Advies gevraagd - is er enige kans....?

Wacht af tot je Nieuw Zeelander kan worden, emigreer dan met een NZ paspoort naar Oz.
Lukt het partner niet om met de sponsorship een visum te krijgen kan hij alsnog op een partner visum het land in komen.
Andersom is minder handig, je bent namelijk eerder 5 jaar in NZ dan dat je alles rond hebt voor een partner visum schat ik.
Ook kan je samen overnieuw met een visum traject in gaan.
Wat ook kan is dat 1 van beide een baan zoekt en dan samen richting OZ gaat.
Maar dit alles zal je zelf ook wel weten.
wink.gif

Ja, dat ik een kiwi kan worden dat weet ik - maar jullie zullen hier ook allemaal heel bewust zijn van het feit dat je als Nederlander die ge-emigreerd is geen dubbele nationaliteit mag hebben. Vandaar......geen optie. Dat blokkeert namelijk alle andere paden om ooit nog eens in Europa op pensioen te gaan bijvoorbeeld, of lekker een jaartje in de wijnindustrie in Spanje te doen.
 
Het valt me op dat er niemand is op dit forum die een advies geeft. Er wordt enkel verwezen naar een betaalde emigratiebureau.
Dan heb je het forum niet goed gelezen. Maar buiten dat, is het niet logisch als je goede ervaringen hebt met een emigratiebureau en iemand heeft een emigratievraag die heel specifiek is, dat je die persoon naar een emigratiebureau verwijst? Rob's bureau is echt niet de enige die aangeprezen wordt.

Opvallend vind ik dat ook op mijn vraag die ik hier heb geplaatst destijds, direct werd verwezen naar dit bureau. Hierdoor lijkt het voor mij wel of dit een reclameforum is voor dat bureau.
Je vroeg naar meningen over illegaal in Australie verblijven, je had geen specifieke vraag. Als iemand dan zegt dat het een goed plan is om met een emigratiebureau om de tafel te zitten om te kijken of er echt geen mogelijkheden zijn om legaal naar Australie te vertrekken, dan vind jij dat raar?

Vragen die in mij opkomen zijn dan: [...] " of is dit forum bedoeld om mensen naar dit emigratiebureau door te sturen?" en "heet de moderator van dit forum misschien ROB?"
XPdite is een onafhankelijke website en heeft geen affiliaties met enig emigratiebureau. Reclame uitingen zijn niet toegestaan, maar leden mogen wel hun ervaringen (positief of negatief) met emigratiebureaus op het forum publiceren. Dat is ook het doel van dit forum: het delen van ervaringen.

Je insinuaties dat dit forum (mede) gerund wordt door Rob of enig ander persoon verbonden aan een emigratiebureau zijn onjuist en worden niet op prijs gesteld. Je bent gewaarschuwd!
 
Wel kan ik me helemaal bij aansluiten Lost>

Het grote punt is dat er nogal wat veranderingen zijn doorgevoerd en nog steeds zijn ze er niet helemaal uit, een emigratie buro zit nu eenmaal heel dicht bij het vuur en zou dus een uitkomst kunnen zijn.

Ik zal je geen tip of antwoord geven want die zal wel eens fout kunnen zijn ( veel meer forum bezoekers) door alle veranderingen, wij zouden dan jou een verkeerd antwoord geven waar jij misschien de conclusie trekt dat je in aanmerking komt voor een visum terwijl dat misschien helemaal zo niet is en dan is dit natuurlijk een xxx forum omdat we niet de juiste info geven.

snappie :up:

keep the good things up here.

Bennie
 
:grin: Ach, ik ben wel vaker de zondebok, vind ik niet erg. :grin:

Dan kan je toch weer een spaanse visum aanvragen als het zo ver is??
 
waarschijnlijk hebben weinig mensen ervaring met emigreren met jou spicifieke beroep. Veel mensen die aan het emigreren zijn, weten de wegen die bewandelt moeten worden, voor hun specifieke beroep of beroepengroep, maar bij andere beroepen (waarvan ik niet weet op welke lijst ze voorkomen) wrdt het lastiger... Verder worden er inderdaad zoveel veranderingen doorgevoerd op dit moment, waardoor voor velen het emigratieproces echt heel erg onduidelijk wordt en men is dan voorzichtig met advies geven. Lijkt me juis logisch, want het is erg lullig als je een heel verkeerd advies geeft.
WB de emigratiebureaus, en specifiek die mbt Rob. Na mijn eerste mislukte aanvraag heb ik hem gemaild en heeft hij mij juist aangeraden het zelf te doen, aangezien ik dat de eerste keer ook gedaan had en wist hoe alles werkte (ik had de eerste keer alleen te weinig werkervaring)... Dus wat dat betreft niet iemand die alleen maar op geld uit is, maar mensen van dit forum ook zijn kennis wil delen, zonder dat het gelijk betekend dat hij erv veel geld voor vangt.
In ieder geval; succes met je aanvraag.
 
