Advies gevraagd - is er enige kans....?

Alive&Kicking

New Member
Hallo allemaal,

Na wat rondgelezen te hebben op dit forum heb ik een specifieke vraag. Ik weet dat het momenteel lastig is om een 'echte' antwoorden te geven aangezien er e.e.a. gaat veranderen. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een Nederlands paspoort, maar woon in NZ en heb daar PR visum. Mijn vriend is een Chileen die hier momenteel op een tijdelijke werk visum is voor een specifieke werkgever, echter geen werk op het moment. Hij heeft een aanvraag voor een twee jaar werkvisum in behandeling via de partner categorie.

Hij heeft ook een sponsorhip van WA, maar zijn IELTS kwam binnen op de dag dat de applications werden gesloten voor dit jaar. Hij is een oenologist, hetgeen op de SOL lijst stond, maar waarschijnlijk niet meer vanaf 1 juli 2010. Ik hoop aan het einde van het jaar mijn degree in viticulture and oenology te hebben, maar was office manager. Aangezien ik ouder ben dan 45 jaar, kan ik geen skilled visum aanvragen.
Heeft iemand een tip(s) voor ons?

Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken.
 
Mijn tip:

Mail even naar Move2Australia daar kunnen ze je precies vertellen hoe het allemaal zit.
Het kost wel wat, maar dan weet je zeker of je een kans maakt. :up:
 
Ik dacht nu juist dat een forum als dit ervoor is om het gebruik van een immigratie consulent te voorkomen - althans zo werkte het voor NZ. Wij begonnen met een emigratiebureau, maar al snel vonden wij diverse andere informatiebronnen.

Wellicht dat iemand toch wat ideeen c.q. ervaringen heeft waarmee wij aan de slag kunnen?

Bedankt
 
Maar je wil het ook wel zeker weten toch? En ieders situatie is zo verschillend, dat je dat met advies van forumleden nooit helemaal krijgt. Wel met een professional. Of zelf veel huiswerk doen...
 
Mijn beste advies....laat een kansbeoordeling doen bij M2A. Je hangt nergens aan vast en weet wel waar je aan toe bent. Nog een bijkomend voordeel: als je jouw specifieke situatie zelf gaat uitzoeken zul je veel tijd kwijt zijn en dan wellicht nog niet alles kunnen achterhalen.

Heel veel suc6
Mien
 
Wel hier een link van de site http://www.move2australia.com.au/over-move2australia.html.

Is misschien handig kun je daar je info krijgen en belangrijk gelijk de juiste info, email kost niets ( niet kwalijk bedoeld hoor) mar ben van mening dat het handiger is om de info uit eerste hand te verkrijgen.

Suk6 Bennie :up:
 
Bedankt voor dat - dit kost dus een aantal duizend dollars!!!
Maar wat zijn de ervaringen van de forumleden met dit bureau?
 
Een visum kost inderdaad wat geld. Maar een kans beoordeling (echt geen duizenden euro's) is maar een klein bedrag in vergelijking met alle kosten die je zult maken als je verhuist naar een ander land.

Er zijn een paar opties.
Je duikt zelf booklet 1 in en kijkt wat de mogelijkheden voor jullie zijn. Jullie zijn de enigen die alle ins en out's kennen met die paar regels die je in je eerste post plaatst ben je er nog lang niet. Zaken als familieleden, opleidingen, werkervaring, gezondheid en nog vele zaken meer zijn dingen die allemaal van invloed zijn op een visum aanvraag.

Een tweede optie is om een kansbeoordeling te laten doen door een bureau. Kost je inderdaad een paar honderd euro maar je hebt wel een idee of het de moeite is om met een visum aanvraag te starten. Hierna kun je ervoor kiezen om je aanvraag uit handen te geven en het door ditzelfde bureau te laten doen of je doet het zelf.

Ik bedoel het niet kwaad, maar ik ben wel van mening dat je zelf wat info mag verzamelen. Het is nu eenmaal niet zo dat een visum aanvragen iets is wat je even in een paar minuten doet. Wil je dat niet tja dan zal je toch wat meer geld op de paal moeten leggen. Daarbij zijn de kosten van een visum een druppel op een gloeiende plaat, de echte kosten krijg je pas nadat je dat visum in je bezit hebt.

Nogmaals de forumleden zijn zeker niet te beroerd om te helpen met raad en advies. Maar om nou te zeggen of jullie wel of niet in aanmerking komen voor een visum en in welke klasse dat gaat eenvoudig niet.

Succes met alles!

