Aftellen!

Heidi is sinds 27 mei in Melbourne
Xanadu is in Oz, sinds 12 juni
Hans de Visser gaat op 18 juni
Anne Marie op 9 juli
Simone en Pascal gaan op 14 juli
Simone en Rene op 15 augustus
Ebony en gezin vertrekken in augustus
Gabrielle en Ron vertrekken half september
Tessa op 27 september
Rob op 24 oktober



 
Wij vliegen op 24 juli a.s. naar Cairns. Hopelijk is dit dan de laatste keer dat we er op VAKANTIE gaan en is de keer daarna voorgoed!
Dan gaan we af en toe naar NL op vakantie i.p.v. andersom...
Wij hebben nog minstens anderhalf of twee jaar in NL voor de boeg trouwens, in september en oktober beide een aantal examens doen, dan de TRA boel opsturen, en dan pas de visumaanvraag...
Het leven in NL wordt er trouwens ook een stuk aangenamer van als je weet dat je gaat emigreren. We hebben bijv. helemaal geen behoefte meer om geld uit te geven aan luxeartikelen en andere bullshit, we hebben een duidelijk doel voor ogen. Ik hoef in het weekend niet duur uit eten en hoef ook niet de nieuwste pc, dvd's, boeken, etc etc. Dat interesseert ons niet meer op dit moment. De bankrekening groeit gestaag en de voorpret is enorm leuk. Wel extra veel leuke dingen doen met familie en vrienden, gezellig voor elkaar koken, barbequen en thuisfeestjes bouwen (is goedkoper dan in de horeca gaan zuipen...)
Anderhalf jaar vlinders in je buik, zou dat kunnen....?
Nou, wij wensen iedereen veel succes! En als je ongeduldig wordt denk dan maar dat er mensen zijn (zoals wij) die NOG langer moeten wachten voor ze de oversteek maken... Geniet van de voorpret en de tijd die je hier hebt met familie en vrienden!
 
hallo,
wij zijn nu dus echt aan het aftellen. Nog 60 dagen.
Hebben vorige week ons huis verkocht (exact 3 maanden te koop gestaan). 6 en 7 juli staat de container voor de deur. Daarna gaan wij tot 15 augustus bij de vader van simone wonen.
De tijd van afscheid nemen begint dus steeds dichterbij te komen.
1 augustus vertrekken onze 2 honden al.
Bij aankomst in australie gaan we eerst 3 weken bij de broer van Simone logeren en nadat simone op 1 september met haar nieuwe baan is begonnen kunnen we op 6 september in ons tijdelijke huis trekken totdat we ons droomhuis hebben gevonden dat we willen gaan kopen dan.
Al met al zeer spannend allemaal.
Hebben trouwens een centimeter aan de muur hangen waar we elke dag een centimeter afknippen vandaar dat het allemaal heel visueel is!!!
groetjes
 
Ron en ik vertrekken half september.
Over 2,5 week komt ook bij ons een verhuisbedrijfde container om de inboedel in te pakken.

Spannend allemaal!!!

Groetjes,
 
Heidi is sinds 27 mei in Melbourne
Xanadu is in Oz, sinds 12 juni

Hans de Visser gaat op 18 juni
Anne Marie op 9 juli
Simone en Pascal gaan op 14 juli
Simone en Rene op 15 augustus
Ebony en gezin vertrekken in augustus
Gabrielle en Ron vertrekken half september
Tessa op 27 september
Rob op 24 oktober




 
Mrs.P said:
Heidi is sinds 27 mei in Melbourne
Xanadu is in Oz, sinds 12 juni

Hans de Visser gaat op 18 juni
Anne Marie op 9 juli
Simone en Pascal gaan op 14 juli
Simone en Rene op 15 augustus
Ebony en gezin vertrekken in augustus
Gabrielle en Ron vertrekken half september
Tessa op 27 september
Rob op 24 oktober





de tijd gaat snel..

enkele personen, zoals heidi zitten al in Oz. Anne marie, simone en Pascal gaan binnen een week en dan nog een paar volgende maand, spetember en oktober.

voor je het weet zitten we er allemaal.

groeten Rob
 
[/quote]
voor je het weet zitten we er allemaal.

groeten Rob[/quote]

:cry: helaas moet er over mijn lot (lees: registratie) eerst nog beslist worden op 16 July a.s. en kan ik nog niet verder gaan met mijn emigratieplannen !

Duimen jullie met mij mee ? :?
 
Hans de Visser said:
En ik vertrek morgen! Naar Nederland weliswaar...

Een weekje werken (congres) in Portugal, dan 2 weekjes familie en vrienden bezoeken in Nederland, stickertje in mijn paspoort laten plakken en dan terug naar Australie als Permanent Resident!

Kan ik eindelijk op dat douanekaartje dat je in het vliegtuig krijgt, 'migrating to Australia' aankruizen i.p.v. 'tourist' :)

BRRRR dat is een lekker gevoel.
 
voor je het weet zitten we er allemaal.

groeten Rob[/quote]

:cry: helaas moet er over mijn lot (lees: registratie) eerst nog beslist worden op 16 July a.s. en kan ik nog niet verder gaan met mijn emigratieplannen !

Duimen jullie met mij mee ? :?[/quote]

ik zal een kaarsje voor je opsteken....
en voor de zekerheid zal ik ook wel duimen.

rob
 
Aussielover said:
:cry: helaas moet er over mijn lot (lees: registratie) eerst nog beslist worden op 16 July a.s. en kan ik nog niet verder gaan met mijn emigratieplannen !

