afscheidsliedje

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om een lijstje te maken met muziek die voor iedereen dragelijk is :D. Zeker op zo'n lange vlucht als van Nederland naar Australie. Ik heb een Mp3speler met 256 MB en ik was de muziek echt even zat :D toen we waren geland. Martijn had de Ipod en dus 20Gb tot zijn beschikking. Dat is wel wat beter. Het gaat er ook om of het liedje een betekenis voor je heeft. Mijn moeder had met mijn zus en schoonmoeder een stukje gedaan bij ons afscheidsfeestje (op klompen!) ze "zongen" naar huis van Brigitte Kaandorp. Dat liedje heeft de eerste weken echt door mijn hoofd lees de tekst maar....

Ik droomde van eens lekker rusten
Nu mis ik zelfs de ruzies thuis
en de bode door de kamer
en m'n zusje aan m'n haren
wanneer gaan we weer naar huis

Ik wilde ook wel eens wat anders
dan altijd dezelfde slavinken, aardappels bloemkool op 't fornuis
en nu mis ik zelfs het papje op de bloemkool
snap je
wanneer gaan we
wanneer gaan we
wanneer gaan we weer naar huis

refrain:
thuis is
thuis is waar je jas hangt
waar je droomt van ergens anders
waar je weg wilt, dat is thuis
Thuis is die ellende waar je altijd weer naar terug verlangt
wanneer gaan we nou
wanneer gaan we weer naar huis

Ik wil hier helemaal niet wezen
ik ben hier zo maar per abuis
verzeild geraakt, verkeerde trein
Ik wil hier helemaal niet zijn
(wanneer gaan we weer naar huis)

Ik mis de maan schijnt door de bomen
Ik mis Flappie, Flop en Pluis
Mijn eigen kussen, de computer
en ik wil mijn eigen muis.
Ik mis mijn huiswerk en de afwaskwast
Snaaien in de koelkast
wanneer gaan we
wanneer gaan we
wanneer gaan we weer naar huis
wanneer gaan we weer naar huis

refrain

wanneer gaan we weer naar huis
wanneer gaan we weer naar huis
wanneer gaan we weer naar huis
wanneer gaan we weer naar huis


Voor mij klopte het echt. Mijn winterjas hing nog bij mijn moeder (dus mocht ik het stiekem ook mijn huis noemen :D). Ik miste oprecht mijn eigen koelkast (uit die van je partners professor snaai je wat minder makkelijk dan uit je eigen) en mijn eigen toetsenbord en muis bij de computer (ik heb een beetje vage, daar weet annemiek alles van he? Jullie hebben dezelfde muis geloof ik :D). Toen ik in Nederland zat dacht ik vaak aan wonen in Australie, en nu is het andersom. Wil niet weg hier, maar soms verlang ik wel eens naar "huis". Hoewel ik niet weet of ik Nederland over twee jaar nog mijn huis kan noemen. Maar das een ander verhaal....
 
Wat dachten jullie van Nothing Else Matters van Metallica (back to the metal-roots, Annemiek.....  :happy: )
 
.......leaving on a yet plane (dont know when I'll be back again...). weet niet van wie het is (bob dylan ofzo..?)

wereldnummer!
 
[quote author=Sabien link=topic=3239.msg37799#msg37799 date=1132821949]
.......leaving on a yet plane (dont know when I'll be back again...). weet niet van wie het is (bob dylan ofzo..?)

wereldnummer!
[/quote]
John Denver  :up:

Klopt, een prachtig nummer :up:
 
Tja, die ging vliegen en wist inderdaad niet wanneer hij terug zou komen, correct; of hij uberhaupt nog wel terug zou komen...... :cry:
 
I,am on my way
I do'nt know where I am going.

dit liedje zit mij steeds in mijn hoofd ,ik  weet niet eens wie het zingt maar ik ving het op en het
is blijven hangen.

groetjes Manja
 
:-D Weet wel ,maar je mag daar niet aan denken .Ben der ook wel bang van ,met al die martelaars met hun 500 maagden in het paradijs  :-o.Daarom "I 'm on a plane .
ofwel als Dodo :" I will go down with this ship and I won't put my hands up and surrender :-D
Groeten Katja
 
Best gezellig hoor twee berichtjes,  :-D maar je kan ook op je
eigen bericht aan de rechterkant op "modify"klikken, (ook als je het al
verstuurd hebt) , kan je het gewoon verbeteren

Gr. Ton  :up:
 
Laat ik nog een duit in het zakje doen:

Ik krijg natte ogen van Jeff Buckley, met Hallelujah...... (tekst van Leonard Cohen)

Vooral Couplet 2:

Your faith was strong but you needed proof
You saw her bathing on the roof
Her beauty and the moonlight overthrew ya
She tied you to her kitchenchair
She broke your thrown and she cut your hair
And from your lips she drew the hallelujah...

Ik krijg kippevel terwijl ik dit tik....... :?


Maar ook ik word vaak geraakt door Blof, met hun teksten waarvan elk woord raak is.
Ze weten een sfeer te scheppen zodat je direct een beeld voor ogen krijgt.

Nederland heeft er de laatste 10 jaar heel veel nederlandstalig moois bij gekregen, ondanks de
inhaakmuziek van Bauer, Alberts en mijn buurman Anthony (de bredase Frans B.)
Maar goed, er schijnt een markt voor te zijn (heel de BSW loopt ermee weg)

Oh ja Ellen:
Inderdaad stortte Henry John Deutschendorf (ook wel bekend als John Denver) neer met zijn vliegtuig. Maar misschien stelt het je gerust als ik je vertel dat ie zelf aan het stuur zat.
Ze zijn er volgens mij nog steeds niet achter of het een ongeluk was of een gelukte zelfmoordpoging.

Bart
 
@bartman.....

Ik vind vliegen echt geweldig.... absoluut geen angst... zou niets liever willen dan zelf leren vliegen...
maar dit is natuurlijk helemaal :eek:fftopic:

Dus dan nog even een van mijn favoriete nummers: the Cranberries met Linger... en ook Clannad samen met Bono... geweldig mooi..

Vind Joss Stone toch ook erg goed...

Ellen
 
Misschien zeg ik nu iets wat jullie helemaal niet kennen, maar ik word ook helemaal week van de nederlandse uitvoering van Jacques Brel's "laat me niet alleen" (oorspronkelijk bekend als "ne me quitte pas" en door hem zelf in fonetisch nederlands ingezongen)

Het aandoenlijke franse accent, de woorden, de melancholie.... het werkt allemaal op mijn gemoed.

Er zijn wereldwijd geloof ik iets van 10 vertalingen (van het Zuidafrikaanse "moe nie weggaan nie" tot "if you go away").


Tjonge, als ik het zo teruglees lijk ik wel heel depressief....  :-D

Bart
 
[quote author=memswear link=topic=3239.msg37830#msg37830 date=1132829082]
I,am on my way
I do'nt know where I am going.

dit liedje zit mij steeds in mijn hoofd ,ik  weet niet eens wie het zingt maar ik ving het op en het
is blijven hangen.

groetjes Manja

[/quote]

Is volgens mij Simon & Garfunkel...
 
Back
Top