Chantal
 
Een kansbeoordeling is slechts € 175,-- en dan weet je het zeker, kan je daarna gewoon alles zelf doen.
(Dit is wel een goede kansbeooordeling met risico's erin, geen leden werven kansbeoordeling zoals bij veel andere bureaus.)
Wil je wel dat ze je verder helpen, dan kan dat ook en wordt dit bedrag in mindering gebracht op de rest van de kosten. :up:
 
Bedankt voor alle reacties.
Mijn vriend heeft echter al een sponsorship van WA; de kwestie is nu alleen wachten op de nieuwe regelgeving - en daar was mijn vraag ook op gebaseerd.

Verder heb ik ervaring met het emigratieproces aangezien ik in vanuit NL naar NZ ben gegaan - en ben mij erg bewust van de kosten. En zodra je in NZ bent, dan zijn die enorm hoog. Voor jullie is Euro 175.00 niet zo veel ,maar hier is het een weekloon.

Ik ga nog eens verder lezen en uitzoeken.

Groetjes,
 
Ik dacht nu juist dat een forum als dit ervoor is om het gebruik van een immigratie consulent te voorkomen - althans zo werkte het voor NZ. Wij begonnen met een emigratiebureau, maar al snel vonden wij diverse andere informatiebronnen.

Wellicht dat iemand toch wat ideeen c.q. ervaringen heeft waarmee wij aan de slag kunnen?
Beste Alive&Kicking,

Jij doet een terechte opmerking! Het valt me op dat er niemand is op dit forum die een advies geeft. Er wordt enkel verwezen naar een betaalde emigratiebureau. Opvallend vind ik dat ook op mijn vraag die ik hier heb geplaatst destijds, direct werd verwezen naar dit bureau. Hierdoor lijkt het voor mij wel of dit een reclameforum is voor dat bureau. Ik heb meerdere topic's gelezen en kom de naam van dit bureau veel meer tegen op deze site. Ook heb ik gezien dat Rob himzelf ook post op deze site. Hij doet het niet te uitgebreid, maar wel zo dat men snel doorheeft dat hij verstand van zaken heeft. Dit kan de doorslag geven voor mensen om contact met hem op te nemen voor meer informatie. En dan moet er betaald worden. Kortom, hij heeft hier een prima platform gevonden voor zijn bureau. Een kweekvijver voor vragen waarmee mensen zitten. Uitstekende reclame, beter kun je niet krijgen en het kost hem niets, alleen maar af en toe posten.
Begrijp me goed, ik wil niet afdoen aan zijn kennis, ervaring en dienstverlening, want daar lees ik alleen maar goede berichten over. Hij zal zijn vak uitstekend verstaan en hij zal echt waar voor je geld leveren. Waarom ik reageer is dat ik ook op andere fora lees en ik tref daar lotgenoten aan die met allerlei vragen zitten over diverse onderwerpen. Die hopen ervaringen op te doen van andere mensen en daarvan misschien wat te leren. Soms hebben ze geluk en zit er een professional op het forum die net de informatie geeft waar ze wat mee kunnen.
Jij vraagt ook enkel ideëen en ervaringen waarmee jij aan de slag kunt. Vervolgens wordt jij doorverwezen naar een betaalde emigratiebureau. Vragen die in mij opkomen zijn dan: "zijn hier soms mensen die aandelen in dat bureau hebben?" of is dit forum bedoeld om mensen naar dit emigratiebureau door te sturen?" en "heet de moderator van dit forum misschien ROB?" en "ik heb betaald voor advies en nu moeten anderen ook maar betalen voor advies, dan zitten we in dezelfde schuitje".
Ik weet het, ik maak mezelf niet populair op dit forum maar daar kan ik wel tegen. Helaas heb ik ook geen ideëen of ervaringen voor je, omdat ik niet thuis ben in de materie. Ik ben 44 jaar en ik weet dat ik nog maar 1 jaar heb om een via te proberen te krijgen. Die datum van 45 jaar is keihard wat ik heb gelezen. Helaas. Daarna moet je wachten tot je 55 jaar bent om weer een visa te kunnen krijgen. Ik weet niet of hierop een uitzondering is bij een sponsored visum.

Veel succes in ieder geval!
 
Zal ik het doen? Of zal ik het niet doen?

Ik kan het niet laten om te reageren :smile: Maar ik denk dat dit forum wel degelijk informatief is. Ik heb zowel bij mijn eigen aanvraag als nu tijdens de aanvraag van een partner visum veel aan dit forum. Echter je moet wel gerichte vragen stellen.

Hoe je snel en op welke manier naar Australie komt, daarop kan ik alleen op antwoorden.... Je boekt een ticket en in 24 uur ben je in Australie! Maar hoe je het voor elkaar krijgt om in Australie te blijven en om een werkvisum te krijgen? Tja daar zijn wel erg veel antwoorden op en elk verhaal/situatie is anders.

