Aanvragen 457 visum, iemand ervaring hiermee?

jeroen240

Member
Zoals het er nu naar uit ziet horen wij eind maart of Sascha een job offer krijgt en dus een 457 kan aanvragen.

Maar ons plan is om begin april richting nieuw zeeland te gaan en hier een tijdje rond te reizen.

Nu vragen wij ons af wat immi van ons verlangd ivm de visum aanvraag, dus ielts, medicals etc etc. Zodat wij dit nu op voorhand kunnen gaan regelen.

En is het mogelijk om vanuit nz dingen tbv het visum te regelen?

Wij horen graag.

Alvast dank.

Sascha & Jeroen

-edit: sorry zie dat dit topic eigenlijk in temp visa had moeten staan.
 
Last edited:
Hi Jeroen&Sascha,
Goed nieuws dat jullie een werkgever hebben gevonden! De meeste werkgevers nemen een migration agent in de hand, die alles voor hen regelt. Je krijgt dan vanzelf bericht wat je allemaal moet aanleveren. Als je alvast een beetje wilt inlezen over dit visum en wat je allemaal met doen/aanleveren kijk je op de site van DIPB: http://www.immi.gov.au/visas/pages/457.aspx
@Katjavdl en haar man zijn onlangs vertrokken op een 457, misschien kan zij jullie wat meer vertellen..
Succes!
 
Hey Cappucino,

Niets is nog zeker maar er bestaat wel een gedegen kans dat dit gaat lukken. Maar goed geduld hebben tot maart :)

Ik had idd al op immi gekeken maar dit booklet staat vol mogelijkheden en uitzonderingen dus eigenlijk nog geen idee over het hoe en wat en gezien we tegen die tijd waarschijnlijk in NZ (of bijna) zitten is het wel handig om goed voorbereid oppad te gaan.

We zullen deze week de HR mevrouw in ozzie ook even mailen om te vragen of zij idd een migratie bureau in de arm nemen.

Thanks iig!
 
@Cappuccino helemaal waar! Wij zijn inderdaad hier op een 457.
Wat moesten wij doen?
Heel veel papieren verzamelen. En dan gaat het over diploma's, referenties, loonstroken en dat soort ongein (Trouwakte, geboorteakte) en dan vertaald natuurlijk.
IELTS test doen inderdaad, afhankelijk van wie en wat moest Max voor alle onderdelen minimaal een 6 halen en ik overall een 4,5 je, appeltje-eitje op general niveau.
Medische test werd wel verteld, maar is bij ons uiteindelijk niet nodig geweest. Wij zijn verplicht privé verzekerd.
Verklaring omtrent gedrag.
Volgens mij is het dat zo'n beetje.
Ik weet niet of jullie dit vanuit NZ kunnen regelen. Ik ben uiteindelijk zelf in de auto gestapt voor een referentie die in België aan de Franse grens zit (wat een gedoe) voor Max. Soms willen mensen gewoon echt niet meewerken. Maar gelukkig ging het meestal heel gemakkelijk en snel.
 
Ok dank voor je reactie. Ik zal even laten weten als we wat meer info uit Oz hebben. Misschien wel leuk voor de volgende met dezelfde vraag :)
 
He Jeroen,

Momenteel zit ik in het proces van het aanvragen van een 457 visa. Gelukkig heeft mijn werkgever alles geregeld via een migration agent zodat het gehele proces zo goed mogelijk verloopt.

Wat ik zoal moest regelen:

IELTS test met minimum 5 band score overall.
Health Insurance die voldoet aan 457 eisen.
Diploma (BEng)
VOG (Verklaring goed gedrag)
Werkcontract met bijbehorende papieren.

En eventueel nog röntgenfoto van mijn longen om aan te tonen dat ik geen TBC heb. Maar dit weet ik pas over een aantal weken.

Indien je eerst even NZ gaat verkennen (tip: pak het zuider-eiland) dan is het wel zo slim om van te voren zoveel mogelijk documenten aan te vragen en digitale kopie's te hebben. Zoals ik het begrijp hangt er nogal af van de functie wat voor documenten je nodig hebt. Zo moeten artsen en leraren andere meer documenten aanleveren. Succes iig!
 
Back
Top