Aangenomen!!!!!

Gefeliciteerd,

Vraagje: zelf ben ik al in Australie met een Sir visa, in Adelaide en overweeg om bij de politie te gaan werken, echter kreeg ik al snel te horen dat je de Austalische nationaliteit moet hebben. Heb ik het verkeerd begrepen, hoe is het bij jou in z'n werk gegaan?

Groet Judith

Top Lente, :congrats:

Suc6 met de laatste voorbereidingen, medicals en aanvraag van het visum, en natuurlijk de verkoop van je huis.. :up:
(mmm is eigenlijk nog best veel... :| )

In iedergeval houd ons op de hoogte.

Gr.Koen  :up:

Thanks guys voor de reacties! Ja, verschrikkelijk veel te doen nog, mijn medicals heb ik afgelopen donderdag in Utrecht gedaan. Verder moeten er nog stapels formulieren ingevuld worden (zucht), diploma's vertaald, import permits voor de honden aanvragen, mega veel dus! Woensdag komen er mensen naar m'n huisje kijken, hopelijk kopen ze het, da's dan in ieder geval een zorg minder!

Judith: Ik weet niet precies hoe Sapol het met de visa gedaan heeft. Wapol gaat voor de "120 subclass of the Western Australia Police Labour Agreement". Succes!!!

Lente

VISA APPROVED!!!

Jawel, ik ga naar Oz!!! Het is nu zeker! Ik heb het hele applicatie-pakket opgestuurd naar Dimia, en kreeg een mailtje dat het op 30 maart ontvangen was. Vervolgens kreeg ik op 4 april een mail dat het visum is goedgekeurd!!! Echt razendsnel... maar een paar werkdagen! En ik had de Ielts-test nog niet eens gedaan... ik dacht dat ik daar een mail over zou krijgen, ik had al wel een afspraak in Utrecht voor 13 mei, maar blijkbaar is het niet nodig. Ik kan nu mijn paspoort opsturen met die e-mail, en dan krijg ik mijn permanente visum!

Helaas is mijn huis nog niet verkocht, en zal ik daar op moeten wachten. Ik denk niet dat ik de juni-klas op de academy haal, hopelijk is er dan in september of oktober plek. Voor degenen in de omgeving Perth: ik heb Mandurah (Peel district) aangevraagd om te worden geplaatst na mijn opleiding. Ben al druk naar huurhuizen aan het kijken, klinkt allemaal goed!
Dus: als er nog iemand een benedenwoning met grote tuin in Arnhem zoekt: PM me even!
Groetjes, Lente

Hey Lente,

Echt super, joh :up:. Het gaat nu lekker snel zo te lezen :).
Heel veel succes met het verkopen van je huis, hopen dat er snel kopers komen.
Enne, september/oktober is het zo, hoor, al lijkt het nu nog even ver weg.

Groetjes,
Mel

Gefeliciteerd met je visa Lente  :cheer:

Hopelijk wordt het snel echt lekker weer, dat helpt met kijkers.  Veel succes met de verkoop.

Groetjes,
Susan

Gefeliciteerd Lente!!En nu maar hopen dat je huisje gauw verkocht gaat worden.

Clair.

Hi gefeliciteerd met het behalen van je visum  :up:

Suc6 met alles en heelf veel plezier met het naartoe leven van de datum van vertrek.  :-D

Gr.Koen

Heee Lente!

Van harte gefeliciteerd met het verkrijgen van je visum! Sterkte met het afronden van alles in Nederland.

Enne.........mocht je deze auto tegenkomen in of rondom Perth:

Chooky005.jpg

Dan ben ik dat en ik rij nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit te hard  :lol:

See ya,

Marielle

Hé Marielle,

Ik zal 'm in de gaten houden! (Kan ik weer eens Nederlands spreken, dus reken maar dat 'ie aan de kant gaat!)
Waarschijnlijk zal ik in of rond Mandurah geplaatst worden, dus wie weet... zie ik je nog!
Groetjes, Lente

Wouw, top zeg zo snel als dat kan gaan!
Nu zit ik net te denken, toen ik in 2002 op vakantie was in Australië, toen ben ik van Perth naar Adelaide toe gereist en ben ik nog op het politie bureau van Fremantle geweest nadat ik zag dat de rechterbuitenspiegel van mijn huurauto eraf lag (vast een dronken figuur die snachts er met zijn auto tegenaan was geknalt).