Hallo,

Ik denk dat je hier met je specefieke vraag op dit moment niet veel antwoorden zult kunnen krijgen!
Zoals je zelf al zei weet niemand hoe het er nu voor staat met al de veranderingen.
Ik zou verder gaan zoeken, proberen zelf het antwoord te vinden, met of zonder advies van deskundige.
Wij zijn allemaal bezig met onze eigen weg naar Oz, ieder verhaal is anders, sommige lukt het om snel een visum te bemachtigen, andere zijn al jaren bezig. Sommige hebben een buro ingeschakeld andere doen het op eigen houtje.
Ik ben het met Lost helemaal eens, dit forum is er vooral om onze ervaringen uit te wisselen. We steunen elkaar!

:smile: Goodluck met het vinden van je eigen weg naar Oz, Betty
 
Het valt me op dat er niemand is op dit forum die een advies geeft. Er wordt enkel verwezen naar een betaalde emigratiebureau.
Dan heb je het forum niet goed gelezen. Maar buiten dat, is het niet logisch als je goede ervaringen hebt met een emigratiebureau en iemand heeft een emigratievraag die heel specifiek is, dat je die persoon naar een emigratiebureau verwijst? Rob's bureau is echt niet de enige die aangeprezen wordt.
Ik bedoelde dit niet in zijn algemeenheid, maar wat betreft de vraag van Alive&kicking
 
XPdite is een onafhankelijke website en heeft geen affiliaties met enig emigratiebureau. Reclame uitingen zijn niet toegestaan, maar leden mogen wel hun ervaringen (positief of negatief) met emigratiebureaus op het forum publiceren. Dat is ook het doel van dit forum: het delen van ervaringen.

Je insinuaties dat dit forum (mede) gerund wordt door Rob of enig ander persoon verbonden aan een emigratiebureau zijn onjuist en worden niet op prijs gesteld. Je bent gewaarschuwd!

Ik ben gewaarschuwd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik weer een kritische noot plaats, wordt ik dan verbannen van dit forum? Bij zo'n opmerking ga ik juist iets achter zoeken aan mijn opmerking dat er wel iets in zou kunnen zitten. Overigens heb ik een paar steunbetuigingen ontvangen in een PM van leden die dit hier niet durven te plaatsen, omdat ze anders bang zijn hun vriendschap met de mensen hier op dit forum kwijt te zullen raken.
Het hoeft geen betoog dat ik niet gediend ben van een forum waar ik wordt beperkt in mijn vrijheid van meningsuiting. Ik snap nu de motto van de moderator: If you don't like something change it; if you can't change it, change the way you think about it.".
Nou, ik ga er echt niet anders over denken als ik hier niet meer kan plaatsen wat ik wil. Er zijn dan wel andere fora waar dat wel kan. Goede reclame zal dit forum van mij niet krijgen. En je hoeft me hier niet van af te gooien, ik hou de eer graag aan mezelf!
 
Pffff zo negatief allemaal! Nergens voor nodig! Het is toch logisch dat er wordt gereageerd wanneer er wordt gesuggereerd dat dit forum een plaats is van zieltjes winnen door een eigenaar van een emigratiebureau?

Dan heb je het forum inderdaad niet goed doorgelezen, want ik bijvoorbeeld heb geen emigratiebureau nodig. Ik ben Australische, en ik ben heel dankbaar dat dit forum er is!!!!! Het geeft heel veel informatie over allerlei zaken en dit wordt allemaal door mensen met ervaring vrijwillig gedeeld!

Ik kan me niet voorstellen dat jij niet kan begrijpen dat er hier mensen zijn die M2A dankbaar zijn omdat zij door de inzet van hun een visum hebben gekregen. Dit terwijl er door anderen aangegeven werden dat het een hopeloze zaak was. Het is dan toch vanzelfsprekend dat zij je hier naar toe willen verwijzen. Ze wensen nl. ook dat het voor jou mogelijk is en hopen dat je succesvol zal zijn in het bemachtigen van je visum net zoals zij dat zijn geweest? En heb jij reclame van het bureau zelf ergens op deze forum zien staan? Ik niet, het zijn dus mensen die net zoals jij en ik de wens hebben om naar Oz te gaan... Dus jouw theorie klopt niet eens.

Op elke forum zal te administrators/Moderators tegenkomen die bepaalde uitspraken niet zullen tolereren. Persoonlijk zou ik niet op een forum willen zitten waar er geen controle is. Ik blijf graag weg van ordinaire ruzies en scheldpartijen die nergens over gaan. Discussies en meningen zijn in mijn ervaring hier van harte welkom! Laten we hierin dan wel respect voor elkaar houden.

