Aanvraag opgestuurd in september ?

Ines

New Member
Hallo iedereen!

Vroeg me af wie er nog een aanvraag heeft opgestuurd in september en of jullie al iets gehoord hebben ?

Groetjes

Ines

Wij zitten op hetzelfde schema als jij. 29 september aanvraag (Skilled Independent) bij ASPC aangekomen. 27 november acknowledgement ontavngen. Tot nu geen verder bericht. Wij verwachten begin april uitsluitsel te krijgen.

groet,
Rob

Hoi Ines en anderen,

Wij hebben ook onze applicatie gedaan in sept (13 sept) en 20 november hebben onze acknowledgement letter ontvangen. Een dezer dagen verwachten wij wel een case officer te krijgen (als je austimeline volgt).
Frank100 (ook member van dit forum) hier heeft zijn visum al (gekregen in januari!)en deed in augustus zijn aanvraag....Dus er is nog hoop voor ons :up:
Volgens mij varieert het krijgen van een case-officer tussen de 5 en 7 mnd, alhoewel de engelsen echt een stuk sneller gaan  :x  Maar ja uiteindelijk......

ps gaan jullie medicals en VOG frontloaden, of hebben jullie dat al gedaan?
Wij zijn nu bijna klaar met de medicals,

Groetjes Marie

Hallo Marie,

Ja, wij gaan frontloaden.....in de hoop dat het dan wat sneller gaat. Onze medicals zijn vorige week opgestuurd en de vog gaan we vanavond doormailen.
Ik verwacht eigenlijk ook dat er elk moment een case officer kan toegewezen worden maar het wachten duurt toch lang als je ziet dat er mensen zijn die na ons hebben ingediend en al nieuws hebben gekregen.... 
Alvast bedankt voor de reactie en laat maar weten als jullie nieuws hebben ontvangen !

Veel succes !

Hoi Ines,

Vandaag gaan wij onze medicals opsturen en als het VOG binnen is gaan we het doormailen (we hebben het 1.5 week geleden opgevraagd). Wij hopen ook dat het dan sneller gaat, maar helaas vandaag nog geen bericht ontvangen van een case-officer :|!
Dat wachten blijft balen!

Zodra we wat horen laten we het gelijk weten....

Groetjes Marie

Hey!

Wij hebben precies 2 weken moeten wachten op het VOG maar die moest wel naar Belgë opgestuurd worden dus je zal het wel morgen in de bus krijgen....
Hebben jullie al een idee naar welke staat jullie willen gaan ?

Groetjes

Hoi Ines,

Wij zijn van plan naar WA Perth te gaan. Dit vanwege de vele mogelijkheden voor Menno als mechanical engineer. En natuurlijk het mooie klimaat en de omgeving!
Zelf zal ik me nog moeten orienteren want mijn artsendiploma's gelden niet in australie (in geen enkele staat dus :-() . We hebben 2 kleine mannetjes, Marlon van 2.5 jaar en Nick van bijna 6 maanden dus ik wil een eigenlijk een leuke balans vinden tussen mijn kinderen en mijn werk.

Waar zijn jullie van plan heen te gaan?

Groetjes Marie

Hi Marie,

Je vertelde dat je artsendiploma's niet gelden in Australie.
Kun je daar iets meer over uitwijden?

Mariette

Hey Marie!

Wat vervelend van die diploma's! Zou zelf ook graag werken en toch veel tijd met de kinderen doorbrengen.
Wij zijn van plan om naar Melbourne te gaan, als alles lukt tenminste....maar Perth is ook een leuke stad hé!

Gisteren de VOG doorgemaild....nu kunnen we echt niks meer doen.

Succes met wachten.....
ines

Hoi Mariette,

Om in Australie te registeren als arts moet je de AMC-examens afleggen (opnieuw het arts-examen) en vervolgens moet je een jaar onder supervisie werken. Je kunt ook geregistreerd worden onder conditional registration dat is tijdelijk dus en dat kan als je bijv in area of need gaat werken (meestal outback locaties). Ik begreep dat vooral het registeren veel tijd en geld kost en dat uiteindelijk iedereen voor hun permanente registratie wil gaan.

Dus in die zin gelden mijn diploma's dus niet omdat je opnieuw je arts-examen moet afleggen  :p dat is dus minder.....(daarbij je IELTS trouwens op academisch niveau op alle fronten een 7, was vroeger hoger)

Gr. Marie

Melbourne :

omdat we daar een tijdje hebben gewoond op een working holiday visum en we het een héél leuke stad vonden
omdat een goede vriend van ons daar woont
omdat we eigenlijk niet naar Sydney en Adelaide willen gaan

Eigenlijk is het moeilijk uit te leggen, want de andere steden zijn op zich ook wel leuk.

