Aanmelding uni en studenten visa

Heeft iedereen mijn berichtje gemist ofzo  :lol:?
Hier nog een keer dan:
[quote author=Gwen link=topic=9887.msg135802#msg135802 date=1238504238]
Volgens mij is dat wel mogelijk.
om het zeker te weten moet je even naar www.immi.gov.au gaan en dan op Finding a Visa klikken.
Als je dan die wizard start, en jouw situatie invult krijg je het visum dat je kan aanvragen.
Ik heb het even geprobeerd, en heb ingevuld dat je in australie bent als je het visum aanvraagt, en dan kom ik uit op een subclass 573 visum.

Zie de info hieronder:
Higher Education Sector (subclass 573) visa
Visa Basics
This visa is for international students applying to study in Australia and whose main course of study is one of the following:
bachelor degree
associate degree
graduate certificate
graduate diploma
masters by coursework.

This visa is also used:
to renew your current student visa
to apply for a family member to join you in Australia.

You must have:
been accepted to study full-time in a registered course at an educational institution in Australia
enough money to pay for travel, tuition and living expenses for yourself, your spouse and your dependent children (whether or not they are accompanying you to Australia) for the duration of your stay in Australia.
More information about eligibility


[/quote]
 
Maar er staat niet expliciet in dat je in Australie mag zijn tijdens de aanvraag. Tenzij je dit bedoelt:

[quote author=Gwen link=topic=9887.msg135802#msg135802 date=1238504238]
This visa is also used:
to renew your current student visa
to apply for a family member to join you in Australia.
[/quote]

Maar dat gaat om het hernieuwen van een al bestaand studenten visum. Er staat niks over het binnenkomen op een toeristenvisum en dan een aanvraag voor een studenten visum indienen.
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9887.msg135812#msg135812 date=1238526276]
Maar er staat niet expliciet in dat je in Australie mag zijn tijdens de aanvraag. Tenzij je dit bedoelt:

[quote author=Gwen link=topic=9887.msg135802#msg135802 date=1238504238]
This visa is also used:
to renew your current student visa
to apply for a family member to join you in Australia.
[/quote]

Maar dat gaat om het hernieuwen van een al bestaand studenten visum. Er staat niks over het binnenkomen op een toeristenvisum en dan een aanvraag voor een studenten visum indienen.
[/quote]

ja idd omdat ik het niet zag staan ergens was ik een beetje in de war:p
maar gelukkig kan ik gewoon op een toeristenvisum erin en dan overzetten in studentenvisum.
 
dat zijn niet mijn woorden. Ik denk ook dat het wel kan, maar ik weet het niet zeker. Als je een WHV (en ik denk dus ook een studentenvisum) aanvraagt en je vraagt daarna een toeristenvisum aan, vervalt je WHV. Dus denk daar om. Een WHV MOET je altijd buiten australie aanvragen, dus vandaar dat ik nog wat twijfels heb over het studentenvisum. Je zou gewoon de gok kunnen nemen en als je al een probleem krijgt dan kun je altijd nog op en neer NZ (om 'm daar aan tevragen ofzo).
Verder.. hoe zit het met je tickets?? Als je op een toeristenvisum binnenkomt zul je een retour ticket (of eigenlijk een ticket het land uit) moeten kunnen overleggen. Met een studentenvisum zal dit wel anders zijn gok ik.. hoe ga/wil je dit oplossen?
 
Bedankt mensen!
Wij moeten nl uiterlijk 16 okt Indonesie verlaten,terwijl we eigenlijk pas in jan naar Aus wilden(op een studentenvisum dus).
In eerste instantie wilden we eerst gaan verlengen in Singapore,maar we kunnen net zo goed door naar Melbourne dan,op een toeristenvisum,als ik het goed begrijp.
Ik was van plan om via IDP Jakarta de aanmelding bij Tafe Holmesglen te doen.
 
In mijn tekst staat het volgende:
[quote author=Gwen link=topic=9887.msg135802#msg135802 date=1238504238]
Ik heb het even geprobeerd, en heb ingevuld dat je in australie bent als je het visum aanvraagt, en dan kom ik uit op een subclass 573 visum.
[/quote]

Dus ik denk dat het wel moet lukken, anders had de wizard dit visum niet aangegeven als optie.
Als ik intyp dat je vanuit Nederland of Indonesie aanvraagt, geeft hij hetzelfde visum aan.

