All things funny about Oz

Tijdens de afgelopen vakantie kwamen we langs een zeeleeuwenkolonie. We stonden samen met een paar ozzie toeristen te kijken toen er zo'n hele grote aan kwam wobbelen. 'Da's een dikzak', zei ik. Pas toen dochter begon te giechelen had ik door dat dat ook niet zo'n handig woord was.
 
Yep, 2 in de straat. Ik heb een lange broek schoenen, tshirt , hoodie erover en een jas aan en een muts op. Hij heeft een korte broek, tshirt en loopt op blote voeten.
 
Vanmorgen vroeg om 04.00 uur was de kwalificatiewedstrijd Australia-Peru voor de WK voetbal 2022, de aller-, allerlaatste kans voor het Aussie nationaal team de Socceroos om mee te mogen doen in november in Qatar. Voor Oz als underdogs waren de verwachtingen niet hoog en het werd om het zacht uit te drukken een lange (3 uur), moeizame en nagelkluivende strijd. Ik heb vandaag vrij genomen en lekker in mijn eentje in een warme woonkamer met goede wijn en sigaar zitten kijken. Maar diehard Melbourne soccer supporters (ja, die zijn er echt) laten zich niet uit het veld slaan. Hebben de hele nacht buiten, in skikledij gewikkeld vanwege freezing +5C op Fed Square, op groot scherm, trouw de wedstrijd gevolgd. Maaaates! Met dit hilarische tafereel als gevolg 😂. Ozzie Ozzie Ozzie!

 
Ik ken Rugby Union en als ik dan league zie dan denk ik heel de tijd: WTF 😳 Ze doen raar 😂

Het is zeker even wennen. Vorig jaar de serie gezien en moest er in groeien. Dit jaar was ik meteen hooked en echt genoten van de serie, behoudens game 2 in dat andere land out west ;)

Ik weet niet hoe het in jouw region zit maar er is hier in FNQ maar 1 sport, en dat is Rugby League, cricket en AFL bestaan hier (bijna) niet. Dus de pubs zitten bomvol op footy night en makkelijke manier om nieuwe mensen te leren kennen en sfeer te proeven. Zo kwam ik mijn overbuurman tegen waar ik voorheen niets mee had en sindsdien best ok is zeg maar.

Wij kijken het samen met 3 jongens, en elke game host er iemand anders, mooi op de deck zitten met de TV en een paar biertjes, tropical style.
 
Ik weet dat League groter is hier. Maar dat maakt niet uit. Ik ben Union 😉 Zie Queensland Reds. (Maar ben meer een Brumbies fan, you can take the guy out of Canberra, but you cannot take Canberra out of the guy)
 


OFX
Back
Top