M.v.g
Kathren
 
Ik ben gewaarschuwd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik weer een kritische noot plaats, wordt ik dan verbannen van dit forum? Bij zo'n opmerking ga ik juist iets achter zoeken aan mijn opmerking dat er wel iets in zou kunnen zitten. Overigens heb ik een paar steunbetuigingen ontvangen in een PM van leden die dit hier niet durven te plaatsen, omdat ze anders bang zijn hun vriendschap met de mensen hier op dit forum kwijt te zullen raken.
Het hoeft geen betoog dat ik niet gediend ben van een forum waar ik wordt beperkt in mijn vrijheid van meningsuiting. Ik snap nu de motto van de moderator: If you don't like something change it; if you can't change it, change the way you think about it.".
Nou, ik ga er echt niet anders over denken als ik hier niet meer kan plaatsen wat ik wil. Er zijn dan wel andere fora waar dat wel kan. Goede reclame zal dit forum van mij niet krijgen. En je hoeft me hier niet van af te gooien, ik hou de eer graag aan mezelf!

Wel hier heeft iemand lange tenen zeg, jij doe maar wat jij wil het is en blijft een top forum.

Personen als jij kan me eerlijk gezegt ook gestolen worden.

Bennie
 
XPdite is een onafhankelijke website en heeft geen affiliaties met enig emigratiebureau. Reclame uitingen zijn niet toegestaan, maar leden mogen wel hun ervaringen (positief of negatief) met emigratiebureaus op het forum publiceren. Dat is ook het doel van dit forum: het delen van ervaringen.

Je insinuaties dat dit forum (mede) gerund wordt door Rob of enig ander persoon verbonden aan een emigratiebureau zijn onjuist en worden niet op prijs gesteld. Je bent gewaarschuwd!

Ik ben gewaarschuwd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik weer een kritische noot plaats, wordt ik dan verbannen van dit forum? Bij zo'n opmerking ga ik juist iets achter zoeken aan mijn opmerking dat er wel iets in zou kunnen zitten. Overigens heb ik een paar steunbetuigingen ontvangen in een PM van leden die dit hier niet durven te plaatsen, omdat ze anders bang zijn hun vriendschap met de mensen hier op dit forum kwijt te zullen raken.
Het hoeft geen betoog dat ik niet gediend ben van een forum waar ik wordt beperkt in mijn vrijheid van meningsuiting. Ik snap nu de motto van de moderator: If you don't like something change it; if you can't change it, change the way you think about it.".
Nou, ik ga er echt niet anders over denken als ik hier niet meer kan plaatsen wat ik wil. Er zijn dan wel andere fora waar dat wel kan. Goede reclame zal dit forum van mij niet krijgen. En je hoeft me hier niet van af te gooien, ik hou de eer graag aan mezelf!

Hallo Harvey,

Kon zo snel je draadje over 'illegaal in Oz verblijven' niet vinden, dus vandaar dat ik dit hier plaats.

Ik had toen gereageerd op je vraag en jammer genoeg geen reactie van je terug gehad. Ik ben toen heel eerlijk en mezelf tegen je geweest. Volgens mij had ik ook een aantal goede tips?
Nu kom ik je hier weer tegen en wilden toch even kwijt, dat ik het heel erg jammer vindt dat je alleen maar aan het trappen bent. Daar heeft niemand wat aan.
Natuurlijk mag je je mening geven, zoals iedereen, maar heb het dan ook ergens over... "Ik heb Pm's ontvangen van mensen die bang zijn om vriendjes kwijt te raken als ze eerlijk zijn".
Pffff... ???

Jij, wij en de meeste hier op dit forum willen naar OZ om daar lekker te leven! Blijf daar bij en probeer elkaar te steunen!

Groetjes, Betty
 
Hmm en inmiddels gaat het helemaal niet meer over de vraag waarmee dit draadje is geopend :grin:
 
Inderdaad........mijn vraag is beantwoord met de verwijzing naar M2A en dat is het???
Niemand anders in een soortgelijke situatie?
 
Voor zover ik weet is er maar 1 stel op dit forum die ooit de overstap gemaakt hebben van Nieuw Zeeland naar Australie (wonen nu in Sydney) en wat ik mij kan herinneren is dat zij een nieuwe aanvraag hebben ingediend. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Jouw situatie is behoorlijk uniek op dit forum en je zal daardoor weinig bruikbaar advies kunnen krijgen van ons. Dit spijt mij, want we gunnen iedereen die hier op een legale manier naar toe wil komen een kans om dat waar te maken. MIsschien dat je op een ander forum waar meer mensen zitten uit andere landen een beter advies kunt krijgen, maar in jouw zeer specifieke geval denk ik dat het misschien toch het verstandigst zou zijn om eens advies te vragen aan een immigratie bureau (hoeft niet M2A te zijn). Daarnaast is het nu zo dat de regels continue wijzigigen en het daardoor ook heel moeilijk is geworden om je een advies te geven.