Duimen jullie met mij mee ? :?
Spannend, gelukkig 16 juli al snel. Hoe schat je je kansen in? Uiteraard zal ik voor je duimen.
 
Inmiddels gearriveerd
Heidi is sinds 27 mei in Melbourne
Xanadu is in Oz, sinds 12 juni
Hans de Visser gaat op 18 juni
Anne Marie op 9 juli

Vertrekken
Simone en Pascal gaan op 14 juli
Simone en Rene op 15 augustus
Ebony en gezin vertrekken op 21 augustus
Gabrielle en Ron vertrekken half september
Tessa op 27 september
Rob op 24 oktober
Amulya en Badri vertrekken in oktober
 
Vandaag afscheidsfeest!!!

:shock: :shock: :D :D

Nog steeds geen zenuwen, wanneer zou het komen...??? :D
 
Ursula said:
Ach Simone, eigenlijk ga jij een beetje "naar huis" omdatje er al gewoond hebt. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier op de party en een gelukkig leven in Oz!

Ursula
Dank je, dat klopt wel ja. Een beetje.

Woensdag zal het moeilijk worden afscheid nemen van ouders. Verder zijn we niet heeel close met andere mensen hier.

:)
 
Lost said:
Spannend, gelukkig 16 juli al snel. Hoe schat je je kansen in? Uiteraard zal ik voor je duimen.
"Dear Ms de Boe

We have received all the documents to assess your application.

Your application has been referred to the Registrations Working Party for assessment. The Registrations Working Party will determine the equivalence of the nursing course undertaken by you, to a pre-registration nursing course conducted in Queensland at the same time. The Working Party will forward the result of their assessment to the Registrations Committee for their decision.

Council’s policy is that, where the nursing course was undertaken in a country where English is not the first language and it is determined that the course may be comparable to a Queensland course, the applicant must comply with particular English language requirements. Applicants must then meet the requirements of the Competence Assessment Service or satisfactorily complete a re-entry program in order to be eligible for registration.

I note you have already met our English language requirements. You will be further advised about the Competence Assessment Service or re-entry program when the course has been assessed.

It is anticipated that the Committee will consider your application at its meeting on 16 July 2004. I will advise you of the outcome, in writing, as soon as possible after that date. If you require any further information please do not hesitate to contact me on (07) 3223 5176 or email regofficer@qnc.qld.gov.au.

Jennifer Hamilton/Flo Turnbull
Registration Officers"

Nadat ik dit mailtje had gehad was ik helemaal ervan overtuigd dat het advies wat de QNC gaat uitbrengen naar die commissie positief zal zijn en dat ik wrsch een re-entry course moet gaan doen!

Maar nu het dichterbij komt ga ik weer helemaal twijfelen en heb ik de zenuwen ! :(

Maar alle mensen die met me meeduimen: alvast hartstikke bedankt ! :)

Ingrid.
 
Simone said:
Vandaag afscheidsfeest!!!

:shock: :shock: :D :D

Nog steeds geen zenuwen, wanneer zou het komen...??? :D
Heel veel plezier op jullie afscheidsfeest Simone!
Ik denk dat de zenuwen na afloop komen :wink:.
 
Aussielover said:
...

Nadat ik dit mailtje had gehad was ik helemaal ervan overtuigd dat het advies wat de QNC gaat uitbrengen naar die commissie positief zal zijn en dat ik wrsch een re-entry course moet gaan doen!

Maar nu het dichterbij komt ga ik weer helemaal twijfelen en heb ik de zenuwen ! :(

Maar alle mensen die met me meeduimen: alvast hartstikke bedankt ! :)

Ingrid.
Logisch dat je zenuwachtig bent. Ik hoop echt dat het je nu gaat lukken! Nog maar een paar daagjes :).
 
Simone said:
Woensdag zal het moeilijk worden afscheid nemen van ouders. Verder zijn we niet heeel close met andere mensen hier.
:)

Dat gevoel verwacht ik nu ook te hebben als het straks zover is !

Hé maarre hartstikke spannend zeg ! Eindelijk is het dan zover !
Ik sluit me bij Ursula aan en wens je heel veel geluk en een zonnige toekomst daar in Australië !

Maar dat zal wel goed komen ! :wink:

Ik weet niet of je in het begin veel online zult zijn dus ik wil van deze gelegenheid even gebruik maken om je hartelijk te bedanken voor je enthousiasme en inzet als moderator hier op XPdite !

Ik zie dat je iedereen die hier nieuw komt probeert te helpen en ze volop goede tips en ideeën meegeeft ! Petje af daarvoor !

Hopelijk zien we je toch na een poosje weer terug verschijnen en kun je zo af en toe eens bijkletsen en meekletsen ?

Keep us posted ! :D

Greets !

Ingrid.
 
Simone veel succes, plezier, geluk en etc.. met je nieuw begin in Oz. enne bedankt voor alle informatie die je op het internet hebt gezet. heeft onderandere mij ook geholpen.

En Ingrid, ik ben nog steeds aan het duimen hoor. Maar volgensmij komt het allemaal wel goed. de mail/brief is in iedergeval positief :D

groetjes Rob
 
Rob said:
En Ingrid, ik ben nog steeds aan het duimen hoor. Maar volgensmij komt het allemaal wel goed. de mail/brief is in iedergeval positief :D
groetjes Rob

Aha ! Dat vind jij dus toch ook ? Dat geeft de burger weer wat moed !

Many thanks! :D
 
Back
Top