afscheidsliedje

marina

New Member
Ik ben de laatste tijd veel muziek aan het luisteren. Zal wel een manier zijn om het afscheid/begin van mijn nieuwe leven te verwerken.....

het afscheidsliedje voor thuis, wat ik ook continu overal hoor:

Dansen aan de zee van Blof

Liedje voor als ik daar aankom (bijna elk uur hoor ik dat wel op de radio)

Love you more van Racoon.....

Dat zegt het eigenlijk allemaal wel.....
 
muziek bepaalt toch wel heel vaak je stemming.
de muziek die je hoort kan je stemming beïnvloeden,
maar ook de muziek die je zelf bepaalt om op te zetten
verraad veel over je stemming.

laten we het erop houden dat Marina zich een beetje zweverig voelt.

Bert
 
Er zijn inderdaad erg veel liedjes die je stemming kunnen bepalen... Als je, net als ik, een sentimenteel wrak bent ;) moet je zeker niet luisteren naar een liedje van Karin Bloemen. Heet moeder geloof ik.
 
Het gaat niet echt om mijn stemming hoor (mijn stemming is nl. super hahahaha) ik vondt het gewoon grappig dat ik die liedjes elke keer hoor en dan moet denken aan het einde hier en het begin daar....
:lol:  :lol: nu niet allemaal depressief worden !!!!! :|
 
Zo had ik mijn Yepp (mp3 speler) vol staan met muziekjes voor de vlucht. En nu elke keer als ik die hoor: dan denk ik aan de vlucht naar Australie. Op mijn lijstje stonden:

Naar Huis - Brigitte Kaandorp
Airport - The motors
Heimwee - Pater Moeskroen
En iets van Abel

Kortom lekkere zwijmel muziek. Met een goede dubbele bodem. Annemiek, weet je wat ook een prachtig nummer is, als je echt even wilt grienen ;) ? Same Girl van Mathilde Santing (het is een cover, zij heeft niet origineel dit gezongen). Mijn moeder stuurde het op een CD voor mijn verjaardag. Ook een ander liedje: dat heet geloof ik" that's how strong our love is". Maar pin mij er niet op vast. Happy crying :D.
 
[quote author=TheBroute link=topic=3239.msg37446#msg37446 date=1132614737]
laten we het erop houden dat Marina zich een beetje zweverig voelt.
[/quote]

hahaha; dan weet ik nog een mooie ballad; Some People Fly van Queensryche  :roll:
 
of we are the champions van queen!!! (van dat ontzettende kraakbandje bij de ambassade in Berlijn! hahahaha)

Ja want dat visum zullen we binnen (winnen) halen !!!
 
Wat een leuke topic is dit!!
Mijn hele leven draait om muziek en is ook aan mijn stemming onderhevig....
Laat ik nu de laatste tijd erg vrolijk zijn :up:, en mijn muziek dus ook.

Het favoriete liedje van mijn overleden man(Peter) was Down Under van Men at Work en toen we net de beslissing hadden genomen (Cees en ik) om het visum aan te vragen hoorde ik dit liedje op de radio alsof hij vanaf boven zijn toestemming gaf!

[quote author=Annemiek link=topic=3239.msg37500#msg37500 date=1132658967]
Als je, net als ik, een sentimenteel wrak bent ;) [/quote]

Enne Annemiek, er is niets mis met een sentimenteel wrak hoor, ben er zelf (op sommige momenten) ook een :cry:

Misschien een idee om een lijst te maken met toepasselijke muziek voor in het vliegtuig op de MP3 of Cdspeler mee te nemen.

Naar Huis - Brigitte Kaandorp
Airport - The motors
Heimwee - Pater Moeskroen
 
HELP!!

Drukte op een knopje en toen was het al gepost terwijl ik nog niet klaar was.....

Dansen aan de zee van Blof - Marina
Naar Huis - Brigitte Kaandorp - jufrebekka
Airport - The motors - jufrebekka
Heimwee - Pater Moeskroen - jufrebekka
Some People Fly van Queensryche - Jean76
Wonderful life - Mathilde Santing - Kaatje64

Wie maakt de lijst langer???

