., ook beter betaalbaar en dan hoeft hij in elk geval niet over de brug over de Hawkesbury river, want dat is volgens mij wel een knooppunt 's ochtends.
Mijn man werkt in de olie en gas industrie. Het hoofdkantoor van het bedrijf zit in Sydney (Bankstown), maar de klanten zitten meer in Queensland. Na een paar jaar en een andere functie binnen hetzelfde bedrijf bleek dat het handiger was om naar QLD te verhuizen. Brisbane is leuk, rustiger dan Sydney en de huizen zijn goedkoper. Maar ik vind Sydney ook nog steeds een geweldige stad, hoor!

Last edited:
Nou vind ik 80 minuten ook nog best wel lang (heen en terug ook bijna 3 uur). Kijk ook eens naar de wijken boven Hornsby, zoals Asquith, Mt Colah en Mt kuring gai of Hornsby Heights etc., ook beter betaalbaar en dan hoeft hij in elk geval niet over de brug over de Hawkesbury river, want dat is volgens mij wel een knooppunt 's ochtends.
Mijn man werkt in de olie en gas industrie. Het hoofdkantoor van het bedrijf zit in Sydney (Bankstown), maar de klanten zitten meer in Queensland. Vandaar dat na een paar bleek dat het handiger was om naar QLD te verhuizen. Brisbane is leuk, rustiger dan Sydney en de huizen zijn goedkoper. Maar ik vind Sydney ook nog steeds een geweldige stad, hoor!

tja het is niet heel dicktbij dat klopt maar hij is het wel gewend. Ik had ook in die buurten gekeken maar niet echt iets te huur op dit moment.ik vond dat je daar toch minder krijgt voor het geld als bijvoorbeeld Wyong. Er is in iedergeval nog genoeg uit te zoeken. Brisbane trok ons ook heel erg maar het werk voor mijn man ligt meer in de omgeving van Sydney, maar goed je weet nooit hoe de toekomst eruit komt te zien. Ik las idd dat de LAFHA eraf is ,dat is jammer . Maar de school prijzen liggen nu ook anders wat eerst $4000 pp was is nu $4000 voor het 1e kind en $2000 voor het 2e kind. Nog behoorlijk veel maar scheelt toch weer iets.

tja het is niet heel dicktbij dat klopt maar hij is het wel gewend. Ik had ook in die buurten gekeken maar niet echt iets te huur op dit moment.ik vond dat je daar toch minder krijgt voor het geld als bijvoorbeeld Wyong. Er is in iedergeval nog genoeg uit te zoeken. Brisbane trok ons ook heel erg maar het werk voor mijn man ligt meer in de omgeving van Sydney, maar goed je weet nooit hoe de toekomst eruit komt te zien. Ik las idd dat de LAFHA eraf is ,dat is jammer . Maar de school prijzen liggen nu ook anders wat eerst $4000 pp was is nu $4000 voor het 1e kind en $2000 voor het 2e kind. Nog behoorlijk veel maar scheelt toch weer iets.

Mooi dat die schoolkosten minder zijn en als je na 2 jaar voor een PR gaat dan zijn deze kosten te overzien. Kon je man niet ook direct voor een PR gaan? Kost iets meer tijd, maar dat geeft in Australie uiteindelijk wel minder kosten en wat meer zekerheden. Wij worden ook gesponserd, maar via een goedgekeurd skills assessment en daarna de nominatie door het bedrijf komen we in aanmerking voor een PR.

Mooi dat die schoolkosten minder zijn en als je na 2 jaar voor een PR gaat dan zijn deze kosten te overzien. Kon je man niet ook direct voor een PR gaan? Kost iets meer tijd, maar dat geeft in Australie uiteindelijk wel minder kosten en wat meer zekerheden. Wij worden ook gesponserd, maar via een goedgekeurd skills assessment en daarna de nominatie door het bedrijf komen we in aanmerking voor een PR.

