457 YES maar wat nu

Ja die van ons is ook bijna verlopen en ik wil geen nieuwe aanvragen hier. Ik heb het idd over een creditcard en geen debitcard. Of moet je daar een aantal maanden eerst voor in OZ hebben gewoond?

Voordat ik in Oz kwam kende ik het debit card principe helemaal niet. Masr debit card is niet hetzelfde als "pinpas" zoLs in NL. Je hebt Eftpos = je pinpas. (kan ook weer met savings en cheque ofzoiets - nooit in verdiept. gewoon savings)

Dan heb je debit/credit card. Werkt precies hetzelfde voor betalingen. Het enige verschil is dus dat credit card aan het einde can de maand wordt afgeschreven en je er een bedrag mee kan rood staan (a 20% rente). debit card wordt net als je pinpas meteen afgeschreven.

Ik weet dat beepmep (?) dit al schreef, maar je gaf aan echt een credit card te willen. Weet je dat zeker?

Ik weet dat beepmep (?) dit al schreef, maar je gaf aan echt een credit card te willen. Weet je dat zeker?[/QUOTE]

Ik ben nog steeds op zoek naar "het boompje in de tuin";)

Waarom zou je geen credit card willen hebben???? Zolang je maar niet rood staat.
Handig bij reserveren van vluchten, borg voor hotel en huur auto en het online bestellen van zaken waarbij een debit card of pinpas niet altijd wordt geaccepteerd.

Ik weet dat beepmep (?) dit al schreef, maar je gaf aan echt een credit card te willen. Weet je dat zeker?

Mijn credit card via Westpac is gratis (als ik een bepaald bedrag per jaar erop uitgeef), geen rente als ik het binnen 55 dagen afbetaal (eitje voor mij over het algemeen met een max. van $5000 te gebruiken) en ik krijg er gratis reisverzekering bij als ik de tickets boek met de credit card boven een bepaald bedrag.

No skin off my nose dus.... en alleen maar extra's!

Het kan ook prima en er zitten reward programma's aan vast die aardig lucratief kunnen zijn. Ze hopen natuurlijk dat je wel gebruik gaat maken van het krediet. Een oud collega van mij zweerde erbij alleen maar voor het reward programma en een andere collega had al jaren zijn max credit aan schuld en tikte iedere maand $300 aan rente af.

Ik ben van de stempel dat ik geen geld uitgeef dat er niet is. Of het nou rentevrij is of niet.*

(*zakelijk en hypotheek buiten beschouwing gelaten)

Last edited:
ja de Aussies hebben nog een beetje de struisvogel versie als het over cc gaat. Die betalen de ene af met de andere :rolleyes:o_O

Kan gunstig zijn als die een jaar lang geen rente heeft. Kan je de bespaarde rente gebruiken om de cc af te lossen. Moet je dat natuurlijk wel doen :D

edit: succes met de IELTS morgen :)

Back