afstand tot sydney

Hoi David,

Sorry, sorry, sorry ik weet dat het makelaars zijn die daarop zijn huize aanbieden ik had het gewoon even verkeerd geformuleerd.

Ik was gewoon naar een site opzoek (als die er is) waar geen makelaars huize op staan, maar alleen een opsomming van alle particulieren huurwoningen die ook in de nieuwsbladen staan, want ik heb gehoord dat er in de nieuwsbladen goedkoperehuizen te krijgen zijn die dus oa van een particulier zijn.

Bedankt voor je reactie :up:

Groeten marcel
 
Ahha, op die manier!

Een site voor alleen particulieren die hun woning direct aanbieden zou ik niet weten of dat zelfs wel bestaat. Misschien dat er op deze site ook een enkele particulier tussen staat?

De makelaar vraagt circa 10% van de huur voor hun diensten, dus daar valt wat te besparen, maar als huurder doe ik alles veel liever via de makelaar. Dan heb je een zeer uitgebreid aanbod, en weet je tenminste dat het goed zit met het papierwerk en de borg als alles rond is.
 
Volgens mij wordt de meerderheid van de woningen hier toch wel via makelaars aangeboden maar ik kan me daar natuurlijk wel in vergissen. De mensen die ik ken die huizen verhuren doen dat in ieder geval wel. Dit met name zodat ze zelf niet achter de huur aan hoeven te rennen en allerlei andere zaken zoals inspecties ook aan de makelaar over kunnen laten. Verder komt het ook redelijk vaak voor dat de eigenaar een aardig eindje van de te huur aangeboden woning af woont, soms zelfs in een andere staat.  Met name de laatste tijd is de markt hier in NSW wat aan het veranderen door wat niet zo leuke belastingen die het veel minder interessant maken om hier in huizen te investeren dan in andere staten zoals Queensland en Western Australia. Dit heeft zelfs leegloop veroorzaakt en de koopprijzen van huizen onder druk gezet (meer huizen te koop en minder mensen die willen kopen), terwijl volgens sommigen de verwachting is dat de huurprijzen binnenkort omhoog zullen gaan doordat er te weinig aanbod is (t'is maar dat je er rekening mee houdt dat het kan gebeuren).

[quote author=David link=topic=4167.msg66352#msg66352 date=1153798048]
De makelaar vraagt circa 10% van de huur voor hun diensten, dus daar valt wat te besparen, maar als huurder doe ik alles veel liever via de makelaar. Dan heb je een zeer uitgebreid aanbod, en weet je tenminste dat het goed zit met het papierwerk en de borg als alles rond is.
[/quote]

En niet te vergeten dat je een aanspreekpunt hebt (de Property Manager bij de makelaar). Dat kan natuurlijk ook schelen want die horen bereikbaar te zijn, wat een prive verhuurder natuurlijk niet zo 123 hoeft te zijn. Verder moet je ook even opletten op wat de verhuurder verwacht dat JIJ als huurder doet dan wel verantwoordelijk voor bent (bijvoorbeeld gras maaien, ramen lappen etc etc).

Ook moet je er trouwens rekening mee houden dat men hier als verhuurder/makelaar een x aantal malen per jaar de woning mag komen inspecteren (om te kijken of je je wel netjes gedraagt en zo :wink:)

Wellicht is het een ideetje om eens op de Fair Trading (overheidsorganisatie die je een soort "consumentenzaken" zou kunnen noemen) website na te lezen wat je rechten en plichten als huurder zijn.... http://www.fairtrading.nsw.gov.au/realestaterenting.html Kun je meteen even kijken of er een standaard contract is of zo zodat je wat minder risico loopt met de kleine lettertjes etc.

Succes met het vinden van een leuke woning!!!

Paul
 
Back
Top