Groetjes
 
Hmm ik heb nog wat gevonden:

How to Apply

On this page:
- Outside Australia
- In Australia
- Students under 18 years applying in Australia
- After you lodge your application
- More information


In Australia

To apply for your first student visa or to renew your current student visa:

you can apply online, by post or in person
Note: You cannot apply more than 93 days (3 months) before your course starts for your first Student visa.
There are no restrictions for students applying for a further Student visa in Australia by post or in person, however applications made more than 93 days in advance of the course commencement date will be carefully assessed and may be refused if a decision-maker considers the applicant is unlikely to be a genuine student
a family member can apply for a dependant student online, by post or in person on the same application as the student.
Note: A family member cannot apply online separately from the student. They can apply separately by post or in person.


http://www.immi.gov.au/students/students/573-1/applying.htm
 
[quote author=Gwen link=topic=9887.msg135818#msg135818 date=1238534494]
Hmm ik heb nog wat gevonden...
[/quote]

Dat wou ik ook net zeggen.. Je kan ook op toeristenvisum heen gaan, daar ter plekke inschrijven voor Uni en DAN personlijk een studentenvisum aanvragen. Stuk sneller ook, als 't net zo gaat als andersom. Ik was in Aus op studentenvisum en ging van studenten- naar tourist visum... En dat was in 1 bezoek aan immigration office geregeld. alleen moet je dan wel Proof of funds etc hebben.... Dus bewijs dat je over genoeg geld beschikt om voor jezelf te kunnen zorgen de periode dat je visum geldig is.. Zeker nu de aussies hun banen voor zichzelf willen houden (ik ben al een tijdje op zoek naar een bijbaantje hier in Melbs, maar het 'international student' schijnt niet te helpen...)

Meer vragen hoor ik wel hoop ik!!!

Mitzi x
 
Das ook een goeie>van student naar touristvisa,want het liefst zou ik aan de slag willen zodra ik mn papiertje heb.Opleiding duurt 6 maanden.Dus zou wel goed uitkomen als ik wat meer tijd krijg om werk te vinden.
Proof of funds lijkt me geen probleem,mijn man krijgt inkomen uit NL.Voor het Indonesie visum moest hij dit ook laten zien.
 
Jup, toeristenvisum is in 2 dagen geregeld (1 dag om het formulier te downloaden en in te vullen, 2e dag om naar het immigration buro te gaan)

Alleen was mijn visum een "no further stay" visum.... Dus kon niet verlengen oid. Misschien waard om te kijken wat de opties daar zijn?? Ik moest zowieso terug naar NL om mn school te regelen plus financien etc, maar kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Xx Mitzi
 
[quote author=MelbMitz link=topic=9887.msg135869#msg135869 date=1238618202]
Jup, toeristenvisum is in 2 dagen geregeld (1 dag om het formulier te downloaden en in te vullen, 2e dag om naar het immigration buro te gaan)
[/quote]

2 dagen? 10 minuten bedoel je? Mijn ouders zijn nu hier op een toeristenvisum. Electronisch aangevraagd en binnen 10 minuten de bevestiging per e-mail dat het toeristenvisum is toegekend....
 
Was vorig jaar mei helemaal vergeten een toeristenvisum aan te vragen, kwam op schiphol om in te checken, even betalen en hup ik had een visum, duurde nog geen 5 minuten.

groetjes  Johan
 
[quote author=Maluka link=topic=9887.msg135870#msg135870 date=1238619728]
[quote author=MelbMitz link=topic=9887.msg135869#msg135869 date=1238618202]
Jup, toeristenvisum is in 2 dagen geregeld (1 dag om het formulier te downloaden en in te vullen, 2e dag om naar het immigration buro te gaan)
[/quote]

2 dagen? 10 minuten bedoel je? Mijn ouders zijn nu hier op een toeristenvisum. Electronisch aangevraagd en binnen 10 minuten de bevestiging per e-mail dat het toeristenvisum is toegekend....
[/quote]

Pff... Lees dannnnnnn
Ik was al in Sydney.. Dus WEL twee dagen, 1 dag om t papierwerk in orde te krijgen en de volgende dag had ik mn visum. Over 't internet zou ik niet weten, maar mijn studentenvisum had ik binnen een maand.

Toeristenvisum is heel iets anders, is ook gratis in de meeste gevallen.

XxX Mitzi
 
Hmmm via een Nederlandse school een gehele studie in het buitenland volgen, dat zou voor mij een mooie oplossing zijn. Zal daar eens onderzoek naar doen.

Ik ben momenteel van plan om in Februari een studie te starten.
 
Back
Top