De enige tip die ik je kan geven is: Ga op vakantie naar de buren. Je woont tenslotte om de hoek nu en met jouw opleiding (moest eerst even opzoeken wat het nu precies is, ben geen wijndrinker blijkt wel..) denk ik dat je gewoon zou moeten solliciteren. Neem je CV mee en ga op sollicitatie reis. Ik weet het, dit is niet de meest briljante tip, maar meer heb ik ik op het ogenblik niet te bieden.

Ik wens je/jullie heel veel succes met het vinden van een weg om hier te komen. Wanneer je via een ander forum of een bureau een oplossing te horen krijgt, zouden we het heel erg waarderen als je dit dan zou willen laten weten. Misschien komt er op een dag nog wel iemand met zo'n zelfde bijzondere insteek en die kan dan weer veel hebben aan jouw ervaring.
Wij hebben zelf ook alles laten doen door een bureau, maar heb er wel veel van geleerd. Die kennis heb ik hier weer kunnen delen en daar hebben andere mensen vervolgens weer gebruik van kunnen maken. Heeft mij geld gekost, maar dat was het waard. Een ander mag daar best ook de vruchten van plukken :smile:

Sacha
 
Ik kan me zo voorstellen dat er meer Engelsen zijn dan Nederlanders die iets vergelijkbaars meemaken, er zijn tenslotte veel meer Engelsen die naar Nieuw Zeeland en Australië emigreren dan Nederlanders. Dus als je de vraag ook stelt op www.pomsinoz.com krijg je hopelijk meer reactie. Wat Sacha zegt, we zijn bereid te helpen maar deze vraag is zo specifiek dat ik er gewoon geen zinnig antwoord op kan geven. En hoewel wij ons visum nog niet zo lang hebben is inderdaad nu alweer alles anders, wat raad geven ook lastig maakt.
Heel veel succes in elk geval.
 
Hoi

wij hebben onze visumaanvraag zelf geregeld maar we hebben wel een kansbeoordeling laten doen door M2A, omdat we niet zeker waren aan het benodigde aantal punten te geraken. We wilden de aanvraag doen via Jeroen (die 5 jaar jonger is), omdat ik ook al 45 was en niet in aanmerking kwam.

We hebben een heel uitgebreid rapport gekregen, en tot mijn verwondering waren er toch een aantal mogelijkheden voor mij, ondanks mijn leeftijd. Het is ondertussen meer dan een jaar geleden, dus in hoeverre dat allemaal nog klopt weet ik niet, maar ik geef het je toch mee, dan kan je mss verder zoeken.

De eerste mogelijkheid was een visum 457 (tijdelijk Business-Long Stay). Er is (was?) geen beroepserkenning nodig voor dit visum en het kon op relatief korte tijd worden toegekend. De werkgever moet aan een aantal voorwaarden voldoen en er bestaat een speciale beroepenlijst voor dit visum. Je moet kunnen aantonen dat je over voldoende relevante ervaring en/of opleiding beschikt, maar er is dus geen leeftijdsgrens. Nadeel van dit visum is dat je Australië binnen 28 dagen moet verlaten als je arbeidscontract wordt opgezegd, voordeel is dat je al na 2 jaar een permanent visum kan aanvragen.

Tweede mogelijkeid was het employer-sponsored visum (subclass 121/119). Hierin zijn 2 soorten visa: het 'Employer Nomination Scheme'(ENS) of het 'Regional Sponsored Migration Scheme'(RSMS). Voor het ENS is er ook weer een speciale lijst, en je moet een positieve uitkomst hebben van een beroepserkenningsorganisatie. Voor het RSMS-visum is dat niet nodig. In beide gevallen als je ouder bent dan 44 moet de werkgever kunnen aantonen dat hij geen geschikte jongere kandidaat kan vinden.

Ik weet niet in hoeverre deze info nog klopt en zelfs of die visa nog bestaan, maar dat kan je hopelijk wel ergens terugvinden.

Succes!
Jerden
 
Jerden,

Heel hartelijk bedankt - dit is informatie waar iedereen iets aan kan hebben.
Natuurlijk heb ik voor al deze mogelijkheden een werkgever nodig, hetgeen het traject voor mij minder aantrekkelijk maakt.
Echter, wie weet............

Ook de tip over een Engelstalig forum is goed. Echter, ik snap niet wat zo specifiek is aan mijn situatie? Alleen dat ik in NZ woon?

Ben blij dat ik toch nog wat nuttige tips heb gekregen op mijn vraag in plaats van slechts discussies heen en weer over 'reclame' - bedankt.

A&K
 
Back
Top