Mijn man is gevraagd en omdat de projecten al in April beginnen zit er een beetje haast bij. Hij wil dit ook niet laten schiet en aangezien er een hele goede klik zit en hij dit soort projecten erg graag doet. We zijn nog bezig met onderhandelen wat betreft een tegenmoet voor de Scholen voor de kids

Ah man, de Military road van Brookvale naar Centrum vice versa (en dan door naar Maroubra) Heb die in December twee dagen gedaan. Spits of geen spits. Niet te doen zeg :(

Het is wel een mooie omgeving met de Hawkesbury, Dangar Island, Hunter Valley en de stranden allemaal dichtbij. Ga vooral zelf met de trein als je naar Sydney wil. Dat stuk schijnt prachtig te zijn met de trein. Zelf nooit gedaan (alleen maar met de auto via de Highway), maar had het nog graag eens willen doen.

Het is wel een mooie omgeving met de Hawkesbury, Dangar Island, Hunter Valley en de stranden allemaal dichtbij. Ga vooral zelf met de trein als je naar Sydney wil. Dat stuk schijnt prachtig te zijn met de trein. Zelf nooit gedaan (alleen maar met de auto via de Highway), maar had het nog graag eens willen doen.
Ah man, de Military road van Brookvale naar Centrum vice versa (en dan door naar Maroubra) Heb die in December twee dagen gedaan. Spits of geen spits. Niet te doen zeg :(

Ai dat is niet te doen dus! Het gemene is dat de werkplekken van mijn man elke keer ergens anders zijn waardoor je nooit een vaste reistijd hebt. Maar het meeste ligt rond palmbeach, North of northern beaches, eastern suburbs, en between vaucluse and maroubra. En allemaal wijken die nogal boven ons buget liggen helaas :(

Dus dan wordt het heel vroeg beginnen en vroeg stoppen. Maar er zijn er meer die dat doen. Sydney is echt een ramp met verkeer af en toe en de noordelijke suburbs zijn lastig qua wegennet. Toch denk ik dat Palm Beach en de noordelijke Northern beaches wel relatief goed te doen zijn. Het wordt lastig voor Freshwater, Eastern suburbs en Maroubra.

Last edited:
Ai dat is niet te doen dus!

Niet te doen... alles is relatief. Maar elke dag van Noord naar Zuid is geen optie voor mij iig. De afstand is nog OK maar veel wegen zijn echt stadsroutes zonder doorgaande mogelijkheden. Dus hou daar rekening mee.

mee eens.....wij hebben in de stad gewoond, echt in het centrum en dan is het qua openbaar vervoer nog meestal wel te doen. Auto rijden? haha ik ging altijd harder op mijn fiets....zelfs op Anzac parade. Gniffel....
dus ja bereidt je wederhelft voor op een lastig verhaal, dan heeft ie dat vast gehad. Maar nee, auto rijden in Sydney is echt geen pretje. Weinig keuze denk ik verder voor jullie. Werk is werk.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel goed gekeurd wordt (visum) dan kan je man vast het pad vrij maken voor jullie komst ;) en ja 457 ik snap dat het snel en redelijk gemakkelijk is, maar ik kan uit ervaring zeggen tegen iedereen: doe het niet, als je een andere keuze hebt. En dat uit de grond van mijn hart. En ja ik vind het hier geweldig!

• Like
Reactions: IDS
Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel goed gekeurd wordt (visum) dan kan je man vast het pad vrij maken voor jullie komst ;) en ja 457 ik snap dat het snel en redelijk gemakkelijk is, maar ik kan uit ervaring zeggen tegen iedereen: doe het niet, als je een andere keuze hebt. En dat uit de grond van mijn hart. En ja ik vind het hier geweldig!
Ik snap dat je dat zegt vanuit jullie situatie, maar het kan ook anders. Wij zijn hier op een 457 gekomen en voordat we het wisten waren er twee jaar voorbij hadden we een PR. Arthur had het naar zijn zin bij zijn baas en die twee jaar zijn echt voorbij gevlogen. Natuurlijk is het fijn als je met een skilled visum gelijk een PR hebt, maar met een 457 heb je gelijk een baan en betaalt de baas vaak de visumkosten. Aan beide visa zitten voor- en nadelen.

mee eens.....wij hebben in de stad gewoond, echt in het centrum en dan is het qua openbaar vervoer nog meestal wel te doen. Auto rijden? haha ik ging altijd harder op mijn fiets....zelfs op Anzac parade. Gniffel....
dus ja bereidt je wederhelft voor op een lastig verhaal, dan heeft ie dat vast gehad. Maar nee, auto rijden in Sydney is echt geen pretje. Weinig keuze denk ik verder voor jullie. Werk is werk.