:later: Karin
 
ik denk dat ik Dido of Moby ga grijsdraaien op het vliegtuig .Life for rent begint alvast toepasselijk .
"I haven't ever really found a place that I  call home ...
Groeten Katja
 
ehm...

Het hele album Siren Song of the Counter Culture van Rise Against. Eén nummer is que tekst zo lekker toepasselijk.
Het heet Anywhere but Here en de chorus gaat als volgt:

Now I'm on my way to the other side
I forget everything I left behind
These empty rooms
Are still filled with you

Mooi he? Echt tranentrekken is het niet (voor de meeste mensen, voor mij soms wel). Het is punkrock, maar dan wel melodische punk. Prachtige, emotionele schreeuwstem. Je moet ervan houden, en ik hou ervan..

Verder wat nummers van de Queens of the Stoneage, Tool, System of a Down, NOFX, Bad Religion, Me First and the Gimme Gimmes (coverbandje dat bekende hits in de punkversie speelt, lachen!) en alles van mijn helden Hüsker Dü (inclusief solowerk van verschillende bandleden). Ballads van de Foo Fighters zijn ook erg lekker. En niet in de laatste plaat I Want You van Elvis Costello. Wat oude Genesis nummers (jaren 60/70-werk.. véél LSD).
Om even lekker aan Amsterdam terug te denken: Osdorp Posse - Origineel Amsterdams ("en het verschil tussen kennen kannen kunnen we niet" Geweldig")

Om even de ogen te sluiten en wat weemoedig te worden; het klarinetconcert van Mozart, en ook van hem het Requiem, highlights van de Mattheus Passion van Bach, De Dood en het Meisje van Schubert.

Om een beetje te dansen (succes in het vliegtuig!) wat nummertjes van de Sugar Babes en Pink en dat soort werk.. Altijd leuk. 

Even een klein tipje voor iedereen die wel wat gitaargeweld kan verdragen.. Een oud garagebandje uit Aus. Ze heten de Cosmic Psychos en maken erg lekkere nummers met over het algemeen erg Aussie, grappige teksten. Ze bestaan helaas niet meer, maar zijn zeker nog te vinden.

LANG LEVE MIJN MP3 SPELER!!!!

:up:

yoeks
 
Naar Huis- Acda en de Munnik
Het Weggaan - Pater Moeskroen
Zet de tijd stil - Pater Moeskroen
Mooie dag - Blof

En wat ik gewoon nog een mooi liedje vind... Avril Lavigne - I'm with you

Ik heb thuis een speciale editie van Blauwe Ruis van Blof. Deze heeft een bonus cd met het Metropole orkest. Dit is echt een geweldig mooie cd en ik krijg hier iedere keer weer kippenvel van!
Hierop staat de mooiste versie van Dansen aan Zee die ik tot nu toe gehoord heb :) Dat doet me wel wat.
 
en wat vindt je van de ouverture???  die 'medley' van een aantal blof liedjes? Ik vind em echt super! Zelfs nu ik het er over heb krijg ik kippenvel! :D  :D
 
Ja ik vindt die dus ook heel erg goed. Ik weet zeker dat ik die vaak op ga zetten straks in Oz. Gek eigenlijk want voorheen luisterde ik nooit naar NL talig!! Zo heb ik dus een bloedhekel aan Frans Bauer enz. Echt verschikkelijk. Maar BLof mag er wel zijn voor mij. Die hebben trouwens ook een liedje gehad met Counting Crows, nog een favoriete band van mij!
 
Marina,

Deze is voor jou wel heel erg toepasselijk!

Chris Rea - Driving home for Christmas


Maar wat ook ik oom wel een mooi liedje vind voor welkom/afscheid:

Jon&Vangelis - I'll find my way home

en wat te denken van een lekker ruig nummer:

Thin Lizzy - The boys are back in town
 
ja!! haha die is inderdaad wel heel toepasselijk, maar dan wel:
I am flying home for christmas haha
 
Back
Top