Wordt je op dat bureau gestationeerd Lente?

Tot slot:
De politie is mijn beste vriend!

[quote author=Lente link=topic=3863.msg55278#msg55278 date=1144578603]
VISA APPROVED!!!

Helaas is mijn huis nog niet verkocht, en zal ik daar op moeten wachten.

Dus: als er nog iemand een benedenwoning met grote tuin in Arnhem zoekt: PM me even!
Groetjes, Lente

[/quote]

Hai Lente

van harte gefeliciteerd met je visum, maar nog even over de verkoop van je huis. Misschien is onze ervaring ook een idee voor jou zodat je niet hoeft te wachten tot je huis verkocht is?

Wij hebben eind vorig jaar besloten om alvast naar OZ te gaan zonder dat het huis verkocht was. We hadden eerst een aantal maanden geprobeerd om het zelf te verkopen en toen dat niet lukte hebben we het in augustus overgedragen aan een plaatselijke makelaar.
We waren niet helemaal zeker of de vraagprijs niet te hoog was, maar we wilden het er absoluut voor hebben. Je kunt dan twee dingen doen. De reis afblazen en net zolang wachten tot er iemand komt die de vraagprijs wil betalen of vertrekken en kijken wat er gebeurt in een markt met lage hypotheekrentes en stijgende huizenprijzen (ondanks de berichten dat de prijzen zakten).

We hebben voor het laatste gekozen en toen we eind november vertrokken waren er wel wat mensen geweest maar geen echte kopers.
We hadden zorgvuldig gezocht naar een makelaar die volgens ons integer en professioneel was en hem ook gevonden. Met hem hadden we afgesproken dat hij een oogje op ons huis zou houden en regelmatig contact met ons zou houden via email.
Onze dochter hadden we gevolmachtigd om te tekenen bij een eventuele verkoop. De buurvrouw zou op het huis en de post passen.

We zaten nog maar goed en wel ergens in NSW toen het begon te lopen. Er zijn in totaal vier belangstellenden geweest en uit dat kleine groepje zijn ook de kopers gekomen. De akte is in maart gepasseerd en we hebben de vraagprijs gekregen door voet bij stuk te houden in de onderhandeling.

We huurden al in OZ en wilden het geld wel op de bank hebben maar er was geen haast bij omdat we in OZ toch nog niets mochten en wilden kopen.
We hebben de hele verkoop via e-mail en in een paar telefoongesprekken geregeld.
Aktes, etc. zijn ons opgestuurd zodat we na konden kijken en alle wijzigingen zijn ook weer goed verwerkt.

Hoewel we het eerst heel vervelend vonden om ons huis zo achter te laten met de winter op komst enzo is alles toch nog goed afgelopen.

groet,

Annelies

Hoi Annelies,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ja, ik heb er ook over zitten denken om alvast te gaan. Ik kan wel iemand machtigen om een handtekening te mogen zetten. Alleen heb ik eigenlijk het geld wel nodig om de verhuizing te kunnen betalen, de tickets en de quarantaine voor de honden, enzo. Ook zal ik daar een huis moeten huren, en om dubbele maandlasten te hebben, ga ik denk ik niet trekken... Dus dan zal ik m'n huis weer moeten verhuren, maar dat is natuurlijk ook altijd een gok (straks is m'n huisje helemaal uitgewoond!). Dus hoop ik echt dat het snel verkocht is. Het is een starterswoning, dus voor de meeste mensen goed betaalbaar... duimen dus!
Groetjes, Lente

Back