Dankjewel voor je berichtje. Ja het is lastig kwa afstanden maar goed we hebben nog even de tijd dus misschien komt er nog wat anders op ons pad. Het scheelt dat hij lange afstanden gewend is. We hebben een jaar in Schotland gewoon en daar moest hij ook behoorlijke afstanden afleggen meestal ook nog door Edinburgh dat is ook geen pretje. Dan zijn we het verkeer in Los Angeles ook gewend dus misschien schrikken we dan niet zo erg. Maar goed ideal is anders.
Wij zijn positief over het gekozen visum en voor nu onze beste optie. Maar erg bedankt voor je advies! ! Waarom is bij jullie dit visum zo tegengevallen?

Ik snap dat je dat zegt vanuit jullie situatie, maar het kan ook anders. Wij zijn hier op een 457 gekomen en voordat we het wisten waren er twee jaar voorbij hadden we een PR. Arthur had het naar zijn zin bij zijn baas en die twee jaar zijn echt voorbij gevlogen. Natuurlijk is het fijn als je met een skilled visum gelijk een PR hebt, maar met een 457 heb je gelijk een baan en betaalt de baas vaak de visumkosten. Aan beide visa zitten voor- en nadelen.

Hoe snel ging bij jullie de hele procedure? En waar heeft jullie werkgever allemaal mee geholpen? Er komt zoveel op je af dat je soms door de bornen het bos niet meer ziet :)

Vanaf het eerste telefoontje tot de eerste werkdag duurde iets minder dan vijf maanden. Dat was inclusief de opzegtermijn die mijn man had bij zijn vorige werkgever. De werkgever had gehoopt dat mijn man een maand eerder had kunnen beginnen, maar mijn man heeft pas opgezegd toen het visum helemaal rond was en het scheelde maar een paar dagen of dat het zo was geweest. Ik weet nog dat ik blij was dat het visum even op zich liet wachten, want er komt inderdaad veel op je af. De werkgever heeft alles via een bemiddelaar laten regelen zodat mijn man alleen de benodigde papieren hoefde aan te leveren. Verder hebben ze alles betaald, visum, verhuiskosten en een paar maanden huur om de dubbele lasten te dekken die we tijdelijk zouden hebben.

Vanaf het eerste telefoontje tot de eerste werkdag duurde iets minder dan vijf maanden. Dat was inclusief de opzegtermijn die mijn man had bij zijn vorige werkgever. De werkgever had gehoopt dat mijn man een maand eerder had kunnen beginnen, maar mijn man heeft pas opgezegd toen het visum helemaal rond was en het scheelde maar een paar dagen of dat het zo was geweest. Ik weet nog dat ik blij was dat het visum even op zich liet wachten, want er komt inderdaad veel op je af. De werkgever heeft alles via een bemiddelaar laten regelen zodat mijn man alleen de benodigde papieren hoefde aan te leveren. Verder hebben ze alles betaald, visum, verhuiskosten en een paar maanden huur om de dubbele lasten te dekken die we tijdelijk zouden hebben.

Dat is erg snel ja! Wat doe jou man precies als ik vragen mag? Ik vind het ook erg spannend allemaal. We verwachten aankomende week het complete voorstel van zijn werkgever. Zijn er nog dingen waar we extra op moeten Letten ? Zo fijn dat jullie allemaal de tijd en moeite nemen jullie ervaringen en adviesen te delen met ons. Enorm bedankt!

Back