We hebben nog getwijfeld over Perth maar blijven toch een voorkeur hebben voor Melbourne. Ik heb wel de indruk dat de meeste mensen naar Perth en Adelaide gaan....

Groetjes

Hey!

Nee, nog niks.... :cry:

Ben steeds ongeduldiger aan het worden. Op de site van British Expats heeft bijna iedereen nu al een case officer......
Aangezien we de medicals en VOG hebben gefrontload, twijfelen we of we hiervoor nog een request zullen krijgen of niet....
Onze migration agent heeft ons ook gezegd dat de Dimia misschien niet eens laten weten of er een case officer wordt toegewezen.....
We weten dus eigenlijk niet goed waar we momenteel op wachten :eek:)

Denk dat ik toch nog eens ga checken met de migration agent .....

Ondertussen blijven we vlijtig onze spulletjes inpakken. Hebben nu al 28 dozen gevuld, vertrekkensklaar....

vele groetjes

Haha dus jullie zijn ook aan het inpakken wij ook hoor! Minstens een doos of 10...Maar dan heb je helemaal het idee dat je zo weggaat en duurt dat wachten weer erg lang! Onze medicals zijn nu een week geleden opgestuurd dus volgende week maar eens even checken of het goed is aangekomen :wink: Onze VOG gaan we dit weekend per email versturen (wij hebben er ook nog een van Suriname waar we gewoond hebben dus die moesten we laten vertalen).

Naja toch maar weer wachten..........

Wanneer willen jullie vertrekken? Wij hebben ons huis per 1 mei verkocht dus wij hopen in juni wel te vertrekken. Nog wel wat geregel want Menno wil zijn old-timer meenemen en daarvoor heeft hij het visum nodig. Argggh dat kun je dus niet van te voren regelen.

Veel succes maar weer!

Groetjes!

We hebben gisteren naar onze migration agent gebeld. Aangezien we nu de medicals en vog hebben gefrontload, zullen we ook geen request meer krijgen voor de medicals. Het bericht van een case officer komt dikwijls samen met de request voor medicals. We kunnen dus niet inschatten hoever ze al zijn met ons dossier.
Er zijn wel dossiers die na ons hebben ingediend en die al een request hebben gekregen dus het zou kunnen dat ze met het onze al bezig zijn....alleen weten we het niet zeker. Enkel vermoedens. Het is dus wachten op de finale beslissing. Als ze nu aan het dossier begonnen zijn, dan duurt het gemiddeld twee maanden voor we het visum wel of niet krijgen.
We gaan nu proberen om er twee maanden niet te veel aan te denken. We gaan wel door met de voorbereidingen (ook al geeft dit een beetje valse hoop) en hopen stiekem dat we ook in juni kunnen vertrekken....

Ben optimistisch vandaag maar als we tegen begin mei nog niks hebben gehoord dan ga ik wel huilen.... :cry:

Wat vervelend dat je zonder visum niks kan regelen voor de auto! Maar als al de rest al gedaan is, dan is het al heel wat! Hoe drukker we nu zijn met de voorbereidingen, des te vlugger de tijd vliegt ! (hoop ik)

Jullie ook veel succes!

Juni moet gewoon lukken! We blijven optimistisch :up:
Gewoon doorgaan met pakken....
Ik had ook gezien dat er mensen na ons de aanvraag hadden ingediend al een request hadden gekregen, zelfs non-priority cases worden al behandeld van eind aug. Dus de priority-aanvragen van half sept. moet dan niet lang meer duren :p. (jullie zijn ook priority?)
Toch geloof ik niet dat ze  2 maanden over een finale beslissing doen (zeker niet als austimeline bekijkt). Tja helaas kunnen we er niets aan doen :grin:

Succes!

Joepie  :cheer:Yes we hebben een request for medicals en VOG gekregen! Het migratiebureau belde net dat ze dat request al "a couple of days ago" ontvangen had!!!! Vergeten ons even op de hoogte te stellen??? Nou zijn we blij dat onze medicals en VOG al weg zijn. We moeten alleen nog de officiele papieren van Nick's geboorte opsturen (hadden we wel per email gedaan). En dan kunnen we in spanning afwachten wanneer de finale beslissing valt!!!

Groetjes Marie

Back