All things funny about Oz

Dat damp feeling kun je hier wel hebben ja. Droog op de plank, damp de volgende dag. Denk dat @SteveSW daar nog een schepje bovenop kan doen vanuit Cairns?
 
Hier in Adelaide is het prima te doen met de was uithangen. Vandaar dat die er natuurlijk niet bij staat 😁😎
 
Ja zeg, ik kan het nou niet meer bijhouden, al die leegloop binnen 1 jaar. Even voor mezelf op een rijtje om uit mijn hoofd te leren 🤪 #premiersballet

WA 2023: Roger Cook (Labor) treedt aan als opvolger van Mark McGowan (Labor)
NT 2022: Natasha Fyles (Labor) treedt aan als opvolger van Michael Gunner (Labor)
QLD 2023: Annastacia Palusjeej (ik krijg da nie gespeld, Labor) kondigt aftreden aan, haar opvolger wordt gok ik haar deputy Steven Miles (Labor)
NSW 2023: Chris Minns (Labor) treedt aan als opvolger van Gladys Binchicken (Liberals)
VIC 2023: Jacinta Allan (Labor) volgt Dictator Dan Andrews (Labor) op
SA 2022: Peter Malinauskas (Labor) volgt Steven Marshall (Liberals) op
TAS 2022: Jeremy Rockliff (Liberals) volgt Peter Gutwein (Liberals) op
De enige die er nu al 10 jaar zit is Andrew Barr (Labor), chief minister van de ACT.
En de enige staat/territory die nu nog niet-Labor is, is Tasmania.

Volgt u het allemaal nog? 🤔
 
Last edited:
Ja zeg, ik kan het nou niet meer bijhouden, al die leegloop binnen 1 jaar. Even voor mezelf op een rijtje om uit mijn hoofd te leren 🤪 #premiersballet

WA 2023: Roger Cook (Labor) treedt aan als opvolger van Mark McGowan (Labor)
NT 2022: Natasha Fyles (Labor) treedt aan als opvolger van Michael Gunner (Labor)
QLD 2023: Annastacia Palusjeej (ik krijg da nie gespeld, Labor) kondigt aftreden aan, haar opvolger wordt gok ik haar deputy Steven Miles (Labor)
NSW 2023: Chris Minns (Labor) treedt aan als opvolger van Gladys Binchicken (Liberals)
VIC 2023: Jacinta Allan (Labor) volgt Dictator Dan Andrews (Labor) op
SA 2022: Peter Malinauskas (Labor) volgt Steven Marshall (Liberals) op
TAS 2022: Jeremy Rockliff (Liberals) volgt Peter Gutwein (Liberals) op
De enige die er nu al 10 jaar zit is Andrew Barr (Labor), chief minister van de ACT.
En de enige staat/territory die nu nog niet-Labor is, is Tasmania.

Volgt u het allemaal nog? 🤔
Kunnen we de conclusie trekken dat Chief Minister een veiliger titel is dan Premier?
Of is het omdat Canberra/ACT een wat evenwichtiger bevolkingsprofiel heeft met minder uitschieters naar boven en onder?
Of is een mannen koppel stabielere grond (dit kun je op twee manieren lezen. Andrew Barr is getrouwd met Anthony Toms, of, hij heeft al jaren een pact met Greens leader Shane Rattenburry) of.. of.. of..
Of is het gewoon toeval :)

Zoveel vragen! ;)
 
Kunnen we de conclusie trekken dat Chief Minister een veiliger titel is dan Premier?
Of is het omdat Canberra/ACT een wat evenwichtiger bevolkingsprofiel heeft met minder uitschieters naar boven en onder?
Of is een mannen koppel stabielere grond (dit kun je op twee manieren lezen. Andrew Barr is getrouwd met Anthony Toms, of, hij heeft al jaren een pact met Greens leader Shane Rattenburry) of.. of.. of..
Of is het gewoon toeval :)

Zoveel vragen! ;)
Het ging mij er eigenlijk meer om dat ongeveer iedereen er binnen ruim dit jaar de brui aan geeft. Waarom is dat, waarom allemaal, en waarom juist nu?

Het gaat er niet zozeer om wie er het langste zit. Bijna iedereen van de opstappers behalve Gladys Binchicken zat al 2 of meer termijnen op de troon. Het is allemaal best wel duurzaam. Mr Emulate en ik hebben nu wel een weddenschap lopen of Andrew Barr in 2023 of 2024 opstapt :).
 
Het ging mij er eigenlijk meer om dat ongeveer iedereen er binnen ruim dit jaar de brui aan geeft. Waarom is dat, waarom allemaal, en waarom juist nu?

Het gaat er niet zozeer om wie er het langste zit. Bijna iedereen van de opstappers behalve Gladys Binchicken zat al 2 of meer termijnen op de troon. Het is allemaal best wel duurzaam. Mr Emulate en ik hebben nu wel een weddenschap lopen of Andrew Barr in 2023 of 2024 opstapt :).
True true, de meesten hebben er best lang gezeten! Kijken of Andrew Barr een 'benovelent' dictatorship van ACT kan maken. Soort Singapore on the lake ;)
 
Ik weet niet wat voor soort Kerst wij hebben, maar zo is het lig niet :D (ik zat te wachten op de backyard cricket, duurde even maar hij kwam dan toch!)
Voor mij juist heel herkenbaar, hoewel je mij niet aan de drank of de ham zult zien. Lunch bij mijn peettante is altijd buiten met ham, garnalen en salades. Volop wijn, bier en zelfs champagne. Papieren kroontjes inbegrepen. En toen hun kleinkinderen nog klein waren, een ‘slip & slide’.

Vandaag om zelf een beetje in de stemming te komen bij 36 graden de kerstboom opgetuigd, met kerstmuziek (white Christmas) in de achtergrond voor wat verkoeling en daarna ‘duik’ in ons plonsbadje in de achtertuin. Toch wel Australisch 😂
 
I think not :cool:.

Die is ook wel weer schadelijk voor haar partij natuurlijk. Konden we tot nu toe (na de NSW zakken met geld affaire) continu wijzen naar de andere kant van de kamer als het ging om corruptie... Deze wordt natuurlijk straks groot uitgemeten...
 
Die is ook wel weer schadelijk voor haar partij natuurlijk. Konden we tot nu toe (na de NSW zakken met geld affaire) continu wijzen naar de andere kant van de kamer als het ging om corruptie... Deze wordt natuurlijk straks groot uitgemeten...
Ja, dit is een inkopper voor de Lib/Nats.
 
Jullie zijn gewoon jaloers en daarom wordt Perth weggelaten :D
Hey, ik laat niets weg. ZE laten iets weg ;)

Maar wellicht heeft het een reden ;)

95lu3kq9k42y.jpg
 
Back
Top