Mijn mening is dan ook je wilt naar Australie doe er dan maar wat voor. Of dit nu is een stapel flappen neerleggen bij een bureau (waarvoor je vaak zelf ook nog veel moet doen) of je regelt het lekker zelf met behulp van een forum. Wat betreft het bureau van Rob, wat is er mis met goede reclame? Lees ook eens de negatieve ervaringen van veel forum leden over andere bureau's, dan weet je waarom M2A zo ontzettend vaak genoemd wordt.

Nee, ik heb mijn visum niet via dit bureau, ik heb mijn aanvraag zelf gedaan. Overigens wel nadat ik een kansberekening bij ze had uitgevoerd, gewoon om een bevestiging te krijgen van iets wat ik zelf al wist. Toen ik destijds aangaf dat ik het zelf wilde regelen was dit ook geen enkel probleem en werd mij zelfs verteld dat het in mijn geval waarschijnlijk overbodig was om M2A in te schakelen. Eerlijkheid, daar hou ik van! Juist vanwege, deze eerlijke adviezen zal dit bureau zo vaak genoemd worden. Momenteel zitten wij midden in een tweede aanvraag, wederom zonder bureau en ditmaal zelfs zonder advies, maar dit betekend wel alle boekwerken en regels opnieuw doorploegen, het is immers een ander visum.

@ Harvey

Jij maakt je bij mij in elke geval niet meer/minder populair, maar naar mijn mening ben je wel erg gemakzuchtig als je hier even een heel visumpad uitgestippeld wilt hebben. Helemaal aangezien de regels de laatste tijd constant veranderen, ook tijdens een aanvraag zal je nog vaak je aanpak moeten wijzigen.

Hoe dan ook ik hoop dat zowel Harvey en Alive&kicking beiden in Australie zullen belanden.

Succes met alles.

Chantal
 
Hallo Harvey,

Als je een sponsor visa bedoeld zoals een 457 visa er een is, dan is je leeftijd geen probleem, mijn kreeg binnen 8 weken een 457 visa op de leeftijd van 55 jaar.

Groet, Magda
 
Ook wij hebben geen aandelen hoor. ;-)
We waren er zelf mee bezig gegaan en we merkten dat dat nogal wat stress gaf.
Daarom hebben we dit bureau ingehuurd.
Steven, die hier ook op de site zit, zit in de zelfde fase in het traject en die helpen we af en toe best wel.
Maar als je zelf niet goed weet wat in jouw situatie de beste weg is, kan je het beter aan iemand vragen die dagelijks in die materie zit.
daarna kan je het gewoon lekker verder zelf doen.
Je gaat toch ook naar "De Hypotheker??" :grin:
En naar een verzekeringsagent??
en je laat toch ook eerst je auto bouwen voor je erin gaat rijden?? :grin:

Maar als je mijn advies wil:

Wacht af tot je Nieuw Zeelander kan worden, emigreer dan met een NZ paspoort naar Oz.
Lukt het partner niet om met de sponsorship een visum te krijgen kan hij alsnog op een partner visum het land in komen.
Andersom is minder handig, je bent namelijk eerder 5 jaar in NZ dan dat je alles rond hebt voor een partner visum schat ik.
Ook kan je samen overnieuw met een visum traject in gaan.
Wat ook kan is dat 1 van beide een baan zoekt en dan samen richting OZ gaat.
Maar dit alles zal je zelf ook wel weten. :wink:
 
Andersom is minder handig, je bent namelijk eerder 5 jaar in NZ dan dat je alles rond hebt voor een partner visum schat ik.

Dit is niet geheel waar, de doorlooptijd van een partner visum aangevraagd buiten Australie is bij het kantoor in Berlijn 5 maanden. Voldoe je dus aan alle eisen dan ik het een kwestie van de handel opsturen en even 5 maanden wachten. Overigens bestaat momenteel ook nog de mogelijkheid om voor een interview te gaan. Je maakt een afspraak en binnen enkele dagen na het interview in Berlijn hoor je Ja of Nee.

Kort samengevat een Partnervisum is hele andere koek!

Chantal
 
Hallo Harvey,

Als je een sponsor visa bedoeld zoals een 457 visa er een is, dan is je leeftijd geen probleem, mijn kreeg binnen 8 weken een 457 visa op de leeftijd van 55 jaar.

Groet, Magda

Vanaf 55 jaar is er inderdaad geen probleem meer. Maar wel tussen 45 en 55 jaar.
 
Back
Top